Skocz do zawartości

waveraider

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O waveraider

Osiągnięcia waveraider

0

Reputacja

  1. waveraider

    [B5 1Z] Kontrolka świec

    Witam. szukałem wszędzie na tym forum. Chyba jeszcze nikt nie miał takiego przypadku jak ja Wracając z pracy (A4 B5 1.9TDi 110) musiałem się zatrzymać - bo korek. Gdy przyszło do ruszania, ja w gaz, a on ciągle na 1000rpm wcisnąłem kilka razy, to samo, po chwili zaczeła mrugać kontrolka świec. Sobie pomyślałem - no pięknie. zaraz potem, obroty się ustaliły na 1100rpm i mogłem zjechac z ulicy. wyłączyłem silnik i poczekałem chwile. Padał dość obfity deszcz, wiec pomyślałęm ze moze coś zamokło w silniku po chwili odpaliłem znowu. wszystko poszło gładko, nawet mogłem podkręcić obroty ile chciałem. Jak przyszło do jazdy, to sytuacja się powtórzyła - spadły obroty, brak reakcji na pedał gazu. zaprowadziłem do mechanika na podpięcie do VAGa. ten mi zaśpiewał że to sensor przyspieszenia (który bedzie mnie kosztował 10% ceny samochodu !!). Dodam jeszcze, że prawa żarówka STOP jes spalona, i świeci mi się kontrolka od poduszek powietrznych ;( zastanawiam się czy nie próbuje mnie naciągnąć ten mechanik na niepotrzebne koszta ? co sądzicie o tym[br]Dopisany: 29 Wrzesień 2007, 10:17_________________________________________________Witam ponownie. Zamieszam ten tekst tylko dla informacji dla kogoś kto będzie przeglądali ten post. Moja rozmowa z jednym z na temat mojego postu i problemów z autem. problem w sumie ciągle pozostal nie wyjaśniony 11:48:03 pojechałem do warsztatu ażeby cos z tym zrobili, no i tam wymienili mi czujnik poleżenia pedału gazu 11:48:25 który oczywiście musieli sprowadzić z Audi w niemczech 11:48:50 no ale problem znikną na jakiś czas 11:49:35 post pisałem we wrześniu 11:50:15 potem, w grudniu jak jechałem autem a polski do UK to w środku Niemczech zrobiło sie to samo  11:50:35 a ja ci radze wyczyścić nastawnik a jeszcze lepiej wymienić na inny  11:50:53 to nie było to 11:51:00 jaki nastawnik ?  11:51:06 nastawnik na pompie paliwa 11:51:17 objawy pasują  lookas 11:52:38 to nie miało nic wspólnego z tym (przynajmniej tak mi sie wydaje) 11:53:54 problem byle taki, ze woda sie zbierała pod wykładzina po prawej stronie 11:53:59 czyli pod kierowca 11:54:14 i zalewala instalacje elektryczne tam będące 11:54:24 nie wiem dokładnie jakie kable tam lecą  11:54:37 no fakt, to też może być powód  lookas 11:55:27 ja jestem przekonany ze to byle jedyny powód, bo mechanik mi powiedział ze jak podpiął pod komputer to nie mógł czujnika gazu znaleźć 11:55:57 wydaje mi sie ze woda sie dostała do jakiej kości i robiła zwarcie  11:56:07 to możliwe  lookas 11:56:23 a cieklo ze strony silnika 11:56:49 przez dziury we wspomaganiu kierownicy (serwo)  11:57:15 uszczelniłeś?  lookas 11:57:26 pod akumulatorem są dwie dziury odpływowe i były zapchane liśćmi 11:57:37 udrożniłem je i wody nie było 11:57:50 bo spływała automatycznie 11:58:02 pod auto 11:58:25 oczywiście musialem zedrzeć cały dywan po stronie kierowcy i go osuszyć  11:58:49 i teraz spokój masz?  lookas 11:59:12 teraz juz tak, bo auto sprzedalem w grudniu tamtego roku 11:59:30 ale do tego czasu było wszystko ok 11:59:43 jest jeszcze cos ciekawego  12:00:06 co takiego?  lookas 12:00:26 na to akurat nie mam wytłumaczenia 12:00:44 ale wtedy w niemczech, jak mi odcięło ten pedał gazu 12:01:07 to zaczalem osuszać jakieś wiązki kabli i takie tam 12:01:24 co i tak nie pomogło 12:02:01 ale w ostateczności wcisnąłem mały plaski śrubokręt 12:02:23 tam gdzieś w mechanizm obrotowy pedału gazu 12:02:44 żeby pedał gazu sie nie zatrzymywał na pozycji '0' 12:02:56 tylko gdzieś trochę dalej 12:03:21 miałem nadzieje ze podniosę obroty na biegu jałowym 12:04:00 odpaliłem auto, silnik prze-gazował do wyzszych obrotów i ponownie wrócił do 800rpm 12:04:10 mimo ze śrubokręt byle 12:04:37 no i dzięki temu dojechałem do UK 12:04:57 później pedał gazu pracowal poprawnie  12:05:20 spoko  lookas 12:06:54 nie wiem dokładnie jak to wszystko jest powiązane ze sobą, ale uratowało mi życie wtedy, później po jakimś czasie wyciągnąłem ten śrubokręt i dalej wszystko było ok
  2. Witam wszystkich, Mam nadzieję że ktoś z Was pomoże mi z analizą logów. Jak na laika dla mnie wyglądają dziwnie. Proszę powiedzcie co z nimi nie tak, i zaproponujcie rozwiązanie. Z góry dzięki bardzo ! Oto One: Engine speed Injection Quantity Mass Air Flow Barometric Pressure Manifold Pressure Throttle 861-945 09-mar 861-945 CC active during a/t shift ? /min mg/R mg/R mbar mbar % 861 4 280 1020 1020 0 861 4 270 1020 1020 0 861 4 280 1020 1020 1,6 903 4,8 300 1020 1020 3,5 945 4,2 305 1020 1020 8,6 1155 5,8 335 1020 1020 12,5 1449 4,8 290 1020 1030 20 1701 5,8 310 1020 1051 22,4 1995 5,8 305 1020 1061 23,5 2142 5,8 325 1020 1061 27,5 2436 7 375 1020 1102 29,4 2856 7,8 460 1020 1142 30,2 3318 7,4 510 1020 1275 31,4 3675 7,8 510 1020 1295 32,9 4011 8 435 1020 1122 33,3 4368 7,6 425 1020 1132 36,1 4662 9 420 1020 1193 38 4998 8,8 415 1020 1193 40,8 5124 8,6 420 1020 1224 54,5 5145 8,2 390 1020 1173 2 3906 0 475 1020 1132 0 2268 0 490 1020 1091 0 1113 1,6 430 1020 1061 0 840 4,2 275 1020 1040 0 861 4 265 1020 1030 0 861 4,4 275 1020 1030 0 861 4,2 280 1020 1030 0 861 4,2 285 1020 1030 0 Moge dodać, że zauważyłem ostatnio 'brak' wpływu turbiny na moc silnika, oraz spalanie troche wzrosło z 9,5l/100mil po miescie do ok. 10,5l/100mil po mieście ??
  3. OK. dzieki chłopaki, ale dajcie mi kilka dni, bo nie mam jak eksperymentowac na bierząco. Juz w drodze jest interfejs na MAXie wiec pewnie bede miał kolejne pytania. Pozdrawiam, Lookas[br]Dopisany: 13 Listopad 2007, 20:57 _________________________________________________Witam ponownie Mieliscie totalna racje wyprobowalem software ver 3.x i zadzialalo bez problemow Dzieki bardzo !! Mimo wszystko skoncze interfejs na MAXie i zobaczymy wtedy. Teraz tylko musze rozwiazac problem z moja bateria w laptopie Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki. A z logami to pozniej Lookas.
  4. Witam wszystkich, nie znalazłem nigdzie na forum problemu z jakim ja się spotkałem jako 'nowy' postanowiłęm też sie pobawić Vagiem, ale z tą róznicą, że interfejs zrobiłem sobie sam, na transoptorach. Strona PC jest na RS232, ale korzystam z laptopa, więc skorzystąłem z przejściówki RS232 na USB (widziałem że większość z was nie poleca takiej metody, i zgodzę sie z tym, ze tanie przejśćiówki nie chcą działać, ja jednak skorzystałem z takiej, która jednak działa z zaawansowanym sprzętem pomiarowym -> więc musi być dobra!!). WIęc strona interfejsu od strony PC jest w porządku, test diodowy jest OK. podłączam do samochodu ODB2, dioda sygnalizująca zasilanie działa, i dioda wykrywająca linię K też działa. Robię kolejny tes diodowy, mrugają na zmianę i razem, wszystko OK, międzyczasie dioda linii K też mruga. Robię test interfejsu i tu jest problem, bo go nie wykrywa, wszystko pozatym jest OK :/ Pytanie moje jest takie ? czy to moze być problem z linią K ? przeczytałem gdzieś że ta linia przechodzi przez licznik, ktróy może blokować transfer ? Kolejne: czy moze jednak coś nie tak z tym interfejsem ? wydaje się być poprawny elektronicznie, symulacja sygnału na linii K uwidacznia się mrugającą diodą od linii K ? Jeśli wszystko byłoby w miarę dobrze, czy ktoś wie, którą wersję VAGa powinienem użyć ? testy przeprowadzałem chyba na którejś z wersji 6 coś tam ... Jeśli nic nie wykombinuję i Wy też to jestem już w trakcie robienia kolejnego interfejsu, tym razem na MAX232 zobaczymy jak to wyjdzie :] Pozdro, Lookas
  5. Hejka, mieszkam kolo Lublina. Obecnie próbuje swego szcześcia w Londynie Kupilem sobie A4 B5 żeby mieć czym do pracy jeźdźić i jak większość użytkowników aut, mam ze swoim problemy :/ mylśle że po to własnie jest to forum, żeby je rozwiązywać. Pozdrawiam wszystkich z Lublina, gorącego miasta przez większość roku - nie wliczając wakacji :-[.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...