Skocz do zawartości

xaan

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O xaan

Osiągnięcia xaan

0

Reputacja

  1. Cytuję autora: "Przyspieszenie do setki mają podobne, bo różnica 0,3s dla mnie nie istnieje." Załóżmy, że ścigamy się do setki i ja mam te twoje "nieistniejące" 0,3 szybsze auto. Sytuacja wygląda następująco: jadąc 100km/h robię w ciągu sekundy 30 metrów więc w ciągu 0,3 sekundy robię prawie 10 metrów a to oznacza, że mijam metę o dwie długości auta przed Tobą. Dla mnie 0,3 sekundy w przyspieszeniu to bardzo dużo. Przemyśl to. Odnośnie szukania dobrej jakości: jeśli upierasz się na Quattro to zacznij od rzetelnego sprawdzenia napędu w serwisie. Na oko i ucho wszystko może być OK a potem okaże się, że lekko krzywy wał, albo podpora wału padnięta albo tylne półosie zużyte albo wycieki na torsenie itd. Ja to przeżyłem i wiem ile kosztują oryginały a zamienników do Q nie ma bo stanowią margines rynku. Teraz jest zima i śmieję się z wszystkich dookoła ale jak miałem zapłacić w serwisie za nowy wał 4000zł to zacząłem się zastanawiać na co mi te quattro?
  2. Mam taki sam w tiptronicu i ostatnio mi doszedł do 18l/100km ale często sprawdzałem rozdział momentu między osiami w bocznym poślizgu Normalnie bierze 14l. W książce serwisowej (z tego co pamiętam) dopuszczalne jest 0,1 litra na 1000km. Jeśli bierze więcej to albo go spala (będzie widać po dymie z rurek) albo wyrzuca (będzie widać wyciek, tak jak było u mnie).
  3. ten wątek dotyczy mojego autka. Mechanik będzie zmieniony na bank ale rzeczywiście zaraz po zapaleniu silnik chodzi jak diesel. Po sekundzie, dwóch już przypomina V6. Mechanik twierdził, że nie jest możliwe zmienienie uszczelki kół rozrządu bez dobrania się do Vanosów. Nie ma ponoć jak zblokować wszystkiego żeby się nie poprzestawiału... Odnośnie serwisu to wymiana uszczelki pod dowolnym kołem rozrządu (za jakieś 50zł) kosztuje 1750zł. V6 jest za długi i trzeba zdemontować cały pas przedni żeby zdjąć pasek. Strach pomyśleć ile kosztuje wymiana rozrządu. Kiedyś chciałem S4 ale wystarczy 3.0 V6 by zobaczyć że lepszym wyborem (oczywiście pod względem serwisowania i kosztów obsługi) jest turbodoładowana rzędówka.
  4. xaan

    Zegar radiowy w A4 B6

    Potwierdzam. RDS nie ma nic wspólnego z tą "antenką" na wyświetlaczu. "Anenka" to synchronizacja z ogólnoeuropejskim sygnałem nadawanym z Frankfurtu. Niestety nie wiem czy włącza się sam po złapaniu sygnału czy trzeba go uaktywnić jakimiś przyciskami. Mój zegar kuchenny też ma taki bajer ale zanim złapał sygnał minął dzień. Moje Audi mam już kilka miesięcy i nic...
  5. Jak ktoś ma 3.0 w benzynie z Q i lubi pojeździć bokami to brak spalania jest najlepszą usterką jaka się może zdarzyć. A tak na poważnie to dobrze Wojtek, że nie odpuszczasz. Zasięg się przydaje.
  6. Kiedyś znajomy mówił mi o duchach w jego audi, które same zapalały światła stopu. Okazało się, że komputer resetując się odłączał wszystkie układy a czujnik położenia pedału wariował i włączał na stałe tylne stopy. Nie wiem ile w tym prawdy ale sprawdź ten czujnik w pedele.
  7. Łożysko nieobciążone może nie huczeć więc lewarek zda egzamin tylko przy bardzo wyjechanym elemencie. Postaraj sobie przypomnieć czy po zmianie opon hałas był od samego początku czy może zniknął by pojawić się po kilku dniach. Jeśli tak to wymień amortyzatory bo ząbkują Ci opony i to one tak hałasują.
  8. To dziwne bo moja skrzynia wyświetliła komunikat o niskim stanie oleju. Po dolaniu (na rozgrzanym silniku i temperaturze wewnątrz skrzyni 60 stopni) komunikat zniknął a skrzynia zaczęła jakby mniej się "ślizgać". Nawaliło oczywiście uszczelnienie na wale bo był nieco krzywy.
  9. Zagadka rozwiązana. Gdyby oleju nie było w moście to huczałoby cały czas więc to nie to. Gdyby oleju nie było w skrzyni to wyskoczyłby komunikat o niskim poziomie na komputerze. Problemem były tylne półosie które miały już luzy. Po ich wymianie (7 stówek każda) problem zniknął. Prawie, bo jeszcze czasem coś tam zahuczy ale bardzo rzadko i można za to obwiniać luzy na innych elementach tylnego napędu. Jakby nie było auto ma już 160.000 km przebiegu.
  10. Przegrywanie nie pomaga bo płyta ma badsektory i nic na to nie pomoże, nawet najlepsza przegrywarka. Ale nie to jest problemem tylko archaiczność map. Potrzebuję nowsze. Jeśli ktoś dysponuje nowymi mapami do Navigation Plus będę wdzięczny za kontakt. Dzięki.
  11. Witam. Kupiłem B6 z Navigation Plus i włożoną do środka płytą z mapami. Niestety płyta jest strasznie porysowana i częściej jej nie czyta niż czyta a mapa jest chyba z czasów Chrobrego. Czy może ktoś poratować w tym temacie?
  12. Dzięki, sprawdzę olej ale w serwisie mi powiedzieli, że zawsze sprawdzają poziomy olejów podczas każdego przeglądu a ostatni, robiony w serwisie Audi (Szwajcaria) był zrobiony 2 lata temu. Nie sądzę, żeby go tyle ubyło...
  13. Kupiłem B6 z elektrycznie regulowanymi fotelami i pamięcią 4 ustawień. Regulacja foteli działa. Jak nacisnę dowolną pamięć to fotelik ładnie się przestawia ale kiedy wciskam MEMO+Cyferka to nic się nie dzieje. Ustawienia się nie wgrywają. Zostają wcześniejsze. Znajomy na KTS-ie nie mógł znaleźć diagnozy foteli więc nic mi nie pomógł. Powiedział tylko, że serwis Audi może to naprawić i to też na zasadzie wgrania czterech nowych ustawień bez możliwości późniejszych zmian. Dla mnie to absurd bo fotele są sportowe i bardzo dopasowane i nawet zimowe ubranie spowoduje, że fotel trzeba będzie trochę poprzestawiać. Może ktoś miał taki problem?
  14. Witam, miesiąc temu kupiłem B6 w quattro. Jest to moje pierwsze auto z napędem 4x4 więc kompletnie nie wiem czy hałas tylnego mostu to normalne zjawisko? Kiedy mocno skręcę koła (w dowolną stronę) i ruszę, to z tylnego mostu zaczyna wydobywać się huk. Ruszając powoli bądź po mniejszym łuku, problemu nie ma. Co to jest? Przecież tylny most nie jest spięty na stałe?
  15. U mnie jak skręcam 90 stopni i dodaję gazu zaczyna hałasować tylny most. Tak jakby koła kręciły się z taką samą prędkością... Czy to możliwe?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...