Od pewnego czasu również zaczęło mnie niepokoić dziwne dudnienie z kolektora ssącego powietrze, miałem takich mechaników którzy mówili że nie ma się czym przejmować że ten typ silnika tak ma (2,0 TDI pompowtryskiwacze z jednym wałkiem rozrządu), ale jeden gość od diesli powiedział że to na 100% wytarte krzywki na wałku rozrządu i tak rzeczywiście niestety było, dudnieniu towarzyszył a właściwie je powodował wyrzut powietrza z kolektora ssącego, a więc tam gdzie powietrze miało być tylko zasysane było wyrzucane i dudniło sobie. Po wymianie wałka rozrządu i hydropopychaczy wszystko jest ok ale kosztowało niestety około 4 tys.(olej i pasek rozrządu trzeba było też wymienić).
Łatwo zrobić test, po odkręceniu rury, sprawdzie czy u was też powietrze jest wyrzucane - wyczuwalne na ręce lub po puszczeniu dymku np z papierosa widać w którą stronę sobie poleci.
Podobno winą jest stosowany nie właściwy olej. To co zaleca sie dla silników 1,9 i 2,0 z pompowtryskiwaczami to olej spełniający normy SLX. Nie każdy mobil sie nadaje, radze poczytać opis-specyfikację stosowanego przez was oleju, i jeszcze jedna rada wymieniajcie olej raczej co 10 tys. (a najlepiej dwa razy w roku - koszt niewielki a silnikowi służy).