Skocz do zawartości

spocke

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O spocke

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia spocke

0

Reputacja

  1. Na początek podaję dane do powiększenia bazy danych przez Bartka: - dokładna data produkcji: 2002 (na pokrywie od koła zapasowego widnieje data 08.10.2001) - skrzynia: multitronic, 01J, FSF; - wersja oprogramowania: 2011, numer sterownika skrzyni: 01J 927 156 CR - 2.0 benzyna 96KW, ALT - wersja oprogramowania silnika: Part No SW: 8E0 907 557 S HW: Component: 2.0L R4/5VS 0010 Coding: 0004581 - przebieg: 186 000Km - wcześniej skrzynia nie była naprawiana. Mam problem ze skrzynią biegów, mianowicie na zimno auto zachowuje się bez problemów, natomiast po nagrzaniu, podczas ruszania z miejsca auto na chwilę wpada w wibrację, jakby "grzechocze". Utrudnia to rozpędzenie auta, po tym jakby "zaksztuszeniu" dalsza jazda przebiega płynnie. Trochę historii o moim autku: Auto zakupiłem jakiś czas temu, niestety miało parę usterek. Naprawiłem ABS, wymieniłem pasek rozrządu, zmieniłem alternator (przepalony wirnik) oraz pompę wspomagania kierownicy. Sprawdziłem w serwisie i z tego co wiem w skrzyni wcześniej nie był wymieniany olej. Auto było lekko uderzone z prawej strony z przodu. Po wypadku przekrój rurki idącej od zewnętrznego filtra oleju do chłodnicy oleju był zmniejszony o połowę. Dwa dni temu wymieniłem olej w skrzyni i zewnętrzny filtr oleju wraz z pogiętą rurką. Miałem nadzieję że po zmianie oleju i pogiętej rurki nastąpi poprawa, ale niestety tak się nie stało. Po sprawdzeniu VAGiem skrzynia nie pokazuje żadnych błędów, choć niedawno przed zmianą oleju i filtra przejechałem się trochę poza miasto i niestety, po dłuższej jeździe wszystkie lampki od biegów zaczęły mrugać i nie działały żadne biegi. Po zgaszeniu i zapaleniu samochodu ponownie auto ruszyło i przejechałem brakujące 100m do parkingu przed domem. Podczas tej jazdy, po nagrzaniu, szarpanie przy ruszaniu również dawało się we znaki. Po sczytaniu błędów po tej awarii interfejs pokazał: 18181 - Hydraulic Pressure Sensor 1 (G193): Signal Too Large; P1773 - 35-10 - - - Intermittent Na moje nieszczęście mieszkam poza Polską - w Katarze i niestety serwisy, nie mówiąc już nawet o innych mechanikach są bardzo słabe i nie sądzę że znalazłbym kogoś kto pomógłby mi naprawić tą skrzynię tutaj. Dlatego skazany jestem tylko na siebie. Czy ktoś mógłby mi udzielić informacji co może być przyczyną opisanych wyżej objawów? Mam małe doświadczenie z naprawą manualnych skrzyni biegów i jestem elektronikiem więc myślę że z waszą pomocą i ewentualnie z literaturą na temat CVT będę w stanie naprawić tą skrzynię. Jest jeszcze jeden objaw który występował przed zmianą oleju, nagrzane auto na biegu D i wciśniętym hamulcu obciążało silnik od czasu do czasu i spadały nieznacznie obroty. Po zmianie oleju za bardzo nie testowałem auta, bo skoro wystąpiło ponownie to szarpanie, nie chce jeździć i dalej niszczyć skrzyni. Jest to mój pierwszy post na tym forum, nieco przydługi, ale mam nadzieję, że ktoś pomoże rodakowi za granicą. [br]Dopisany: 08 Marzec 2010, 07:04_________________________________________________Dzisiaj po raz pierwszy zrobiłem adaptację skrzyni. Podczas jazdy rozgrzewającej miałem podłączony interfejs. Po rozgrzaniu, na biegu do przodu pojawiła się informacja Adaptacja OK. Bieg wsteczny nie miał adaptacji. Bez rozłączania akumulatora zrobiłem adaptację biegu wstecznego. Wartość adaptacyjna sprzęgła wynosiła 0.310 i 0.260odpowiednio – przód, tył. Następnie po znalezieniu spokojnego miejsca odłączyłem akumulator na 15min. Po odpaleniu samochodu w okienkach adaptacji był napis Adaptacja OK. Wygląda na to że mimo odłączonego akumulatora adaptacja nie wyskoczyła. Mimo tego przeprowadziłem procedurę adaptacyjną. Zauważyłem że wartości adaptacyjne zmieniają się podczas jazdy, parametr do jazdy do przodu zmieniał się w granicach 0.300-0.315 (wartości odczytywane na postoju z włączonym D i naciśniętym pedałem hamulca). Po tych testach zatrzymałem się pod domem z włączonym D i wciśniętym hamulcem. Skrzynia co jakiś czas obciążała silnik i spadały nieznacznie obroty. Oczywiście jak zawsze skrzynia przy ruszaniu nie działała poprawnie, przyduszała silnik i silnik ze skrzynią wpadał w chwilowe wibracje, co bardzo utrudniało ruszenie ze skrzyżowania. Przeprowadziłem jeszcze jeden test, na manualnej zmianie biegów podczas ruszania na pierwszym biegu skrzynia wpadała w wibracje ok. 3000-4000 obrotów. Czy macie może jakieś sugestie co może być przyczyną takiego zachowania?
  2. Witam wszystkich. Całkiem przypadkiem stałem się posiadaczem Audi A4. Jak na razie ma trochę usterek, ale jestem dobrej myśli. Mam nadzieję że mój optymizm mnie nie zawiedzie i mimo trudności ze zdobyciem części uda mi się wyprowadzić ją na prostą. Audi A4 B6 2002 silnik 2.0 ALT skrzynia 01J (po numerze sterownika wynika że FSF). Pozdrowienia dla wszystkich.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...