Skocz do zawartości

griszka

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O griszka

Osiągnięcia griszka

0

Reputacja

  1. Witam Szanowne Grono. Potwierdzam że zródłem hałasu - " dziwny dźwiek " była turbina. Po regeneracji mam przemiłą cisze nie słychać juz tego dżwieku.Wyciągałem turbo z myśla o czyszczeniu i pewnie wielu z was tez tak robiło ale jak wyciągnąłem turbo i zobaczyłem że jest spory luz na wirniku - ' na boki ' -poprzeczny to oddałem turbo od razu do regeneracji , czyszczenie by nic nie pomogło . Wniosek - jak wyciagniecie turbinę należy z nią jechać do dobrego fachowca który oceni czy wystarczy tylko czyszczenie czy należy ją zregenerować. Ja jeszcze raz potwierdzam ze u mnie za tzw. dziwny hałas odpowiadała wadliwa turbosprężarka. Przebieg auta to 190 tys.km Pozdrawiam
  2. Do szanownego kolegi Pablo-banita. Twierdzisz że w dieslach nie ma zaworu DV to ja podaje dane do aukcji na znanym portalu gdzie regenerują takowe zawory, może sie komuś przydać. Poczytaj zapytaj i podziel się informacjami na forum. Pozdrawiam ZAWÓR REGULATOR UPUSTOWY UPUSTU SPALIN AUDI VW (1241830198 SERWIS POMP s.c. inż. Konrad Szymański ul. Kasztanowa 25 49 - 300 Brzeg tel. kom. 0609 203 730 0609 203 731 0603 183 043 tel/fax (077) 411 22 48 e-mail [email protected]
  3. A może to będzie lekiem na cały ten szum Diverter valve, zawór rozszczelniający dolot w momencie zamknięcia przepustnicy (zdjęcia nogi z gazu). Zawór ten jest elementem stosowanym w samochodach turbodoładowanych z przepustnicą - w chwili zdjęcia nogi z gazu (zamknięcie przepustnicy) w dolocie znajduje się spora ilość sprężonego powietrza, z którym trzeba coś zrobić, żeby po odbiciu się od przepustnicy powietrze to nie "wróciło" do turbiny powodując jej gwałtowne wyhamowanie. W tym celu stosuje się sterowane podciśnieniowo (lub elektromagnetycznie jak w przypadku silników TFSI) zawory upuszczające nadmiar zgromadzonego powietrza do atmosfery lub do dolotu przed turbinę. W silnikach 1.8T stosuje się zawory drugiego typu. Plastikowy, okrągły, zlokalizowany w dolnej części przedniej (od strony pasażera) samochodu zawór połączony jest jedną stroną z rurą łączącą wyjście turbiny ze stalową rurą przebiegającą wzdłuż przedniej części samochodu. Wyjście zaworu DV prowadzi do rury łączącej puszkę filtra z turbiną (tzw. TIP - turbo inlet pipe). Sterowanie zaworu DV odbywa się podciśnieniowo, tzn. cienki przewód gumowy łączy krócieć sterujący zaworu DV z kolektorem sterującym (warto zauważyć, że przewód ten nie jest połączony bezpośrednio z kolektorem, a pośrednio - przez kolejny zawór wykonawczy - N249, zlokalizowany bezpośrednio pod kolektorem ssącym). Uszkodzenie zaworu DV może przebiegać na dwa sposoby: 1. podczas zmiany biegów słychać charakterystyczny, zanikający dźwięk powietrza odbijającego się od łopatek turbiny w chwili, gdy jest "zapieczony" (cały czas zamknięty) lub w sytuacji, gdy przewody zasilające są zagięte/przetarte/zatkane. Po zmianie biegu przy pełnym doładowaniu można zaobserwować wzrost doładowania, ale i tak czujne ucho kierowcy będzie w stanie wychwycić zmianę w dźwięku dochodzącego spod maski (charakterystyczny odgłos, nazywany potocznie "źrebakiem"). Jazda z zamkniętym zaworem DV nie pozostaje bez wpływu na żywot turbiny. 2. zawór DV pozostaje otwarty na stałe - turbina pompuje w układzie otwartym, układ regulacji nie reaguje ze względu na to, że nie jest osiągnięta wartość zadana doładowania. Na szczęście sterownik jest w stanie wykryć takie zjawisko i odpowiednio szybko zaalarmować nas lampką check engine. Przeważnie temu typu uszkodzeniom towarzyszy błąd 17705/P1297/004759 17705/P1297/004759 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!). Uwaga: zawór DV jest elementem bezpośrednio wpływającym na trwałość turbiny. W aucie 5 letnim z "normalnym" przebiegiem zawór ten będzie na 99% niesprawny i należy go wymienić przed przystąpieniem do dalszej diagnostyki! Uszkodzenie zaworu DV może wpływać na zachowanie biegu jałowego jak i na "spadek" mocy
  4. Witam sredecznie właśnie zostałem klubowiczem - pozdrawiam [mod]*proszę czytać FAQ odpowiednich działów, bo nie stosujesz się do nich[/mod]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...