-
Postów
66 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
1O marioximus

Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
LPG - latem ok. 10l/100 a zimą mniej ok. 9l/100. Latem silnik bardzo szybko przełącza się na gaz, a zimą później, więc więc logicznie mniej gazu na 100km Co do wody z wydechu, to normalne.
-
Jazda w dzień na światłach, a podświetlenie radia Gamma
marioximus opublikował(a) temat w Nawigacja i car audio
Nurtuje mnie od jakiegoś czasu taka myśl - jak tu zrobić, żeby wyświetlacz radia (konkretnie Gamma) nie przygasał po włączeniu świateł, tylko świecił pełną mocą. Jak wiadomo jeździmy cały czas na światłach, wiec radio automatycznie przyciemnia wyświetlacz, no i w ciągu dnia kiepsko to wygląda Myślałem już o odpięciu w kostce kabelka, który o ile się nie mylę odpowiada za tą automatykę (dolna kostka - pin ze słoneczkiem) ale to spowodowało by z kolei, że w nocy nie będzie podświetlenia przycisków itd. Chodzi o sam wyświetlacz - żeby mocno świecił. Ma ktoś jakiś pomysł? -
Nie wiem Kolego, jakiego typu klekotanie słychać z Twojego silnika, ale nasuwa mi się, że skoro klekocze kilka sekund po odpaleniu a później znowu jak się zagrzeje (rzadszy olej), to wyglada to na popychacze hydrauliczne zaworów w głowicy. Nie są drogie, ale niestety w ADR jest ich aż 20 szt!!! Wcześniej nie klekotało, bo miałeś pewnie zalany w silniku gęstszy olej 15W40. Jednak zanim weźmiesz się za wymianę popychaczy, sprawdź ciśnienie oleju (w zasadzie ja bym od tego zaczął, ale domu raczej tego nie zrobisz...)
-
Strzał w kolektor dolotowy w podczas odpalania silnika
marioximus odpowiedział(a) na ar2rek23 temat w Audi
Nie piszesz jakiego typu masz instalację LPG, ale w każdym przypadku jest mozliwość jej całkowitego wyłaczenia. Zrób tak i wtedy zobaczysz, jeśli się uspokoi, to odwiedź gazownika i niech zajrzy co się dzieje. Jak strzela dalej, to jedną z przyczyn może być np. uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego - ja tak miałem - przy odpalaniu strzelał przez jakiś czas, a potem jak się trochę rozgrzał było już OK. Po wymianie czujnika problem zniknął. -
Co do pytania odnośnie nierównej pracy silnika, czy może nawet w skrajnych przypadkach strzelania, to oczywiście że TAK - Rurka jest połaczona z kanałem dolotowym i nieszczelność powoduje, że przepływomierz błędnie mierzy ilość powietrza zasysanego do silnika i sterownik podaje niewłaściwa dawkę paliwa na wtryskiwacze. Rurka ta, tak samo jak odma i cały układ dolotowy MUSI być szczelny. Wszelkie nieszczelnosci objawiają się równierz falowaniem wolnych obrotów.
-
Wg. mnie - lewe powietrze. Obstawiam standardową usterkę, czyli pęknieta odma. Jeśli do tego dochodzi zapach spalin w kabinie jak stoisz np. na czerwonym swietle, to na 99% odma.
-
Moja odma wygląda tak http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/b5-abc-smrod-spalonego-oleu-parafiny-odpaleniu-212790/#post2743515
-
Dokładnie tak jak pisze Kol @motor144 - nieszczelność na ssaniu - w moim przypadku była to też odma. Po wymianie (a właściwie zamontowniu odmy własnej roboty) problem falujących obrotów z załączoną klimą czy bez zniknął No i jeszcze taka uwaga - załączona sprężarka klimy zawsze obciąża silnik tak samo - bez względu na to czy jest upał, czy nie
-
Po mojemu sprawa wyglada tak - Kolega ma ustawione przełączanie gazu przy temperaturze np. 80 st.C, no i po prostu instalacja LPG się bardzo późno załącza. Na każde 10l spalonego LPG przypada przykładowo 2l PB
-
Koledzy, pozwolę sobie podpiąć się pod temat, bo to ta dziedzina Proszę o informację jak to wygląda u Was z gaszeniem kontrolki ciśnienia oleju? U mnie przed odpaleniem silnika miga razem z kontrolką temperatury i fioletową. potem jak silnik zaskoczy, to gasną wszystkie trzy równocześnie. I tak jest zawsze. Czy ciśnienie oleju nie powinno mieć jakiejś zwłoki? Pytam, bo chodzi mi po głowie, że poprzedni właściciel (albo handlarz) podłączył tą kontrolkę pod np. ładowanie, albo coś innego, żeby po prostu gasła i był spokój... Nigdy nie zdarzyło się, żeby mignęła, albo świeciła w czasie jazdy. Dzięki.
-
[B5 ABC] Smród spalonego oleu/parafiny po odpaleniu
marioximus odpowiedział(a) na Samuray-X temat w Audi A4 B5
Koledzy, smród przepalonego oleju w kabinie po zatrzymaniu np. na światłach, to typowy objaw uszkodzonej odmy. Jeżeli do tego dochodzą falujące przez chwilę obroty, to na 99,9% jest to Szukałem przyczyny takiego stanu rzeczy w swoim aucie przez ponad rok. W końcu zdjąłem kolektor ssący i stwierdziłem wielką dziurę w odmie Wymieniłem na odmę własnej roboty (kolanko kanalizacyjne + zwężka miedziana + kolanko miedziane + zbrojony, olejoodporny wąż gumowy i kilka cybantów) i wreszcie jest OK. Smrodu w ogóle nie ma i obroty nie falują. Zużycie paliwa spadło o ok. 8% Zrobiłem kilka fotek podczas montażu. Postaram się je umieścić jutro (teraz zbieram się do pracy) - od strony przepustnicy jest jeszcze jedno kolanko miedziane i krótki odcinek węża. Wszystko mocno skręcone obejmami. Wąż gumowy oczywiście olejoodporny zbrojony. - od strony silnika kolanko jest po prostu przytwierdzone metalową obejmą do metalowej rurki (chyba) wodnej. Oring uszczelnia to wszystko wystarczajaco. Pozdrawiam. -
Co Wy z tym LPG? Przecież Kolega na wstępie napisał, że do pracy ma blisko i nie włącza LPG
-
[B5 ADR] Mój silniczek krokowy LPG wisi sobie swobodnie na kabelkach ... możliwe?
marioximus odpowiedział(a) na kiślo temat w Audi A4 B5
ale pewnie już nie ma 125km Skoro kupiłeś z LPG czyli nie musisz płacić za instalację 2300zł Kup staga4,listwę wtryskową i przerób na sekwencję koszt około 800zł Jeszcze chyba by trzeba dorzucić kilka stówek na dobry reduktor :gwizdanie: -
[B5 ADR] Po ilu km Wam łapie temperaturę silnik benzynowy? ;)
marioximus odpowiedział(a) na kiślo temat w Audi A4 B5
U mnie 90st po ok. 9 do 10km, ale nawiew na szybę na max. cały czas. Przy mrozach poniżej 15st. i włączonym nawiewie, to po 15km z biedą dociągnie Termostat sprawny. -
U mnie zainstalowano butlę cylindryczną 60l za tylnymi siedzeniami. Koło zapasowe jest na swoim miejscu, bo butla jest dość wąska Siedzenie i tak się nie odchyla, więc wydaje mi się to rozwiazaniem idealnym.