
undergnd
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
20 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O undergnd

Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Witam, czy Kolega rozwiązał problem? Mam podobne objawy i jestem ciekawy jaka przyczyna.
-
Dziękuję Panowie. Sądziłem, że kąt początku wtrysku, który jest prawie taki jak przed awarią eliminuje przestawienie rozrządu. Może uda mi się jeszcze dziś coś posprawdzać, jeśli nie - niestety jutro w Polskę i znowu czas na auto dopiero za tydzień. Czuję, że skończy się u mechanika. Stan oleju i płynu chłodniczego bez żadnych ubytków. ---------- Post dopisany at 22:05 ---------- Poprzedni post napisany at 14:09 ---------- Tego się boję. ---------- Post dopisany 02-05-2012 at 21:20 ---------- Poprzedni post napisany 22-04-2012 at 22:05 ---------- W poniedziałek zdjąłem pokrywę rozrządu. Rozsypał się popychacz zaworu dolotowego 1 cylindra i uszkodził gniazdo w głowicy. W gnieździe została mała tulejka z uszkodzonego popychacza i krzywka wałka za każdym obrotem dobijała nią ścianę gniazda. Duży fart, że wałek się nie rozsypał. Głowica ponownie ląduje u specjalistów. Spawanie gniazda, frezowanie, sprawdzenie głowicy i oby na tym koniec. Rozrząd był ustawiony prawidłowo. Turbo ok. Do wymiany wałek rozrządu, popychacze, uszczelka etc. Jak mi wróci humor, wrzucę fotki wałka i głowicy. Pozdrawiam i dzięki za wszelkie uwagi.
-
Kolektor dolotowy czyściłem osobiście więc wiem jak to wyglądało i uważam, że kanały głowicy są wyczyszczone - widać chropowatą powierzchnię kanałów. po odbiorze z regeneracji wyglądało to tak: http://imageshack.us/photo/my-images/337/dolotp.jpg ---------- Post dopisany 21-04-2012 at 08:10 ---------- Poprzedni post napisany 18-04-2012 at 21:38 ---------- I zrobiło się pod górę :-( Właśnie rozgrzewałem samochód do nastawienia kata wtrysku i po przejechaniu kilkuset metrów silnik zaczął wariować. A jechałem całkiem spokojnie. Szarpanie, spadek mocy i jasny dym. Masakra pompe szlag trafił? statyczne: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81844.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81835.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81848.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81847.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81846.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81843.html BS: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81836.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81842.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81840.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81841.html (wiem, że temperatura za niska ale już nie miałem sumienia szarpać samochodem aż się rozgrzeje) Korekcje dawki poza zakresem. Filtr paliwa wymieniony, zalany paliwem. Silnik pali. Objawy bez zmian. Sztanga sterująca łopatkami turbiny pracuje bez zastrzeżeń. Obserwowałem przy włączonej grupie 011 w Basic Settings. Panowie proszę o pomoc, jestem w domu tylko w weekendy więc czasu mam niewiele.
-
Kolektor ssący czyszczony razem z turbiną 1,5 roku temu. Głowica umyta przez zakład, który robił regenerację. Kanały czyste bez osadu. Katalizator na razie zostawiam. Logi zrobię po wymianie filtra paliwa. Dzięki za podpowiedzi. Proszę o kolejne wnioski.
-
Ok, wymienię filtr paliwa, poprawię kąt wtrysku w najbliższy weekend i powtórze logi dynamiczne. Filtr powietrza jest nowiutki, wymieniony razem z filtrem oleju, olejem i rozrządem przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą. Dzęki za wskazówki. Kolejne uwagi mile widziane, szczególnie jesli mozna cos powiedziec na ogólny stan silnika i zasilania paliwem i turbiny.
-
Dzięki za odzew. Filtr paliwa wymieniony 50 tkm temu (3 lata wstecz). O badaniu szczelności układu paliwowego nie wiem nic. Za "moich" czasów nie była robiona. Dynamiczny 003 jest niski w porównaniu do innych przeglądanych AFN. Coś nie tak ze sterowaniem turbiny?
-
!!! zaistniały niestety nowe zdarzenia - opisane na koncu wątku :-( Dwa lata temu był robiony tunning u Rogala a dwa tygodnie temu wymieniona uszczelka pod głowicą. Zebrane 0,15mm, wymienione wszystkie zawory wydechowe i 7 prowadnic zaworów. Ogólnie silnik jest mocny ale jego dźwięk mnie niepokoi. Wydaje mi się, jakbym słyszał sieczkarnię. Dopatrzyłem się, że statyczny kąt wtrysku jest do ustawienia ale proszę o pomoc co jeszcze może być nie tak, lub czy mogę się spodziewać, ze po korekcie kąta wtrysku objawy miną. Basic Settings: grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81011.html grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81008.html grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81010.html grupa 011: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81009.html statyczne Measuring Blocks: grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81019.html grupa 001: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81021.html grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81020.html grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81022.html grupa 007: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81023.html grupa 013: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81024.html grupa 023: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81025.html dynamiczne Measuring Blocks: grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81012.html grupa 001: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81014.html grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81013.html grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81015.html grupa 008: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81018.html grupa 010: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81017.html grupa 011: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81016.html Będę wdzięczny za każdą wskazówkę.
-
Mój AFN przeszedł wymiane uszczelki pod głowicą 2 lata temu. Mechanik bez konsultacji zamontował nowa uszczelke bez planowania głowicy. Teraz objaw (wyrzucanie płynu przez zbiorniczek) powrócił. W przyszłym tygodniu regeneracja glowicy, wymiana uszczelki i przy okazji rozrząd. A teraz mam pytanie do kolegów, którzy oddawali głowicę do regeneracji. Czego taką głowicę nalezy pozbawić przed oddaniem do zakładu - jak sądzę świec zarowych, wtryskiwaczy, wałka rozrzadu, popychaczy, kolektorow i czego jeszcze?
-
Witam, Zamówiłem napinacz ruvilla i oto co dostałem. http://postimage.org/image/11sfc3r44 http://postimage.org/image/11sqwv6kk http://postimage.org/image/11t0u39j8 pudełko i paragon ok - mówi o częściach ruvilla - reszta jak widać. Gwoli sprawiedliwości dodam, że z paskiem wszystko ok. Dzwoniłem do sprzedawcy i uznał, że wszystko jest ok. Nawet to, że napinacz jest co nieco zeszlifowany też jest ok - tak powiedział. Co o tym sądzicie?