Skocz do zawartości

zsakul85

Pasjonat
  • Postów

    44
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O zsakul85

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. a jak z tym nawiewem ??[br]Dopisany: 13 Lipiec 2011, 11:20_________________________________________________Witam ponownie. Koledzy wytłumaczcie mi to. Wczoraj jechałem do Wrocławia temp. na 49-ce od 95-110 st.C normalnie masakra tak mnie to denerwowało całą drogę. przy temp. 104 wskazówka też się podnosiła do ok 95st.C po czym znów opadała i tak całą drogę. Gdy dziś wracałem odpaliłem auto (1 raz tego dnia i w drogę) i tu szok. 88-94 st. C calutkie 170km. Powiedziałem do siebie. ,,Zapewne jak zgaszę i zapalę auto znów będzie 97-108''. I miałem rację zatrzymałem sie przed poznaniem w sklepie jak odpaliłem to tak było jak przeczuwałem. Wczoraj zanim wyjechałem odpaliłem auto podjechałem pod blok zgasiłem i znów odpaliłem i w drogę. Powiedzcie co może być przyczyną takich wahań po zgaszeniu i zapaleniu auta ??
  2. Czujnik możesz przejrzeć ale jeżeli chodzi o termostat to tam styków nie ma i dobrze go przeczyścić ( gdzieś w warsztacie widziałem) albo od razu wymienić koszt ok 36 zł na wahler-a ( na warsztacie też jest fotostory)[br]Dopisany: 12 Lipiec 2011, 18:12_________________________________________________Coś mi się jeszcze nasunęło. Skoki temp. i wysoka temp na 49-tym może być również spowodowana zapowietrzeniem układu chłodzenia ?? Podobno jak sie ustawi na HI to powinno lecieć ciepłe powietrze , pytanie tylko co dla kogo oznacza ciepłe ?? Jakie macie z tym doświadczenie czy ktoś mógł by mi sprawdzić u siebie jak to u niego działa na postoju oczywiście przy temp na 51-szym 90 st. C ?? I jeszcze jedna sprawa czy u was też jak sie wyłączy auto przy jeździe z klimką słychać syyyyyk po prawej str. akumulatora ( zawór odpowietrzający klimę ) ?? Pzdr.
  3. Prędzej czy później każdy EGR będzie ciekł tak wiec bez sensu takie zabiegi , zaślepić i spokój.
  4. Czyli cierpiałeś na niedogrzanie silnika. Ponoć wpływ na temperaturę może mieć również uszkodzone sprzęgło wiskotyczne.
  5. Witam Dawid widzę że zmieniasz już motorek jak planowałeś Kiedy końcówka ?? Pozdro
  6. Super
  7. A nie wydaje wam się że zamiast inwestować w coś co i tak będzie powodowało powtórkę z rozrywki, lepiej zaślepić i po temacie ?? EGR wtłacza ponownie spaliny do komory silnika . By usprawnić pracę silnika powinno się zapewnić jak największą dawkę czystego powietrza. Choćby patrząc na wymianę zwykłych na sportowe filtry zapewniające większy dostęp czystego powietrza.Tak racjonalnie patrząc.
  8. Tylko że w twoim przypadku silnik pracuje w niekorzystnych warunkach bo jest niedogrzany a tak na chłopski rozum to silnik lepiej pracuje w wyższych temperaturach.
  9. Właśnie dzwoniłem do ASO Audi w Poznaniu na krańcowej i termostat 91 zł i czujnik też 91 zł wiec nie ma tragedii. A z wymianą to już jakoś sobie poradzę [br]Dopisany: 11 Lipiec 2011, 14:51_________________________________________________Zastanawia mnie jednak jedna rzecz. 99% wątków na temat termostatu mówi, że ludki miały problem z niedochodzeniem do temp nawet 80 st. C. A w moim przypadku jest inaczej bo temp oscyluje od 93-102 czasem 103 st. C. Czy istnieje możliwość diagnozy poprzez podpięcie VAG??[br]Dopisany: 11 Lipiec 2011, 14:59_________________________________________________Właśnie jestem po rozmowie z kolegą który pracuje w serwisie VW i muszę zasmucić wszystkich którzy tak bardzo cieszą się z zakupów w ASO. Producentem termostatów dla audi/vw jest miedzy innymi firma Wahler. Termostat trafia do Audi a tam pakują go w ori pudełeczko AUDI/VW i kosztuje 91 zł ( przy czym podaje go nam pan z napisem AUDI na koszulce a to kosztuje ) Taki sam termostat z tymi samymi oznaczeniami trafia do sklepów motoryzacyjnych w pudełku Wahler i kosztuje 36 zł. Sytuacja wygląda podobnie z czujnikami temp cieczy chłodzącej w ASO 91 zł a niemieckiej firmy FEBI - 29,50 zł Warto się zainteresować bo wybaczcie ale przepłacać 116,50 zł tylko dlatego że podaje koleś w rękawiczkach i koszulce AUDI to przesada. [br]Dopisany: 11 Lipiec 2011, 16:00_________________________________________________Witam. Kolejna podróż do pracy i kolejna obserwacja: Charakter, trasa i prędkość jazdy zbliżona do wczoraj. temp. 90-93 st. C. trochę dziwne te różnice raz tyle a raz 98-102 st. C. Tak na marginesie wczoraj rozmawiałem z mechanikiem z serwisu VW który troszeczkę mnie wstrzymał z wymianą termostatu i czujnika temp. ponieważ według wytycznych VW/AUDI termostaty otwierają sie przy 87 st. C a w pełni dopiero przy 102 st. C i jego zdaniem jeżeli na kanale 49 temp. zmienia sie pomiędzy 91-103 to jest . Przy okazji temp. wrzenia płynu glikolowego to bodajże 136 st. C. Co do kanału 51 i wskazówki na licznikach to w Audi i VW jest to temp. bloku silnika i ona waha sie w przedziale 90-95 stopni tylko że komputer steruje by wyświetlane było równo 90 st. C. Wczoraj jadąc z kolegą Vectrą C zauważyłem że u niego widać w korku delikatne falowanie pomiędzy 90-95 st.C. Dziś wybieram sie jeszcze do innego mechanika zasięgnąć wiedzy fachowej. O wnioskach z rozmowy poinformuję. PZDR
  10. Ale piszesz o wskaźniku w licznikach ?? Też mi sie wydaje że to jakaś naciągawka była :/
  11. jochan41 to może masz możliwość sprawdzić jakiej jest firmy albo pamiętasz jak to było tydzień temu ??
  12. A co do wymiany termostatu w moim aucie to już znalazłem mały tutorial :] : http://www.a4club.pl/index.php?topic=3846.0 . Prawie wszystko w aucie robię sam wiec i z tym bym sobie poradził a jeszcze nikt mi nie odpowiedział który czujnik jest odpowiedzialny za wskazanie kanału 49 ?? [br]Dopisany: 11 Lipiec 2011, 14:29_________________________________________________ Wszystko ok tylko co on w tym aucie robił ?? przecież wskazanie jest również na kanale 49 ?? Z tego co sie orientuję zarówno licznik jak i kanał 49-ty mają wskazania z czujnika temp. cieczy chłodzącej wiec jaki wskaźnik wymieniał ??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...