Skocz do zawartości

tomek_n

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O tomek_n

Informacje

  • Imię
    Tomek
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    Volkswagen
  • Nadwozie
    Kombi
  • Rok produkcji
    1997
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

527 wyświetleń profilu

Osiągnięcia tomek_n

0

Reputacja

  1. tomek_n

    2.0 TFSI 190 KM opinie

    To wszystko co piszesz to prawda oczywiście włącznie z zapełnieniem samochodu i możliwym wyższym spalaniem przy słabszym silniku. Jeszcze raz powtórzę: nie wykluczam, że ten Mercedes nie jest oszczędny, bo jak najbardziej jest. Zastrzegam tylko, że tego typu filmy, czy raczej pomiary nie są wiarygodne. Tak samo jak porównanie spalania na trasie Warszawa-Kraków względem Warszawa-Poznań - nawet jeśli km jest tyle samo i średnia prędkość była taka sama.
  2. tomek_n

    2.0 TFSI 190 KM opinie

    Tak, chodzi mi cały czas o porównanie moich wyników do jego - tego nie można porównywać. Ewentualnie jego wynik do moich pomiarów przy zadanych prędkościach, ale to też nie do końca z powodu takiego, że ten gość jechał obwodnicą Kielc w kierunku Warszawy i generalnie tam jest... z górki Takie pomiary robi się w obydwie strony, żeby zniwelować właśnie problem wzniesień. Tak czy owak nie twierdzę, że ten silnik w Mietku jest zły - po prostu pomiary tego człowieka są mało reprezentatywne.
  3. tomek_n

    2.0 TFSI 190 KM opinie

    BeyerBrown, spalanie Mercedesa, które podałem dotyczyło szybkiej jazdy - zaznaczyłem to, a nie wleczenia się.
  4. tomek_n

    2.0 TFSI 190 KM opinie

    Miałem C180, ale niestety nie wykonałem konkretnego testu spalania (miałem go znacznie wcześniej, kiedy nie miałem opracowanej procedury). Spalanie było jednak znacznie większe. Ten silnik o mocy 156 KM jest zdecydowanie za słaby do tego ciężkiego auta. Podobna jazda, która w Audi A4 2.0 TFSI 190 KM skończyła się wynikiem w okolicach 9l/100 km, w Mercedesie C180 kosztowała ponad 12 l/100 km. Każde wyprzedzanie wiązało się z jazdą na obrotach blisko maksymalnych. Trakcyjnie Mercedes był REWELACYJNY, ale nie polecam zakupu z takim silnikiem.
  5. tomek_n

    2.0 TFSI 190 KM opinie

    4,3 jest moim zdaniem nieosiągalne w tym aucie. Nie wiem co musiałbym zrobić, żeby tyle wyszło prawdę mówiąc. Chyba, że 4800 km to jeszcze zbyt mało, by silnik był dotarty... Test robię na odcinku mającym 33 km (po 16,5 na drogę w jedną stronę i powrót). Tak, jadę na tempomacie, o ile warunki na to pozwalają.
  6. tomek_n

    2.0 TFSI 190 KM opinie

    Pamiętaj, że utrzymać średnią prędkość 90 km/h nie jest tak prosto i każda wolniejsza jazda za jakimś innym autem obniża średnią. Tak czy owak, zgadzam się z Tobą, bo silnik w Jaguarze pamięta jeszcze poprzednią dekadę jeśli nie więcej... To jeszcze konstrukcja Forda.
  7. tomek_n

    2.0 TFSI 190 KM opinie

    Nie było tematu, więc zakładam. Przejechałem blisko 1000 KM Audi A4 B9 z silnikiem 2.0 TFSI 190 KM. To nowa konstrukcja Audi, która może działać w trybie Atkinsona (opóźnione zamknięcie zaworów ssących), dzięki czemu może spalać mniej paliwa. Rezultaty jakie osiągnąłem ze skrzynią 7-biegową s-tronic (stała trasa testowa): 140 km/h: 8,3 l/100 km 120 km/h: 7,1 l/100 km 90 km/h: 5,6 l/100 km Nie są to jednak jakieś zjawiskowe wyniki, bo Jaguar XE z 240-konnym benzynowym silnikiem miał nawet porównywalne, choć wydatnie pomagała mu w tym 8-stopniowa skrzynia biegów. Kolejno uzyskał: 8,5; 7,2; 5,2
  8. Wirtualne zegary są moim zdaniem świetne. Sprawdziły się już w innych autach. Dla mnie bomba oglądać tam nawigację, szczególnie gdy kupi się A4 z Head-up (wreszcie można!). Ale wtedy tym bardziej może przeszkadzać nie dający się schować ekran centralny.
  9. Ktoś chce się ze mną zabrać? Tak jak w temacie: wyjeżdżam dziś w nocy z Warszawy i lecę na Sopot na cały dzień.
  10. Pytam szczerze (bo nie wiem): jakie znaczenie ma tutaj to, że mam zawieszenie wielowahaczowe?
  11. Leszek, Goodyerów rzeczywiście nie ma, Pirelli tylko RunFlat, Potenza S001 też tylko RunFlat, byłem załamany, ale chyba wezmę Dunlopy Sport Maxx RT. To trochę lepszy (ponoć) model od TT, a z tego co widzę to te TT by mi odpowiadały. Znalazłem jedną opinię, że do Passata Variant (a takowego mam) mają za słabe ścianki boczne. Istotnie na moich obecnych RE050A auto jest wręcz nie do ruszenia jak się go pcha na bok - teraz na zimowych buja go strasznie. W każdym razie te Maxx RT są w moim rozmiarze, nie są runflaty. Przejrzę jeszcze opinie zagraniczne, ale nie ma ich wiele bo to dość nowe opony niestety.
  12. @Leszek Dzięki za wyczerpującą wypowiedź Oczywiście, w pełni się z Tobą zgadzam co do ścieralności - dla mnie jeśli opona wytrzyma 20K km, ale będzie najlepsza na świecie to ją kupuję. RE050A zdarłem w 30-35K (nie wiem dokładnie, bo ileś tam czasu jednak jeździłem na zimówkach). Z SC2 jak mówiłem problem jest moim zdaniem z tym bieżnikiem. Ja właśnie wpadłem w baaardzo solidny aquaplannig na autostradzie - było chyba jakieś mega urwanie chmury, bo autostradą dosłownie płynęła woda o głębokości jak na moje oko 2, może nawet 3 cm. W każdym razie ABS złapał mnie natychmiast (podkreślam: natychmiast) po wciśnięciu hamulca przy 80-90 km/h. Potem jak zmieniłem na Turanzę ER300 (to miałem przed RE050A) to po prostu jazda po kałużach to była dosłownie bajka - choć oczywiście te ER300 były jednak gorsze na suchym, co było do przewidzenia. Ja w każdym razie mam ten problem, że w interesującym mnie rozmiarze praktycznie nie ma dobrych opon... F1 Assymetric 2 niby są w 205/55R16, ale w sklepach ich nie widzę. Jutro spróbuję podzwonić.
  13. Leszek, rozważałem zakup tych Goodyerów, ale ostatecznie zrezygnowałem z tego samego powodu, ze względu na który nie byłem finalnie zadowolony z Continentali SportContact 2. Po większym zużyciu tych opon pozostaje nam praktycznie tylko bieżnik podłużny (bez nacięć poprzecznych), przez co opona bardzo słabo odprowadza wodę spod siebie. Są one wówczas nawet trochę lepsze na suchym, ale aquaplanning mają wręcz dramatyczny. Mam wrażenie, jakby ta opona była robiona pod testy, a nie pod użytkowanie.
  14. Panowie, siedzę już którąś godzinę w poszukiwaniu sensownych testów opon letnich, ale nic co ma ręce i nogi znaleźć nie mogę (nie interesują mnie opinie testerów typu "fajna opona, dobrze trzyma w zakrętach" - chcę zobaczyć testy, takie jak na ADAC). Obecnie mam Potenzę RE050A (205x55 R16 91W) i byłem z nich bardzo zadowolony i nie wiem czy nie kupię ich ponownie (po 35 tys. km stwierdzam że są już zbytnio zużyte), ale właśnie - może warto kupić coś lepszego? Nie mam porównania do innych (wcześniej miałem Turanze ER300) i przez to nie chcę się opierać na opiniach typu "miałem/mam i polecam". Liczy się dla mnie przyczepność, zarówno na mokrym, jak i suchym - głośność, czy opory toczenia nie mają dla mnie większego znaczenia. Jestem gotów wydać na jedną oponę 400 złotych. Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc
  15. Odgrzewam temat (mam nadzieję, że za to się tutaj nie banuje) - udało mi się rozwiązać problem. Wszystkie naprawy zrobiłem w czerwcu zeszłego roku, ale nie miałem czasu wcześniej o tym zaraportować, za co przepraszam. Problemem okazał się zawór N75 (Pierburga), po wymianie którego (na nowy) problemy całkowicie (no prawie, ale o tym za chwilę) ustały. Silnik przestał wpadać w tryby awaryjne, spalanie na 3. biegu było takie jakie być powinno (do 22 l/100km). Pozostał tylko problem laga przy wysokich temperaturach, który to objawiał się tym, że przepływomierz podawał pełną dawkę powietrza z pewnym opóźnieniem (spalanie też przyrastało wolniej niż powinno). Z tego też względu i jego wymieniłem (również na nowy). Po tych wszystkich wymianach dźwięk turbiny przed 2400 obr./min jest nieco (podkreślam NIECO) inny, ale oprócz tego traktor daje jak powinien. Kilka tygodni temu pękło 350 tys. km, ale ostatnio mało jeżdżę, więc rekordów bić chyba nie będę Pozdrawiam wszystkich!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...