ustawic wałki i wał, sprawdzic przede wszystkim szpilke od napinacza, załozyc pasek, drugi napinacz, napiac pasek i sprawdzic szczelnosc cylidrów.
kiedys miałem przypadek identyczny jak na tym filmie
u siebie zrobiłem tak:
sprawdzic drożnosc przewodów róznicy cisnien, przedmuchać je sprezonym powietrzem. kupic i wymien czujnik róznicy cisnien z Bosch'a podłaczyc kompa i zresetowac DPF , wlać do baku np STP z formuła do czyszczenia DPFu zatankowac po korek mocnego diezla i zjezdzic zbiornik do rezerwy. mi i wielu innym ludziom pomogł ten zabieg.
czujnik temp.spalin- coś z instalacją - przerwana lub zwarcie. prawdo podobnie skutek po usunieciu DPFa- mechanik nie zamocował poprawnie kabelka- dlatego masz brak mocy.
na czujnik położenia wału jest taki patent - skoro jest z nim problem na zimnym to trzeba wyciągnąć czujnik i go podgrzać - jak auto zapali to wszystko jasne i czasami tak tez jest na odwrót ze silnik jak rozgrzany to gaśnie i może zapalić odrazu albo po jakiejś dłużej chwili - wiec trzeba czujnik ostudzić... tylko szkoda ze w 16v do tego czujnika jest taki tragiczny dostęp i cały plan działania może legnąć w gruzach...
takie cos sie dzieje gdy przewodu sie komus nie chce przykrecic z racji ciujowego dojscia ,a dokładnie takiej opaski z tyłu silnika. wtedy przewod wpada w wbiracje i sie kruszy własnie w tym miejscu
https://allegro.pl/audi-a4-b7-przewod-olejowy-rurka-turbiny-2-0tdi-i7145020451.html
Czujnik poł. wału może usterki nie pokazać... Przerabiałem temat.
Jeśli po włączeniu zapłon jest kontrolka silnika i spirala to bym zaczął od.
Odepnij wtyczkę od egru i zobacz czy silnik zapali i odkręć rurę spalin przy EGRze
Dalej
Ściągaj pokrywę i odepnij wtyczkę od 1go ppd. Połóż pokrywę i zapal silnik. Jak nie a podłącz wtyczkę spowrotem i odepnij z kolejnego, jak silnik zapali i będzie pracował tylko na 3 cyl. To masz przyczynę. Spalona cewka.
bedzie spadac i nabija spowrotem do0,8- prawidlowa praca.
jak masz mozliwosc to podmien N75 - nawet jak bys miał kupic nowy pierburga to nie kosztuje słono bo po rabacie zapłacisz ze 150zł
omin jeszcze podcisnienie na elektrozawór sterownia klapa chłodnicy egru
zaslep EGR
moze byc tez kat zabity i takze nie osiagniesz odpowiedniego cisnienia
i kwestia czy dobrze turbo jest wyregulowane