
grzecho01
Pasjonat-
Postów
39 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O grzecho01

Informacje
-
Imię
Grzegorz
-
Miasto
Toszek k. Gliwic
Auto
-
Model
A4 B6
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2004
-
Silnik
1.9 TDI
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
-
Witam, masz jescze do sprzedania spojler ori?
-
[B6 AVF] A4 Avant 1.9TDI 131KM S line, Recaro (Projekt: "Full Opcja")
grzecho01 odpowiedział(a) na Bart-S temat w Audi A4/S4 B6
Tu masz kalkulator do wyceny http://www.autokalkulator.pl/ -
Ja przerobiłem ostatnio żarówki na LED-y, tzn. użyłem tych metalowych końcówek z żarówek tunelowych zamontowanych oryginalnie do podświetlania tablicy. W sklepie dla elektoników kupiłem diody LED 5mm białe mocno świecące i rezystory 0,5k ohm.Ponieważ LED-y przepalają się gdy prąd przepływający bedzie większy niż ok. 30mA to wybrałem właśnie rezystory 500ohm. Dla napięcia 14 V z prawa Ohma wychodzi I=U/R=14/500=28mA. Do jednej końcówki metalowej dolutowałem nóżkę rezystora a do drugiej diody LED (oczywiście rezystor połączony w szereg z diodą LED). Dla zapewnienia sztywności konstrukcji metalowe końcówki połączone kawałkiem zapałki, która stanowi izolację (tak żeby nie było zwarcia). Całość dodatkowo zalałem klejem z glugena (silikonwe pałki+pistolet). Efekt jest naprawdę zadowalający. Na razie świeci mniej więcej jak żarówki ale pojeżdże tak jeszcze trochę i dołożę dodatkowo w szereg drugą diodę żeby bardzie rozproszyć promień świetlny. Koszt całości to 1,5zł/szt + 10 min cierpliwośći. Zobaczymy jak długo będą świecić.
-
Był letni/ciepły zaraz po wymianie ale go właśnie tak konkretnie wtedy przegoniłem. Ok czyli mam chyba wszytko ok. A odpowietrzanie jest dobrze przeprowadzone. Bo rozumiem, że przez ten wężyk od nagrzewnicy to się odpowietrza na ciepłym silniku kiedy samochód jest odpalony ( na jałwoym)-wtedy jak jest odpowietrzony to leci płyn??? Wielkie dzięki za pomoc. [br]Dopisany: 07 Listopad 2010, 22:27_________________________________________________Mam jeszcze taką wątliwość, czy dobrze mam odpowietrzony układ. Nie rozumiem do końca jak się odpowietrza tą nagrzewnicę- czy na rozgrzanym i włączonym motorze czy na rozgrzanym ale zimnym motorze? U mnie jak był rozgrzany i włączony motor to jak ucisnąłem raz przewód przy chłodnicy to trysło płynem przez ten otwór na wężu od nagrzewnicy. Jak zaś motor zgasiłem to jak był ciepły to tryskał i płyn i powietrze. W miarę jak silnik stygł ( tak po 15 min) - jak znowu spróbowałem to tryskało mało płynu i prawei powietrze samo. Ale nie wiem czy to ma sens bo chyba na wyłączonym to jak się uciska to on też chyba zasysa powietrze tym otworkiem? Poprawcie mnie jeżeli jestem w błędzie. Bo może mam już wszytko ok, ciepło leci, płynu nie ubywa a po prostu za dużo kombinuje. Wolę jednak spać spokojnuie a tak mam obawy,że coś źle odpowietrzyłem i można coś więcej zrobic. Dzięki za odpwoiedzi.
-
robert. jest już w tym temacie specjalistą więc może się wypowie bo nie wiem czy tak ma być i to olać czy coś jest jeszcze nie tak. Kiedyś w ogóle jak dzwoniłem do ASO to i koleś powiedział że to dobrze że jest zimny
-
Witam, chciałbym odświeżyć temat. Pojeździłem z laptopem i po 8 km przy temp. zewnętrznej 7 st ma te 90 st na blacie. Wskazania wg VAG-a podczas jazdy 89,1 st. Chciałem go jesczce odpowietrzyć więc dałem kliamtronic na HI i tryb ECO to temp trzymała 86-89 st. Po przejechaniu 20 km gdy już przyjechałem do domu, VAG pokazuje 89-90 st. Przez jakieś 30 sek na jałowym utrzymywałęm obroty na poziomie 3000. Temp dalej jakieś 90-91 st wg VAGA. Chłodnica gorąca (przynajmniej z góry). Przewód od termostatu do chłodnicy zimny. (nie wiem czy to dobrze). Zgasiłem motor i delikatnie otworzyłem zbiornik - uszło troszeczkę powietrza ale nie dużo. Zamknąlem zbiornik i zsunąłem wąż z nagrzewnicy i popompowałem trochę przewody. Na początku uciskając tryskał płyn i powietrze potem mniej płynu i powietrze. Odpaliłem samochód i lał się strumień płynu na wolnych obrotach. Mam dwa pytania: 1) czy auto jest dobrze odpowietrzone- bo płynu nie ubywa, ogrzewanie jest ale czy jak zgasze silnik i uciskam węże to czy tym przewodem od nagrzewnicy ma tryskać sam płyn czy tak jak u mnie z powietrzem ( jak odpale motor to leci tylko płyn)? 2) czy ten wąż od termostatu może być zimny jak mi VAG pokazuje 89 st. Górny jest ciepły a chłodnica też. Dodam, że tydzień temu po wymianie termostatu i wcześniej czujnika na pewno ten wąż był ciepły ale wtedy autko trochę jednak dłużej chodziło i była wyższa temp na zewnątrz. Wtedy też wentylator właczył mi się dopiero po zgaszeniu silnika. Dziękuję za odpowiedź
-
robert. możesz się wypwoiedzieć w moim temacie odpowietrzania.
-
Może pompa wody
-
Właśnie wymieniłem termostat na ori kupiony w ASO. robert. dzięki wielkie za instrukcje. Trochę byłem niecierpliwy tzn. nie wszytko udało mi się wydmuchać i po wyciągnięciu termostatu wyleciało mi jakiś 1 L z bloku. Temperatura na VAGU 89,1 st. Nie jestem pewny czy w 100% mam wszytko dobrze odpowietrzone. Po zalaniu płynu uciskałem przewody aż płyn schodził poniżej min i tak kilka razy. Miałem otwarty korek na zbiorniku i zsunięty ten przewód nagrzewnicy aby ten otworek był odkryty. Ugniatałem te przewody dużo razy. TYm otworkiem leciał płyn razem z powietrzem a jak mocniej uciskałem to sam płyn mocno tryskał. i tak kilka razy Ogrzewanie chodzi jak powinno. Potem przekręciłem zapłon i dałem na HI i tryb ECON ale nic nie działo się specjalnego. Potem go odpaliłem i trochę znowu pompowałem przewody a ten do nagrzewnicy miałem już zamknięty. Przy 90 st były już przy nagrzewnicy dość gorące. zrobiłem 20 km rundkę, przyjechałem i uzupełniłem 200 ml płynu mniej więcej do maksimum. Dolny przewód był gorący i chłodnica też. Trochę gazowałem ale wentylator się nie chiał załączyć. Ponieważ mi padłą bateria w laptopie więc nie umiałem zmierzyć temp na vagu. Po zgaszeniu silnika na jakąś minutę załączył się wentylator. CZy dobrze odpwowietrzyłem? Płynu nie ubywa, ogrzewanie jest.
-
W AUDI 33 zł za 1,5 L butelkę a w SKODZIe jkaieś 25 zł za 1 L
-
A jak go prawidłowo odpowietrzyć?
-
Masz ten sam silnik co ja- możesz mi podpowiedzieć jak go wymienić. Trzeba odkręcić alternator? Jak spuścić płyn? Mam tam jakiś zaworek na dole ale nie wiem czy poleci. Jak możesz powiedzieć po kolei co i jak to będę wdzięczny
-
Ok, jedynym powodem że myśłe nad wymianą termosatu jest to że: 1) zdaniem niektórych na forum temp wg VAGA powinna być 90 st a nie jak u mnie 82 st -84 st. 2) temp wg miernika jest trochę niska - powinno te 85 pokazywać 3) po załączeniu ogrzewania na HI ( nie w ECO) - temp spada a potem osiąga 90 st na wajzru (czy powinna/może spaść???) 4) wydawało mi się że się przed wymianą czujnika szybciej nagrzewał przy tej samej temp zewn. do ok. 5 km było zawsze 90 st nawet przy temp zew 8 st. Powiedzcie mi, skoro dolny wąż od chłodnicy do termostatu jest chłodny a chłodnica jest ciepła to jak to działa - termosat "sprawdza" temp wewnatzr silnika i jak jest 87 st to otwiera i wpuszcza tym dolnym wężem ten chłodny płyn (czyli z drugiej strony termostatu)? Jaka jest faktycznie temp otwarcia nowego termosatu w fazie początkowej (wiadomo im wyższa tym się bardziej otwiera)? Po prostu mnie zastanawia czy ta temp którą teraz mam czyli te około 82 st nie jest spowodowana tym że termostat jest cały czas uchylony lekko i autko się wolniej grzeje bo płyn krązy i się schładza przez chłodnicę i poprzez ten lekko otwarty termostat wlatuje. [br]Dopisany: 28 Październik 2010, 10:41_________________________________________________Autko jest garażowane, obroty na zimnym maks 2000, płyn raczej b. dobry., ogrzewania na zimnym raczej ostatnio nie załączam
-
Zgadzam się i wiem jak ten czujnik G2/G62 działa - niewielkie rożnice są zjawiskiem normalnym. Skoro chłodnica była równomiernie ciepła- nie GORĄCA-to znaczy że się termostat otworzył nieco. Dlaczego w instrukcjach i chyba wątku kolegi lukaszr jest mowa, że prawidłowy zakres temp. to 80-110? U mnie nie spada poniżej 80 st. To że spadła gdy dałem na maksa ogrzewanie chyba można wytłumaczyć tym że wentylator poprostu schłodził silnik czy się mylę (nie było w trybie ECO lecz normalnie). Ten wąż dolny mam na myśłi od termostatu do chłodnicy z dołu. To czegoś nie rozumiem-skoro tym dolnym wężem wraca schłodzony płyn to ten termosat wpuszcza ten schłodzony czy jak? Myślałem, że termosat otwiera się przy temp 87 st i pozwala wypuścić rozgrzany płyn
-
właśnie :>[br]Dopisany: 28 Październik 2010, 08:33_________________________________________________Po kilku dniach obserwacji wygląda to tak: wymieniłem czujnik na ori z ASO i wahania typu opadanie wskazówki już nie występują. Mam wrażenie że silnik trochę wolniej się rozgrzewa bo przy temp 5 st na zewnątzr potzrebuje jakiś 4 km żeby wskazówka zaczęła się w ogóle podnosić. Temp 90 st pokazuje po przejechaniu ok. 8 km. przy czym nie załączam klimy na zimnym silniku i nie traktuję go wysokimi obrotami na zimnym. Ostatnio - jak się rozgrzał - dałem mu temperaturę na klimatroniku na HI - wskazówka opadała do jakiś 80 st ale potem wróciła na swoje miejsce i tak już do końca trzymała. Wg VAG gdy wskazówka jest na 90 st pokazuje: -do ECU 81,8 - 82,8 st ( gdy autko stoi-na jałowym), na deskę podobnie jakieś 80st -do ECU 84- 86 st ( podczas jazdy, w zależności jak dynamicznie jeżdże) , na deske podobnie Podobno prawidłowy zakres to od 80-110 st. Wczoraj rozgrzałem go do 90 st w garażu i próbowąłem obserwować temperaturę węży. Podpiąłem miernik z sondą temperaturową i przykładałem tu i ówdzie - temperatura w zależności od miejsca jakieś 78-79 st ( na przewodzie powrotnym z nagrzewnicy- tym bardziej z góry z tą dziurką) temp nawet przez jakiś czas 82 st. Wiadomo, że na odcinku ok 1 mb przewodu od sondy jest jakiś spadek temp. No ale ogólnie w miejscu koło czujnika temp kiedyś odnotowałem temp 83 st. Wydaje mi się jednak, że obojętnie gdzie przyłoże to powinno być spokojnie 86 st. Sondę kalibrowałem przez włożenie do wrzącej wody i było równo 100st. Zdziwiło mnie jednak to, że przewód od termostatu do chłodnicy (ten dolny) - zimny, ale chłodnica była równomiernie ciepła. Wiadomo, że tak jak stałem na postoju i silnik był rozgrzany do tych 90 st wg wskaźnika to raczej nie osiągnę bez gazowania pełnej temp otwarcia termostatu. Bie wiem jednak jak to pownno być. Który przewód ma być ciepły? Dolny zimny wiec wydawało mi sie że termosat trzymie. Ale czemu chłodnica ciepła. To chyba się w części otworzył- ale coś za szybko czy nie? Kiedy ten dolny powinien być ciepły a kiedy zimny? Wydawało mi się że jak się zaczyna otwierać termostat to ten dolny będzie powoli się robił ciepły i wtedy dopiero chłodnica a potem wentylator jak się mo0cno otworzy. A tu chłodnica ciepła i górny przewód ciepły. Przymierzac się do wymiany termostatu?