Skocz do zawartości

borowny

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O borowny

Osiągnięcia borowny

0

Reputacja

  1. Podepne sie pod temat. Mam problem w swoim AVFie z zaworem EGR. Mianowicie zawor kompletnie nie reaguje na podawane podcisnienie i nie otwiera doplywu spalin. Zamiast tego zauwazylem ze gdy N18 zalacza EGR to powietrze jest zasysane przez te 2 otwory pod grzybkiem silownika. Dodatkowo jest lekki wyciek oleju z tych otworkow ale to chyba standard. Czy to oznacza nieszczelnosc/uszkodzenie membrany silownika i ewentualna wymiane calego zaworu?
  2. No wlasnie nie bylbym tego taki pewien. Gdzies tam w necie znalazlem ze sa wersje z N239 i N18 wpietymi przed zaworkiem jednokierunkowym. Stad tez moja prosba do wlascicieli AVFow o zerkniecie pod maske i potwiedzenie czy u nich to wyglada jak na rysunku ktory zamiescilem.
  3. Witam. Probuje przywrocic do zycia uklad recyrkulacji spalin w swoim AVFie a dokladnie klape gaszaca. Poprzedni wlasciciel wycial go skutecznie i poodpinal od ukladu podcisnienia zaworki N18 i N239. Gdy poskladalem to spowrotem do kupy zgodnie ze schematem z ELSY ( podcisnienie do N18 i N239 wpiete za zaworem jednokierunkowym) to auto stracilo moc a podcisnienie w wezykach klapy gaszacej bylo znikome. Klapa przymyka sie do polowy zakresu. Z kolei jak wpialem N239 pomiedzy pompe Vac a zaworek jednokierunkowy (byl tam taki trojnik z zaslepionym wolnym kroccem) to klapa domyka sie w pelni ale z kolei nie wraca w polozenie poczatkowe po wylaczeniu silnika. Pozatym auto ciagle nie ma pelnej mocy. Mam wiec prosbe do posiadaczy aut silnikiem AVF aby spojrzeli pod maske i sprawdzili jak ten uklad powinien byc polaczony. Jak bede juz mial prawidlowy schemat to bede mogl diagnozowac czy to zaworek N239, EGR czy moze wezyki puszczaja. Pozdro!
  4. Dzieki koledzy za odpowidzi. No to troche sie uspokoilem. Teraz pytanie ile moge jeszcze z tym bledem posmigac ? Czy ewentualna trasa do Polski (~2000 km) w celu naprawy wchodzi w rachube? Wydaje mi sie ze widzialem gdzies w tym watku o multi ze aby wyjac sterownik nie trzeba rozbebeszac skrzyni. Jesli tak, to latwiej by mi bylo zawiezc sam sterownik do naprawy. Z drugiej strony moze skrzynka juz wymaga wiekszej ingerencji ? Bart-S... Co sadzisz o pozostalych parametrach patrzac na MVBy ktore wkleilem ? Czy ewentulane sprawdzenie sterownika hydraulicznego i pompy wymaga rozebrania skrzyni ? arek776... Tez myslalem o tej firmie z Ozorkowa to chyba ZMserwis sie nazywa.
  5. Witam. Prosba do znawcow multitronikow. Moje auto to A6 C5 avant 1.9 TDI (AVF) z 12/2004; skrzynia typ HSS. Zdecydowalem sie napisac na forum A4 bo po przeczytaniu kilku watkow o multitronic widze za sa tu osoby z ogromna wiedza. Ostatnio kontrolnie sobie podlaczylem VAGa i znalazlem w sterowniku skrzyni blad: Control Module Part Number: Component and/or Version: Software Coding: Work Shop Code: 1 Fault Found: 17106 - Transmission Output Speed Sensor (G195): No Signal P0722 - 000 - - - Intermittent Troche sie zdziwilem bo nie ma typowych objawow padajacej skrzyni. zadnych bledow na FISie, adaptacja OK, nie stacza sie ze wzniesienia, nie szarpie itp. Co prawda walcze od jakiegos czasu z problemem wibracji w samochodzie. szczegolnie uciazliwych przy przyspieszaniu ale nie wiazalem tego problemu ze skrzynia a raczej z silnikiem. Wrzuce ponizej pare screenow z blokow pomiarowych Prosilbym bardzo kolegow o jakas diagnoze. Czy ten blad to juz powod do paniki? niestety tu gdzie mieszkam nie ma zadnych dobrych mechanikow a co dopiero specow od multitronikow. Musze podjac decyzje czy zwalac skrzynie, wyciagac sterownik i gnac z nim do Polski. Ale moze jakies zabiegi typu zmiana oleju itp pomoga? dodam tylko ze auto ma dokladnie 200 tys przebiegu i olej byl zmieniany w ASO przy 180tys.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...