Skocz do zawartości

neo_matrix

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O neo_matrix

Osiągnięcia neo_matrix

0

Reputacja

  1. Witam! AUDI A4, oznaczenie AHU, moc 90km, silnik1.9tdi. przebieg ok 230 000 tys., JAKI OLEJ i FILTRY. Teraz mam wlany olej MOBIL 1, filtr FILTORN. Proszę o informacje jakim olejem najlepiej zalać gdyż zbliża się już wymiana. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź za co z góry dziękuję.[br]Dopisany: 05 Wrzesień 2010, 12:17_________________________________________________Witam! AUDI A4, oznaczenie AHU, moc 90km, silnik1.9tdi. przebieg ok 230 000 tys., JAKI OLEJ i FILTRY. Teraz mam wlany olej MOBIL 1, filtr FILTORN. Proszę o informacje jakim olejem najlepiej zalać gdyż zbliża się już wymiana. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź za co z góry dziękuję.
  2. Ok. Dzięki bardzo za odpowiedź. Jadę w poniedziałek szukać dzury . pozdrawiam
  3. Witam! Jestem posiadaczem AUDI A4 z 1998 r o silniku 1.9tdi 90km i mam mały problem kwasny . Auto zaczęło mi kopcić na czarno przy mocniejszym dodaniu gazu tak od 2200 obrotów. Byłem u fachowca i stwierdził, że turbinka mi nie ładuje czyli ja to się za bardzo na tym nie znam ale że zamiast 9 barów ładuje mi 6 barów i to może być przyczyną kopcenia - ale musi rozebrać turbinę i zobaczyć co i jak. Bo tak to nic się nie zobaczy. Co do turbosprężarki to nie miałem z nią żadnych problemów, samochód oleju nie bierze - wymieniałem 4 razy co 10-15 tysięcy - MOBIL 1- filtry wszystko tak jak ksiażka pisze-i zawsze olej jest w normie. Pojechałem do innego mechanika i stwierdził, że skoro turbina chodzi i aż czuć jak się załącza to może przyczyną być nieszczelność być może na rurkach plastikowych , łącznikach itp. Fakt faktem, że jak go przegazowałem gdzieś świstało tak jak by gdzieś powietrze zasysała rura (od dólu - jak nadkole)- i mimo tego na samej górze gdzie jest gumowa rura spod uszczelki i już dobrze wysłużonego łącznika rury wydobywa się olej nie dużo ale troszeczkę jest zachlapane - więc powiedział ,że najlepiej trzeba sprawdzić szczelność dolotu powietrza do turbiny gdyż w/g niego jest to przyczyna kopcenia na czarno. Czy nieszczelność :może przyczyna kopcenia na czarno? Poczytałem co nieco na różnych forach itp. i z tego by wynikało, że jeżeli samochód kopci na czarno to może być bogata mieszanka paliwa (ja tankuję na Statoilu DIESEL GOLD- teraz zmieniłem na zwykły diesel) lub ,,Czarny dym, z którym mamy często do czynienia w wypadku turbodiesli, sugeruje, iż część paliwa nie zostaje spalona, czyli że turbina tłoczy zbyt mało powietrza. Oczywiście, przyczyn dymienia może być dużo więcej - podobne są objawy uszkodzenia pompy wtryskowej, awarii wtryskiwaczy czy zużycia ich końcówek". Czy dziura lub przetarcie w którejś z rur lub przewodów może być przyczyną kopcenia samochodu na czarno? A i jeszcze jak go mocno na postoju przegazuję to wyleci czarny dym ale po paru sekundach już nie kopci na czarno. Czy mniejsze ładowanie turbiny też może być spowodowane uszkodzeniem rury doprowadzającej powietrze do turbosprężarki. Bardzo proszę o jakieś rady może -jakiś dobry mechanik co się zna na dieslach z Ostrowca Św. ktoś zaproponuje? Czy może najpierw zacząć od sprawdzenia szczelności rur , rureczek do turbosprężarki, zmienić paliwo na inne nie verwy, goldy itp. tylko zwykły olej bez dodatków? Pozdrawiam i czekam na pomoc :-) za co z góry dziękuję.
  4. Witam! Jestem posiadaczem AUDI A4 z 1998 r o silniku 1.9tdi 90km [mod]tutaj sie tylko witamy[/mod]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...