Skocz do zawartości

chicel

Pasjonat
  • Postów

    71
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O chicel

Informacje

  • Imię
    Leszek
  • Miasto
    Wieruszów

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    2.0
  • Kod silnika
    ALT
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

705 wyświetleń profilu

Osiągnięcia chicel

1

Reputacja

  1. A co do nagrzewnicy to sprawdzałem ją podłączając do zasilania wąż ogrodowy i bez problemu z powrotu wyleciał płyn potem czyściutka woda więc nagrzewnica w 100% drożna.
  2. Tak samo na gaz się przełącza dopiero przy 90 stopniach i mocniejszym przygazowaniu ale przecież nawet jak termostat się by nie otwierał to i tak na małym obiegu przecież płyn przelatuje przez parownik ? czy jak to jest w jakiej kolejności leci płyn ? Na zimnym leci po silniku>przepustnica>nagrzewnica>parownik czy może z przepustnicy prosto do parownika ? Może zajrzę do termostatu może się zaciął i nie otwiera układu na nagrzewnice dobrze ? Żeby tam zajrzeć to tylko alternator wykręcam i mam dostęp ? Chłodnica jest gorąca wiec na chłodnice płyn leci.
  3. No ale dlaczego nie ma ciśnienia na wężu zasilającym nagrzewnice tylko leci tak aby aby no i skąd ten pisk nagle ? Jak wprowadzę na wyższe obroty pisk ustaje jak puszczę gaz to pisk powraca piszczy na wolnych obrotach jak stara taczka.
  4. Zamieszczam filmik bo udało mi się nagrać jak coś piszczy czy to ta pompa ?
  5. Poradzę sobie ? Widzę na poradnikach ze wystarczy zablokować wał i mogę pasek ściągać ?
  6. A co jest na pasku od alternatora ?
  7. Witam jestem pewny już po pełnej diagnostyce opisanej w moim poprzednim temacie że mam do wymiany pompe wody i moje pytanie brzmi czy jest ona na pasku rozrządu ? Czy firma INA produkuje na pierwszy montaż ? 4 lata temu miałem wymieniana i teraz piszczy ? Chyba to pompa wody piszczy ?
  8. A to w tym aucie jest pompa wody na rozrządzie ? ?? to kaplica Rozrząd był wymieniany razem z pompa 4 lata temu.
  9. Witajcie. Dziś zdiagnozowałem bardziej problem; zdjąłem dolny waż chłodnicy sprawdziłem czy do parownika dolatuje płyn, zdjąłem wąż zasilający nagrzewnice i wszędzie płyn jest ale bez ciśnienia, drożność nagrzewnicy również sprawdziłem i nie ma najmniejszego problemu, coś zaczęło piszczeć właśnie jakby pompa wody ? Silnik zagrzewa się bardzo szybko do 90 przy przegazowaniu jak korek zbiornika wyrównawczego odkręcony to potrafi wywalić płyn zbiornikiem, a woda zaczyna lecieć przez dziurkę do odpowietrzania układu tylko przy zakręconym zbiorniku i minimum 4tys obrotów wiec automatycznie nasuwa się wymiana pompy, brak ciśnienia.... czy zrobię to od góry ? Mi kiedy mechanik wymieniał od góry ale to było jakieś 4 lata temu i skf poszło ☹️ Ale skasował 530 zł i trochę mi się to dużo wydaje dlatego chciałbym ogarnąć to sam, wyciągam alternator odkręcam coś tam jeszcze i powinno się dojść chyba ?
  10. Dopiero sobie przypomniałem o temacie, no nie stać mnie na dobicie, a w tym roku już sprężarka się nie załączyła czyli albo zatarta albo brak czynnika ciężko się jeździło bez klimy ale jakoś wytrzymałem i nie zamierzam jej naprawiać bo za drogo to wychodzi niestety mam inne wydatki.
  11. Witam miałem wymieniany parownik po wymianie zapomniałem dolać płynu i przypomniałem sobie dopiero dziś ponieważ ogrzewanie przestało działać więc chyba się gdzieś zapowietrzył ? Dolałem płynu zostawiłem zbiornik wyrównawczy odkręcony i zdjąłem waż powrotny od nagrzewnicy z węża nic nie leci ledwo kapie płyn, jak trzymam silnik na obrotach z odkręconym korkiem zbiornika wyrównawczego powyżej 2500tys to potrafi wypluć płyn przez zbiornik a z powrotu nagrzewnicy ledwo kapie, dziwny objaw jednak chyba gdzieś się zapowietrzył ponieważ zauwazylem ze auto na gaz przełącza się dopiero przy około 60 stopniach wcześniej to było około 40 wiec może nawet parownik jeszcze zapowietrzony, przy zakręconym zbiorniku wyrównawczym po wprowadzeniu na obroty leci z nawiewów gorące powietrze lecz po puszczeniu gazu leci już zimne, dziwny objaw, przed wymiana reduktora wszystko było dobrze samochód grzał znakomicie, nagrzewnica raczej odpada żeby z dnia na dzień straciła drożność, jak sprawić aby z powrotu od nagrzewnicy poleciał płyn chłodniczy ? ? z góry dziękuje wszystkim za pomoc może uda się rozwiązać problem. dodam że całkowicie płyn ze zbiornika nie uciekł że tak powiem był na poziomie węża odpływowego.
  12. W końcu jakaś rzeczowa odpowiedź, o olej się nie ma co martwić nigdy nie wyleci w takiej ilości że mogłaby się zatrzeć sprężarka trochę mnie uspokoiłeś czyli dobije sobie r600a na 40psi i zobaczymy.
  13. Nie no nie tyle że mi chcieli wymieniać tylko ja się pytałem dlatego ze przepuszcza a zaśpiewali mi za nowy bo tego naprawiać się nie da ale ja słyszałem ze regenerowane można kupić na internecie za 600 zł i tez powinno być ok a co do tego czy na r600a ożyje to właśnie się pytam i też się pytam do jakiego ciśnienia dobijać psi tego r600a jak już, A znajomy mi mówił ze jego sąsiad co naprawia lodówki dobija mu klime właśnie r600a i tak już jeździ kilka lat ale niestety on na wczasach teraz a ja wyjeżdżam teraz w niedziele i do niedzieli chciałbym trochę tego zimnego powietrza w aucie mieć na trasę
  14. No ale to widzisz to skoro Ty masz taką wiedzę to mi wytłumaczysz może wszystko ? Jakie powinno być ciśnienie które węże powinny być zimne przy prawidłowo działającym układzie ?
  15. No tak najłatwiej powiedzieć auto warte 5 tys a 350 zł chcą za nabicie klimy i za wymianę kompresora 1600 zł. A domowym sposobem przy odrobinie wiedzy można taką klime nabić za grosze tylko właśnie założyłem temat żeby tą wiedzę nabyć. Na YT jest filmik jak gościu nabija klime prosto z butli tylko nie odpisuje mi już długo jakie węże itp są potrzebne. a klimatyzacja powinna działać na r600a bez problemu tylko znów pojawia się problem jak to podłączyć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...