Skocz do zawartości

Babel

Pasjonat
  • Postów

    47
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Babel

Informacje

  • Imię
    Kamil
  • Miasto
    ETM

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1995
  • Silnik
    1.6
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. To nie zawór, zawór cyka sobie po swojemu To metaliczny stuk z silnika.
  2. To samo na gazie i na benzynie. Valteki klekoczą ale to nie je słychać. Na filmie auto chodziło na benzynie.
  3. Witam, Wiem, że tematów o stukaniu w silniku jest sporo. Przejrzałem wszystkie, kierowałem się wskazówkami tam znalezionymi ale niestety nie znalazłem rozwiązania problemu. Poniżej zamieszczam film obrazujący pracę mojego ADP. Na filmie pracuje zimny silnik. Po odpaleniu zimnego silnika wszystko jest ok, pracuje jak należy. Z czasem jak silnik się rozgrzewa zaczyna stukać i słuchać to od 30 sek. filmu. Po całkowitym rozgrzaniu stuka znacznie mniej ale jednak stuka. Co ciekawe po dodaniu gazu często silnik zaczyna pracować inaczej, stuka ale jakby ciszej ale częściej (film obrazuje to w 2:25). Auto pracuje tak samo na gazie i na benzynie. Do tej pory zrobiłem: - Wymiana szklanek (dwa nowe komplety i to samo). Wałek rozrządu w bardzo dobrym stanie, rozrząd ustawiony poprawnie. - Sprawdzenie zapłonu - kopułka ustawiona tak aby na VAGu w bloku 17 w 3 oknie miał przesunięcie bliskie 0. - Świece i przewody wymienione - Sprawdzone ciśnienie oleju i pompa - ok - Zdjęta miska olejowa i przegląd dołu silnika - ok - Silnik obecnie zalany Motulem 10W40. Próbowałem zalewać różnymi olejami na próbę od 5W40, 5W50 po 15W40 - żadnych efektów. Auto jeździ normalnie, brak błędów na Vagu, nie kopci, nie przepala oleju. Dodam, że jeżdżę tak już 6 rok i nic się nie zmienia... jednak irytuje mnie ten problem i jak wrócą mi siły i chęci powracam do tematu. Czy ma ktoś pomysł o co tu może jeszcze chodzić?
  4. Chciałbym sprawdzić poprawność ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu u siebie w audi ADP. Narazie nie mam stroboskopu. Sprawdzałem w instrukcji z "Sam naprawiam" i tam jest napisane, że jeżeli kąt wyprzedzenia zapłonu nie mieści się w zakresie wartości kontrolnych +/- 12 st. to należy ustawić wyprzedzenie na +/- 3 st. I tu nic z tego nie rozumiem... Jak to w zakresie +/-12 st. ? Przecież to różnica 24 st.! I należy ustawić +/- 3st. a to przecież rozrzut 6 st. Chyba, że czegoś tutaj nie rozumiem... Sprawdziłem VAGiem i mam takie odczyty w w blokach 001, 017 i 018: Czy ktoś mógłby mi naświetlić co oznaczają wartości z bloku 017 i 018 (oprócz prędkości obrotowej oczywiście). Podłączyłem również "Polski VAG" i tam mam informację, że kąt wyprzedzenia zapłonu przed GMP wynosi ponad 16... Jeżeli ktoś może mi to objaśnić to prosiłbym.
  5. Przecież chłodnica chłodzi, w zimę tym bardziej chłodzi więc jak mogą mieć taką sama temp. Jeżeli chłodnica jest drożna dolny wąż będzie ledwo ciepły, o ile w ogóle.Sama z siebie nie chłodzi gdy auto stoi po jeździe owszem pęd wiatru wychladza na tyle ze są różnice temperatury chyba ze komuś wiatrak nap. Cały czas na max obrotach Oczywiście, że "sama z siebie" chłodzi, przecież to wymiennik ciepła jest. Po to chłodnica ma radiator aby oddawał ciepło.
  6. Przecież chłodnica chłodzi, w zimę tym bardziej chłodzi więc jak mogą mieć taką sama temp. Jeżeli chłodnica jest drożna dolny wąż będzie ledwo ciepły, o ile w ogóle.
  7. Babel

    Wycie silnika

    Może oleju od wspomagania nie ma
  8. Myślę, że w tym temacie wszystko zostało już powiedziane i odpowiedź na twoje pytania jest w poprzednich postach.
  9. Nie. Wisko chłodzi chłodnicę, a nie bezpośrednio silnik. Za utrzymywanie temp. na poziomie ok. 90 st. odpowiedzialny jest termostat. Wisko mogłoby być problemem gdyby w naprawdę upalne dni w ruchu miejskim grzałby Ci się silnik.
  10. Niestety ale wychodzi na to, że nie są ok. Jest wiele tematów na ten temat. Wątpię aby komuś chciało się znów powtarzać.
  11. Taki problem z odpowietrzeniem jest jeżeli nagrzewnica jest zasyfiona. Trudno odpowietrzyć coś co jest nie do końca drożne. Jeżeli z nagrzewnicą wszystko jest ok odpowietrzam układ nawet bez włączenia silnika zalewając do pełna i podnosząc zbiornik aż do przelania przez otwór na wężu przy nagrzewnicy. Mam w rodzinie trzy A4 1,6. W każdej wymienialiśmy płyn i tylko w mojej były problemy z odpowietrzeniem dopóki nie wymieniłem nagrzewnicy.
  12. Oznacza to, że nagrzewnica jest zasyfiona i się zapowietrza. Miałem to samo, bulgot w nagrzewnicy przy większych obrotach. Pomiń nagrzewnicę i sprawdź czy silnik będzie się grzał. Czyszczenie nagrzewnicy raczej nic nie da, jak jest zasyfiona to nie wypłuczesz tego, najwyżej przelejesz z kąta w kąt. Nie wiązałbym tego problemu z naszymi A4 tylko z niedbalstwem poprzednich właścicieli.
  13. Babel

    Ciśnienie oleju

    15W? Czyli nie rozwiązał problemu tylko obszedł
  14. Babel

    nawiew na przednią szybę

    Wejdź w tryb serwisowy klimatronika i sprawdź na pierwszym kanale (1c) czy są błędy. Wklejam instrukcję wraz z opisem kodów błędów.
  15. Moim zdaniem termostat jest zacięty i ma niewielką szczelinę. Większe prędkości to lepiej chłodzona chłodnica i większe prędkości wirnika pompy wody, lepszy obieg płynu i lepsze chłodzenie silnika. Wymieniłbym termostat.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...