Skocz do zawartości

adamool

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O adamool

Osiągnięcia adamool

0

Reputacja

  1. Dzisiaj dzwoniłem do mechanika i mówił, że wałek sprawdzał na oko...twierdził że lipny wałek da się ujrzeć gołym okiem. Rurę odkręcałem ale od strony obudowy filtra, bo akurat sprawdzałem obudowe czy nie jest czasem pęknięta i lekko w środku się świeciła ale żadnego nadmiaru oleju tam nie było. Zauważyłem na spodzie obudowy 9 dziurek wywierconych i nie wiem czy to tak ma być czy ktoś to zrobił sam, może jest to po to żeby w razie dostania się wody miała czym wylecieć. No i dzisiaj zobaczyłem że mam mokry silnik od tyłu ale nie moge zlokalizować gdzie jest wyciek, także może to jest powód że ubywa mi oleju. W sobotę będę wjeżdżał na kanał to się zobaczy.
  2. Wcześniej miałem zalanego Mobila 10W40, teraz przejechałem 5 tyś km. na Castrolu Edge 5W40. Mechanik mówił że do mojego silnika najlepszy będzie syntetyk i mi taki zalał tylko nie wiem czy rozsądnie bo słyszałem, że z półsyntetyka i mineralnego na czysty syntetyk się nie przechodzi, mam nalatane już 330 tyś km. Wydaje mi się, że na półsyntetyku jakby ciszej klekotał silnik ale może się myle. Nie wiem jak był sprawdzany wałek, ale jak nie zapomnę to się dzisiaj spytam i dam znać. Właśnie miałem podłączanego pod Vaga i niby wyszło wszystko ok. Jeśli chodzi o turbo to już 2 razy było czyszczone bo przy 3tyś obr włączał się tryb awaryjny. Teraz się nie włącza ale mam wrażenie że nie ma takiego buta jak wcześniej tylko jest taki lekko zmulony.
  3. Witam Ja też mam dudnienie w okolicy filtra powietrza. Jak przytykam ręką dolot powietrza do obudowy filtra dudnienia nie ma wcale. Ogólnie silnik podczas jazdy głośniej pracuje i zauważyłem że zaczął mi pić więcej oleju. Szklanki, wałek plus uszczelniacze miałem ostatnio sprawdzane i jest z nimi wszystko wporządku. Nie wiem czy to ma jakiś związek z tym dudnieniem ale tak samo zaczęło mi turbo wyć tzn. tak mi się wydaje że to turbo bo wyje jak wciskam gaz.Podczas odpalania silnika tak na 10 sekund wyje i później cichnie. I tak samo jak deptam na hamulec parę razy do twardego i wciskam go to zaczyna wyć tak przez chwile po czym cichnie. Panowie jakieś sugestie ???
  4. Dzięki Panowie za podpowiedzi Będę szukał dalej, może w końcu uda mi się zdiagnozować przyczynę tych objawów. Pozdrawiam
  5. Nie nie... dudnienie jest cały czas na wolnych obrotach jak i na wyższych, szklanki miałem sprawdzane i są wporządku... A wycie... przy odpalaniu silnika wyje koło 10 sekund później cichnie, no i przy dodawaniu gazu jest tak samo czyli wyje. Jeden mechanik mówi że to turbo wyje a drugi że to napewno nie turbo Wczoraj nawet zauważyłem, że jak deptam hamulec pare razy do twardego i trzymam go to też zaczyna wyć, pytałem mechanika i stwierdził, że silnik dostaje obciążenia i zwiększa obroty po czym załącza się turbina. Aha... jak przytkam ręką wlot powietrza do obudowy filtra to jest cicho(nie ma dudnienia) ...
  6. No właśnie jeśli to zawór to który? Turbo wyje mi już od roku, wcześniej tego wycia nie słyszałem. Wraz z wyciem mniej więcej zaczął mi właśnie dudnić silnik w okolicach filtra powietrza, jak ściągałem obudowę filtra to głośniej było słychać dudnięcie Mówisz że słychać świst...u mnie słychać świst tylko przez ułamek sekundy i to muszę otworzyć drzwi żeby to usłyszeć, z kabiny nie słychać świstu. Noi zauważyłem podczas jazdy jak wciskam delikatnie gaz to słychać lekki szum powietrza w okolicach deski rozdzielczej jakby za schowkiem. Dzieje się to już też koło roku, może to jest normalne w dieslach, nie mam pojęcia bo nie jestem mechanikiem. Przewody miałem wymieniane, tylko nie sprawdził mechanik jednego węża od spodu turbo bo nie mógł się dostać.
  7. Jestem już po wymianie kata i pierwsze wrażenia myślałem, że będą lepsze efekty...na 1 i 2 biegu jakby lepiej się zbierał ale i to nie zawsze, praktycznie podobnie chodzi jak wcześniej, turbo delikatnie głośniej słychać (wyje). Nie zauważyłem żadnego kopcenia z tłumika. Myślałem, że silnik będzie trochę ciszej chodził tzn. nie będzie tego basowego dźwięku z okolic prawej strony silnika i filtra powietrza które miałem przed wymianą ale widocznie to coś jest innego. Silnik po wymianie kata nie chodzi głośniej ani ciszej. Testowałem go tylko w sobotę odrazu po wymianie, także jeszcze pośmigam autkiem a może wynajdę jakieś plusy tego zabiegu.
  8. Ok to zaraz zamówię i jak mi przyjdzie paczka do piątku to w sobotę jadę na wymianę. Jak będzie zrobione to się odezwe. Dzięki pastaldo
  9. Dzięki Grzesiek no to mnie przekonałeś Dzisiaj zamówię zamiennik od Pana A. Gruchota i może na weekend będzie zakładany A w ogóle chcę go wyciąć, ponieważ czuję lekki spadek mocy... na 1 biegu podczas przyspieszania w okolicy 2000 obr. czasami auto przydusi na ułamek sekundy i puszcza, słychać taki basowy cykliczny dźwięk z okolicy turbo, filtra powietrza i ogólnie w kabinie jak i na zewnątrz silnik pracuje głośniej, a mnie to niestety denerwuje Miałem auto podłączane pod komputer ale wszystko jest ok, zero problemów. Autko ma nalatane 330 tyś także myślę, że coś ta wymiana pomoże. Czy ten zamiennik będzie dobry ?? Nie będzie głośny? http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-i1508054484.html Dzięki wielkie za szybką odpowiedź [br]Dopisany: 14 Marzec 2011, 11:14_________________________________________________Czy ten zamiennik będzie dobry ?? Nie będzie głośny? http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-i1508054484.html
  10. Witam wszystkich! Zamierzam wymienić kata na coś takiego: http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-i1499535356.html , czy ten zamiennik będzie dobry do mojego auta?? No i czy nie będę miał problemów z autem jak wytne kata, chodzi mi konkretnie o sondę lambdę czy nie będzie powodowała że mój silnik będzie nieprawidłowo pracował?
  11. Witam wszystkich! Jestem zadowolonym posiadaczem A4 Avant.Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...