Skocz do zawartości

dani3l

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O dani3l

Informacje

  • Imię
    Daniel
  • Miasto
    Książenice - woj. Śląskie

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2006
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia dani3l

1

Reputacja

  1. 2.0 TDI BRE bez DPF (0GG) sedan, manual, FWD, waga 1500 kg, koła lato i zima 205/55/16 felgi lekkie kute, opony o niskich oporach toczenia Cykl poza miejski: 5,1 l/100 km Miasto: 6 l/100 km Trasa: 5,3 l/100 km Średnia z ostatnich 20 tyś. z FIS 4,9 * 10% = 5,4 l/100 km Uwzględnione spalanie podane jest według FIS * 10% - tyle mi wychodzi błędu pomiaru FIS Najniższe zanotowane spalanie FIS 4,1 * 10% = 4,5 l/100 km z dystansu 80 km
  2. No właśnie, dlatego mi coś nie pasowało. A samochód był naprawiany w 2009 roku w serwisie AUDI - naprawa lakiernicza Wymienili wtedy wzmocnienie aluminiowe zderzaka, kierownice powietrza chłodnicy, jeden halogen i zderzak. Brawo dla serwisu AUDI, oraz dla poprzednich dwóch właścicieli - jeden jeździł tak rok, a drugi 4 i pół
  3. Kontynuuję swoją walkę z niedostatkami mocy. Zrobiło się trochę gorąco i ostatnio miałem okazję zrobić trasę ponad 200 km w większości po autostradzie i drodze szybkiego ruchu. Jadąc miałem wrażenie że samochód jedzie dosyć mułowato, dalej słaby dół no i w okolicach 2200 do 2500 też jakoś szału nie ma. Dzisiaj kolejna trasa samochodem w pełni załadowanym no i temperatura na zewnątrz około 30 stopni i moje wrażenie niedostatku mocy zostało spotęgowane. Nie dawało mi to spokoju i zacząłem się zastanawiać którędy w zderzaku dochodzi powietrze do intercoolera (ewidentnie na spadek mocy miała wpływ wysoka temperatura). Zacząłem oglądać zderzak no i mi coś nie pasowało bo dwa wloty koło halogenów u mnie były zasłonięte szczelnie plastikami. Jak wróciłem do domu poprzeglądałem w internecie zdjęcia B7 TDi i miałem wrażenie że wlot z lewej strony nie powinien być całkowicie zakryty a u mnie był. Więc szybka akcja ściągania zderzaka no i wyciągnąłem z tego wlotu zaślepkę, po zamontowaniu zderzaka i jeździe testowej odczułem niesamowitą różnicę w mocy samochodu. Teraz moje pytanie czy w tym wlocie powinna być jakaś kratka zamiast tej zaślepki bez dziur??? Jeżeli to możliwe to proszę o zdjęcie jak to u was wygląda.
  4. Dpf-a nigdy nie było EGR jak będzie niedomagał to naprawię Klapki w kolektorze na razie zostają, sprawdzę ich stan jak będę czyścił EGR i kolektor dolotowy. Aby wymienić uszkodzoną gruszkę musiałem kupić komplet z używanym kolektorem dolotowym i w tym kolektorze żadnych problemów z klapkami nie zauważyłem Co do imbusa jak będę wymieniał rozrząd to się tym zajmę - czyli zestaw naprawczy imbus + zmodyfikowany wałek Co do głowicy to chyba różnie bywa - i w 1,9 TDi VP pękały pomiędzy zaworami (na pewno nie tak często) Moim zdaniem nie ma co popadać w skrajność - takie samochody produkują i tego nie zmienimy, a głównym zabójcom tych silników jest DPF i przeglądy LongLife. Jednym słowem dobrze to wykombinowali długa żywotność oleju - szybka śmierć silnika.
  5. Gruszka od klap wymieniona, mam wrażenie że samochód lepiej zbiera się od dołu. Puki co nie zamierzam usuwać klap - po coś je tam włożono Może byłby sens je usunąć ale moim zdaniem musiało by się to wiązać z wymianą kolektora na taki w którym tych klap nie montowano oraz z remapem oprogramowania w sterowniku. W innym przypadku na pewno odbija się to niekorzystnie na dynamice silnika na niskich obrotach, a tego chciałbym uniknąć.
  6. Dzięki za odpowiedź. Sprzedaje, ale bardzo go szkoda bo myślę że dłużej komuś posłuży (bezproblemowo) niż ta B7 którą kupiłem 80-tką zrobiłem ponad 150 tyś i większych problemów nigdy nie było. Jedyne co wydarzyło się przez prawie 8 lat - sączący się EGR - zaślepienie, uszkodzony wtrysk sterujący - wymienione wtryski na AFN. Samochód jeździ wzorowo, mało pali. Za długo już nim jeżdżę i zachciało się zmiany no i klimatyzacji brakowało. A4 które kupiłem jest w super stanie - wewnątrz, zewnątrz, zawieszenie, hamulce no ale osprzęt silnika jaki jest to każdy wie. Sprawdziłem wczoraj podciśnienie w wężykach, po chwili wykluczyłem awarię N75 bo do niego dochodziło tylko 0,25 Bara podciśnienia. Uszkodzona okazała się być gruszka podciśnienia sterująca klapami w kolektorze ssącym - najprawdopodobniej pęknięta membrana przez co nie było odpowiedniego podciśnienia na gruszce VNT oraz nie działało sterowanie klapami kolektora. Dzwoniąc do ASO Pan powiedział że gruszka występuje w komplecie z kolektorem cena 2600 zł - super podejście jak zarobić na używanych samochodach. Więc w ruch poszło Alledrogo i zamówiłem kompletny kolektor z gruszką za 120 zł, mam nadzieję że gruszka będzie sprawna Jak wymienię gruszkę dam znać czy wszystko w porządku.
  7. Samochód świeżo kupiony - A4 Sedan 2.0 TDi silnik BRE 2006, przebieg 167 tyś. Pojeździłem trochę tym samochodem i stwierdziłem że samochód ma słaby dół, i ogólnie nie za dobrze jeździ jak na 140 koni. Mój dziadek tj Audi 80 B4 1.9 TDi (wtryski AFN, program) mam wrażenie że szczególnie w dolnym zakresie obrotów wcale nie odstaje od nowo kupionego. Turbina zaczyna odczuwalnie pompować dopiero od około 2k obrotów i nawet wtedy nie ma wcale jakiegoś super odejścia. Sprawdziłem czy nie zapiekła się sztang VNT i pracuje prawidłowo - bez przycięć. Założyłem wężyk na gruszkę VNT i wyciągając powietrze przesuwa sztangę w całym zakresie. Moje wątpliwości wzbudziło podciśnienie na wężyku gruszki - zmierzyłem wskaźnikiem doładowania (pokazuje też podciśnienie) i jego wartość na wolnych obrotach wyniosła 0,25 Bara. Sprawdziłem następnie podciśnienie bezpośrednio na wężyku z vacupompy i na wolnych obrotach wynosi 0,75 Bara. Czy podciśnienie na wolnych obrotach w wężyku gruszki nie jest za niskie (podejrzewam uszkodzenie N75)? Może ktoś z Was miał podobny problem, proszę o pomoc.
  8. W tej chwili jestem posiadaczem AUDI 80 B4 1.9 TDi z 1992 roku. Zarejestrowałem się na forum aby poczytać o A4 B7 bo taką chcę w przyszłości kupić. Mam nadzieję że uda mi się uzyskać sporo informacji, i w razie potrzeby podzielić się swoją wiedzą z innymi. Daniel
×
×
  • Dodaj nową pozycję...