Skocz do zawartości

niester

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O niester

Osiągnięcia niester

0

Reputacja

  1. To w takim razie zostawiam te łożyska. Dadzą mi znać, jakby się przedwcześnie zużyły. Ten LUBRA K AC ma trochę niską dolną temperaturę użytkowania -18C. Szczególnie tej... wiosny:)
  2. Witam Kolegów! Mam mały problem. Ostatnio byłem zmuszony do wymiany tylnych tarcz hamulcowych w moim A4 B5. Wymieniłem od razu też łożyska i niewiele się zastanawiając wziąłem smar, który miałem pod rękę. Jest to porządny smar do łożysk tocznych, litowy, ale jak się później dowiedziałem, powinienem był użyć specjalnego do dużych obciążeń (czy jak to tam nazwać). Moje pytanie: czy to bardzie niedobrze i powinienem jak najszybciej wymienić ten smar? Czy mogę to zrobić za jakiś czas bez uszczerbku dla jakości łożysk? Chwilowo mam mało czasu. Dzięki bardzo za podpowiedź!
  3. HaVoK, mógłbyś napisać jak to wygląda ze ściąganiem kolektora? Wystarczy go odkręcić? W sumie jakbym się w dwóch dniach roboty zamknął, to by się opłacało. Mógłbym dodatkowo wypucować cały ten olejowy syf, który się na silniku osadził.
  4. Dzięki marceel1 za wskazówkę na tą odmę. To właśnie ona w moim A4 jest kompletnie brudna od oleju. Wymieniłbym ją, bo koszt jest stosunkowo niewielki. Mógłbyś mi jeszcze powiedzieć jak ją wymienić? Trzeba spuścić olej lub odkręcić kolektor? Dostęp do niej nie jest raczej prosty Pozdrowienia
  5. Witam Wszystkich Forumowiczów, mam problem z moim 1.8T (kod ANB). Gdzieś przy silniku wycieka olej. Po ściągnięciu dolnej osłony widać olej na misce olejowej, brudna jest także cała prawa strona silnika (patrząc od przodu), ale od wysokości głowicy. Sama głowica jest sucha i czysta. Najbrudniejszy jest taki gruby przewód wychodzący z boku zaraz przed filtrem oleju. Niestety, aby dokładnie znaleźć miejsce wycieku musiałbym odkręcić kolektor ssący, a to sporo roboty. Czy może ktoś z kolegów forumowiczów miał podobny problem? Może to jakaś typowa choroba tych silników, wystarczy jakiś przewód wymienić i sprawa z głowy. Dodam, że płynu chłodniczego nie ubywa oraz cały czas ma piękny czerwony kolor niezabrudzony olejem. Z góry dzięki za pomoc!
  6. niester

    Instalacja gazowa a tuning

    Już podałem na początku http://www.autogazgdansk.pl (p. Barabasz) Dzięki bardzo za rady! Pozdrawiam[br]Dopisany: 16 Marzec 2011, 17:17_________________________________________________Bardzo dziękuje za informacje! Znacie warsztat, który moglibyście mi polecić? Jakiś gdzie mają cierpliwość, żeby dokładnie ustawić parametry jako, że wóz ma tuning? Jaka instalacja byłaby do mojego 1.8T dobra? Osobiście myślałem o BRC Seq24 lub Prins. Z tym, że ta druga jest mocno droższa. Jeszcze dwa ostatnie pytanie, które nie dają mi spokoju. 1. Samochód ma przejechane już 192tys., więc czy jest za stary na robienie jeszcze gazu? (dodam, że robiłem mu kompresję i ta wyszła porządnie 12,5 bara) 2. Na prawej stronie silnika (patrząc od przodu) jest gdzieś wyciek oleju. Cała ściana jest czarna, chociaż nie może być duży, bo obserwuję tylko kilka kropel przez noc. Czy lepiej naprawić to przed montażem gazu, czy nie to znaczenie kiedy. Pozdrawiam, Łukasz
  7. niester

    Instalacja gazowa a tuning

    Witam Wszystkich, od jakiegoś czasu noszę się z zainstalowaniem gazu w moim A4 B5 1.8T (1999). Ostatnio zadzwoniłem do montera w Gdańsku polecanego na "1000%" na tym portalu (http://www.autogazgdansk.pl, p. Barabasz). Człowiek sprawiał wrażenie bardzo doświadczonego i wiedzącego o czym mówi. Niestety kiedy dowiedział się, że sterownik silnika był przeprogramowywany (tzw. ECO Tuning zrobił poprzedni właściciel) powiedział od razu, że instalacji mi nie założy. Chyba, że z powrotem przeprogramuję i przejadę przynajmniej 5000km (autoadaptacja). Tłumaczył to przestawionymi czasami zapłonu, wyższą liczbą oktanową gazu, które w skrajnym przypadku mogą spowodować ujemny moment obrotowy i urwanie wału. Zadzwoniłem do gości od tuningu (firma SKN w Niemczech) i ci znowu stwierdzili, że to kompletna bzdura i koleś zwyczajnie nie potrafi odpowiednio ustawić gazu. Czy mógłby ktoś pomóc mi tej tematyce? Kto w tej sytuacji ma rację? Z góry wielkie dzięki! Pozdrowienia, Łukasz
  8. Wydaje mi się, że nie pozostaje mi nic innego jak umówić się na wizytę u Sopy. Tak jak Bartek już radził, skrzynia na stół i wtedy wszystko powinno być jasne. Po przeczytania najróżniejszych forów ciągle tylko nie rozumiem co jest przyczyną tego szarpania Czy obecne lamele są lepsze od pierwszych, czy jest to może element, który się zużywa? Zasadniczo wszyscy mówią o wymianie lamel, ale jeśli wymieni się znowu na to samo, to prędzej czy później problem powróci? Pozdrawiam, Łukasz[br]Dopisany: 27 Lipiec 2010, 22:49_________________________________________________ Co do wymiany oleju, to wbrew temu co mi się wydawało nie był on jeszcze wymieniany. Zarówno ja, jak i poprzedni właściciel (starszy gość) bylibyśmy pewni, że olej w skrzyni został wymieniony na przeglądzie przy stanie licznika 55000km. W książce serwisowej autoryzowany serwis Audi zaznaczył, że wykonano prace dodatkowe po 60000km (należy do nich m.in. zmiana oleju w multitronikach). Przybili pieczątkę i dali 2 lata gwarancji mobilności. Teraz przy diagnozie stwierdzili, że olej wygląda na bardzo zużyty. Jak powiedziałem, że to niemożliwe stwierdzili, że nie mogą znaleźć żadnej informacji w systemie o jego wymianie u nich. Poprosiłem poprzedniego właściciela o rachunek za tamten przegląd i faktycznie nie ma na nim nic o oleju w skrzyni biegów. Teraz próbują mi wcisnąć 7 lamel do benzyny 2.0. Ci kolesie nie mają najmniejszego pojęcia o multitronikach i do tego nie potrafią nawet zrobić tego co napisane w książce serwisowej. To materiał na dobrą parodię.
  9. Witam, dzwoniłem dzisiaj do innego niezależnego serwisu, który też zajmuje się "na co dzień" multitronikami. Potwierdzili, że nie wymienia się sprzęgła na wersję "7" w benzynie 2.0 i Audi sprzedało mi kit. Mam ochotę zadzwonić na jakąś infolinię Audi i złożyć skargę na tych pacanów z serwisu Dodatkowo w tym niezależnym, koleś powiedział, że wymiana samego sprzęgła nie rozwiąże problemu, ponieważ problem wynika ze ślizgania się łańcucha Zaleca wymianę wałków, na których zawieszony jest łańcuch i jeszcze czegoś. Zasadniczo całkowity remont skrzyni. Pozdrowienia, Łukasz
  10. Witam, w piątek byłem w ASO Audi z moim multitronic iem. Potrzebowałem papier, żeby potargować się z Helmutem, który sprzedał mi ten samochód z walniętą skrzynią. Audi stwierdziło, że jest to problem ze "skrzynią biegów":) i wymiana sprzęgła na 7 lamel, softu i płukanie powinno sprawę załatwić. Nie stwierdzili żadnych opiłków w oleju, więc nie doradzają wymieniany całej skrzyni! Mocno mnie zastanawia, bo mam benzynę 2.0, gdzie z dotychczasowych informacji nie modyfikuje się sprzęgła na 7 lamel, a dodatkowo wg. Bartka moja skrzynia ma już najnowszy soft. Jest to serwis Audi w Niemczech, Karlsruhe, bo chwilowo tutaj przebywam, więc trochę ciężko mi wierzyć, że mogą aż tak ściemniać Pozdrowienia, Łukasz
  11. Bart-S i Uris dzięki bardzo za komentarz i wskazówki. W weekend skasuję adaptację i spróbuję ustawić ją na nowo. Poza tym sprawdzę jak wygląda to u mnie z falowaniem obrotów powyżej 2000. Prawdą jest, że jak porządniej wcisnę gaz to mniej szarpie:) Ja nic to nie pomoże to pozostaje mi tylko wybrać się do Sopy. Na początku września muszę jechać na południe, więc mniej więcej pasuje. Uris, Ty masz taki sam model B6 z tego samego roku co ja. Rozumiem, że miałem problem z szarpaniem, byłeś już u Sopy i teraz wszystko jest w porządku. Co u Ciebie było robione i jakie były tego koszty? A tak na marginesie... jeśli założymy, że to wałek wejściowy lub któraś z jego części jest zepsuta i dlatego szarpie, to czy da się z tym dalej jeździć. Nie chcę ukrywać, że dopiero co wykosztowałem się na ten samochód i nie za bardzo stać mnie na wyłożenie jeszcze 30% wartości wozu na naprawę skrzyni. Pozdrawiam, Łukasz
  12. Wrzuciłem tę instrukcję serwisową <a href="http://rapidshare.com/files/406986461/Audi_A4_A6_A8_2001_Instandsetzung_-_multitronic_01J.pdf">tutaj</a> oraz tutaj http://www.megaupload.com/?d=17JLGSPJ Miłej lektury Pozdrawiam[br]Dopisany: 14 Lipiec 2010, 23:33_________________________________________________Witam ponownie, dzięki uris za wskazówkę. To tykanie obrotomierza występuje zarówno na zimnym, jak i na ciepłym silniku z tą różnicą, że na ciepłym jest znacznie bardziej odczuwalne i skoki są większe. O którym filtrze mówisz, że może być zapchany? Przedwczoraj przeprowadziłem diagnostykę według opisu Barta. Po jakiś 20km skrzynia nagrzała się do 65st., więc zatrzymałem się na parkingu w celu dokonania adaptacji. Jak tylko się zatrzymałem wskoczyła adaptacja przodu. Przejechałem jeszcze ok. 50m do przodu i tyle samo do tyłu. Po paru sekundach trzymania hamulca przy ustawieniu R wskoczyła adaptacja tyłu. Szarpanie jakby się zmniejszyło, ale nie zniknęło całkowie. Opisane wcześniej tykanie obrotomierza nadal było, ale szybciej się stabilizowało. Wczoraj rano przejechałem się raz jeszcze, żeby sprawdzić czy adaptacji nie znikła. Przy zimnym silniku adaptacji nie było, wyświetlone było ADP. RUN dla przodu i tyłu. Po osiągnięciu temperatury 60st. natychmiast w czasie jazdy wskoczyła adaptacja przodu. Jeździłem dalej aż do 80st., ale tył nie chciał wskoczyć. Na koniec zatrzymałem się na parkingu przejechałem 50m do przodu i do tyłu. Wskoczyła adaptacja tyłu. Tutaj mam pytanie czy takie zachowanie jest normalne? Niestety z analizy wartości prądów, o których pisze Bart-S wygląda na to, że mam wałek wejściowy do wymiany. Różnica prądów w grupie 12 wynosi 0mA lub nawet (-5mA). Niemniej w grupie 10 prąd wynosi 285mA, jak dla mnie to w granicach błędu. Dodam, że szarpanie przy ruszaniu też u mnie występuje. Zamieszczam printscreen Poza tym zastanawia mnie jedna rzecz. Przy silnikach 2.0 benzyna nie dokonywano modifikacji na 7 lamel. Nawet jeślibym to zrobił, to nie ma wersji softu do mojej skrzyniu obsługującego 7 lamel. W tej sytuacji muszę pozostać przy 6 lamelach i tym sposobem najpóźniej za kolejne 100tys. km wałek znów będzie do wymiany. Wymiana wałka to usunięcie skutku, a nie przyczyny szarpania. Czy może się mylę? Czy mógłby mi ktoś powiedzieć ile mniej więcej kosztuje wymiana wałka wejściowego? Pozdrawiam, Łukasz
  13. Witam, mam kolegą z Chin. Rozszyfrował mi tą stronę i za 2dolary ściągnąłem tego pdfa. Chętnie go udostępnie, tylko... nie wiem jak Mógłby mi ktoś dać jakąś wskazówkę? Jak się nie da, to zainteresowani mogą się zgłaszać na PW. Pozdrowienia, Łukasz
  14. Bart-S, mógłbyś mi coś powiedzieć o mojej skrzyni. Poniżej zamieszczam dane, które potrzebujesz. Bardzo zależy mi na info, czy jest może do niej jakiś nowy soft. data produkcji: 06.2001 ozn. skrzyni: FSF oprogramowanie: 01J 927 156 CR, sterownik: 2011 silnik: 2.0, 96kW, ALT soft silnika: 0003 przebieg: 96600km żadnych info o awariach, olej wymieniany po 55000km Kupiłem moje audi dwa miesiące temu od jednego Helmuta. Wiedziałem, że kupuję automat ale, że są dwa rodzaje nie miałem wtedy pojęcia. Po pierwszym zachwytach zacząłem wyczuwać lekkie szarpanie. Jak wstukałem audi i multitronic w neta, to włosy mi jeża stanęły. Co za szajstwo. Dodatkowo o czym jeszcze w żadnym forum nie czytałem, przy prędkości od ok. 50kmh do 70kmh wskazówka obrotomierza "pyka", tzn. w takcie ok. 1sekundowym opada o około 300 obrotów i powraca do góry. Przy jeździe ze stałą prędkością po dłuższej chwili ustabilizowuje się (tyka coraz mniej). Sytuacja występuje w każdej konfiguracji D, tiptronic, D i tempomat, tiptronic i tempomat. W tym samym czasie wskazówka prędkościomierza nawet nie drgnie. Czy ktoś zaobserwował coś podobnego u siebie? Pozdrowienia, Łukasz
  15. Witam, nazywam się Łukasz. Mieszkam w Gdańsku. Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem A4 B6, silnik 2.0 benzyna z 2001 roku. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...