Skocz do zawartości

adam320

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O adam320

Osiągnięcia adam320

0

Reputacja

  1. adam320

    Problem z pilotem

    witam serdecznie po siedmiu latach znowu kupiłem ulubione audi a4 tym razem b6 101 rok 2003 avant taka biedna wersja ale jest super. mam problem z pilotem jak przestał działać migacz z przodu po lewej i wyjąłem lampę do przeczyszczenia styków to pilot przestał działać *Trzeba czytać do czego dany dział jest: "Nowicjusz - Jesteś nowy na forum? Tutaj możesz się z nami przywitać." Zapraszam tu ->Regulamin. Tu się tylko witamy.( co już raz uczyniłeś). Proszę uzupełnić profil. - Temat przeniesiony.
  2. Witam. Dzisiaj mam mały problem jest trochę zimno i kiedy uruchamiałem silnik słyszałem piszczący dźwięk ostrzegawczy. Czy ktoś może mi powiedzieć co oznacza ten dźwięk, zaznaczam, że przy -16 musiałem kręcić trzy razy żeby zapalił. Sprawdzałem przez SZUKAJ ale nic nie znalazłem na ten temat. Pozdrawiam.
  3. Problem już rozwiązałem, uszkodzona była gruszka sterująca kierowniczkami turbiny poprzez sztangę. Obecnie po wymianie gruszki wszystko jest ok i został mi do sprzedania komputer (sprawdzony i sprawny)
  4. Ja również jeżdżę dużo ale jak widać problem może czasami dotyczyć innych elementów tego układu a nie tylko turbiny, którą w moim przypadku nie była wadliwa. Nawiasem mówiąc aaaPablo posłuchaj rady zawartej na początku tego tematu zrób logi Pozdrawiam, cieszę się że ktoś to czyta i ktoś z tego skorzysta. Życzę powodzenia przy szybkiej naprawia.
  5. Przegłądałem forum i dużo o tym czytałem dzięki czemu wiedziałem co robią mechanicy a co mogą jeszcze sprawdzić. Zapewniali mnie, że sobie poradzą. Przepraszam, zatem za zawracanie głowy Fakt to nie N71 tylko G71 tz. map sensor
  6. Witam. Miałem dużo problemów z przeładowaniem turbiny. Więc ku przestrodze napiszę co sprawdziłem i wymieniłem bo mechanik twierdził, że jest złe a co rzeczywiście było uszkodzone (nadmieniam, że uszkodzeniu naprawił dopiero czwarty mechanik): wymieniłem - N75, - wszystkie przewody gumowe (podciśnieniowe), - sprawdziłem czy do układu nie dostaje się bokiem powietrze poprzez jakieś dziurki (przewodu od IC) - wymontowałem turbinę (specjalista sprawdził, że nie wymaga regeneracji więc nie regenerowałem tylko dokładnie wyczyściłem kierownice turbiny) - mechanik kazał mi dokupić komputer sterujący twierdząc, że jest problem z czujnikiem N71 (czujnik ciśnienia doładowania znajdujący się w komputerze a4 rok 1997 ) nadmieniam, że akurat tego czujnika z tego modelu nie można dokupić w sklepie - sprawdziłem przepływomierz Do myślenia dał mi dopiero wynik pomiaru ciśnienia doładowania turbiny, w trakcie jazdy ciśnienie sięgało do 2,8 bar a prawidłowy zakres to od 1,7 do 2,2 bar. Konsekwencją tak wysokiego ciśnienia doładowania było przejście w tryb awaryjny (przeładowanie) zabezpieczające turbinę. Nadmieniam, że czujnik ciśnienia doładowania znajdujący się w komputerze dopuszcza ciśnienie doładowania do max 2.5 bar więc przy 2,8 natychmiast odcinał. Problem tkwił w ciśnieniu doładowania turbiny. Jeżeli turbina była sprawna to przyczyną jest regulacja tego ciśnienia. Ciśnienie regulowane jest poprzez tz. "bajpas" gruszkę znajdującą się przy turbinie która poprzez "sztangę" reguluje ciśnienie turbiny ustawiając jej kierownice w odpowiednim położeniu. Do tej gruszki dochodzi przewód gumowy od N75. Układ działa w ten sposób, że od komputera idzie napięcie elektryczne do elektrozaworu N75 który poprzez rurkę gumową połączony jest z gruszką przy turbinie. W gruszce podciśnienie z N75 podciąga sztangę turbiny regulując jej ciśnienie (którego wartość liczona jest przez czujnik ciśnienia doładowania n71. Jeżeli w tym układzie jest jakiś problem to mamy to co ja miałem przez 6 miesięcy to jest muła a nie 110 kucyków. lekarstwem na ten problem jest wymiana zacinającego się lub nieszczelnego "bajpasu" czyli właśnie tej gruszki przy turbinie (uwaga na pierwszy rzut oka przy sprawdzaniu nie wyglądała na uszkodzoną, działała ale w pewnym momencie minimalnie się przycinała). Po jej wymianie trzeba wyregulować ciśnienie turbiny poprzez wkręcanie lub wykręcanie śruby która reguluje długość sztangi. Wiem, że tej gruszki nie da się kupić w sklepie gdyż jest sprzedawana w komplecie z turbiną ale pojawiły się na allegro i można użyć używany. Nie jestem mechanikiem i nie wiem czy dobrze opisałem ten mechanizm działania, napewno go uprościłem. Może jakiś specjalista opisze to wszystko fachowo Pozdrawiam.
  7. jeżeli chodzi o sztangę to nie wiem i muszę sprawdzić (a tak na marginesie to jaka powinna być prawidłowo długość i czy sam to mogę regulować bo myślę że powinni to robić specjaliści na przyrządach). Natomiast jeżeli chodzi o zapieczone kierownice to zgodnie z poradami na forum rozebrałem turbinę i dokładnie wyczyściłem kierownice.
  8. Witam. Problem dotyczy turbiny. Od dawna mam problemy z przeładowaniem i do dnia dzisiejszego nie mogę sobie z tym poradzić (czyściłem turbinę, zmieniałem N75, sprawdzałem szczelność przewodów, nawet kupiłem nowy komputer) . Dzisiaj byłem u elektronika który stwierdził, że mam zbyt wysokie ciśnienie doładowania z turbiny bo dochodziło do 2800 mbar co przekraczało znacznie możliwości czujnika ciśnienia doładowania znajdującego sie w komputerze który odcina turbinę przy 2500 nbar. Elektronik coś pozmieniał, nie powiedział mi co ale samochód teraz jest wolniejszy , wolniej wchodzi na obroty ale aby doszło do przeładowania trzeba go mocno kręcić a wcześniej przeładowywał już przy niewielkim obciążeniu. Moje pytanie brzmi czy można regulować ciśnienie doładowania turbiny lub czy można tak przestroić komputer aby mógł odczytywać prawidłowo tak wysokie ciśnienie, może można zmienić czujnik ciśnienia doładowania na taki , który obsługuje wyższe ciśnienia. No i najważniejsze, czy takie ciśnienie jest bezpieczne i czy nie jest to jakaś usterka. Mam od dziś dwa tygodnie aby sprawdzić, czy samochód dobrze chodzi zatem proszę o jakieś informacje. Pozdrawiam.
  9. Witam. Od kilku miesięcy walczę z przeładowaniem turbiny. Zmieniono mi N75, przewody podciśnieniowe i przeczyściłem łopatki turbiny. Nadal jednak pojawia się błąd czujnika G71. No i tu zaczyna się problem. Czujnik ten w moim samochodziku znajduje się w sterowniku czyli w komputerze tegoż "potwora". Zakupiłem nawet zgodnie z sugestią mechanika cały komputer aby wymienić ten MAP sensor ale podobno w tym zakupionym przeze mnie był uszkodzony. Mam zatem pytanie do szerokiego audytorium, ponieważ nie można normalnie dokupić G71 montowanego do sterownika to czy można zastąpić (po uprzednim wlutowaniu do płyty końcówek wychodzących na zewnątrz) go G71 MaP sensorem "zewnętrznym" który jest dostępny w serwisach lecz nie jest on montowany do sterownika. Na moim G71 są następujące parametry bosh 0273 003 210, 250 kPa , 073. A może ktoś ma takie ustrojstwo sprawne do sprzedania.
  10. adam320

    [B5 ADP] Hak holowniczy

    Witam. Ja również trochę się podepnę pod ten temat. Mam pytanie czy w a4 avant są oryginalnie nawiercane otwory na hak czy też trzeba je nawiercać.
  11. Witam wszystkich serdecznie. Moim A4 poruszam się od roku i mam z nim same problemy ale i tak jest super dlatego mam nadzieję, że przygoda z tym samochodem nie minie szybko i będę się jeszcze nim cieszył. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...