Skocz do zawartości

elwisiak

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O elwisiak

Osiągnięcia elwisiak

0

Reputacja

  1. No to trzeba zainwestować w przepływke. Tylko tym razem zakupu dokonam w ASO! Po wymianie zamieszczę nowe logi. Dzięki za analize. "paweł69"- nie mogę ci wysłać nic na pw bo nie ma użytkownika o takim niku No ale skoro jesteś na forum to może się coś pokiełbasiło [br]Dopisany: 12 Listopad 2008, 21:59_________________________________________________ No więc trochę podzielę sie swoimi rozterkami: 1. wizyta u mechanika ( przepływka do wymiany!!. Zamówiłem nową, założyłem, odpalam, jade, "MÓŁ") 2. Kolejna wizyta (do wymiany n75 lub zapieczone kierownice.... Wyjąłem turbo, rozebrałem, wypolerowałem co się dało na błysk[papier wodny 600 a potem 800] wszystko śmigało bez jakichkolwiek oporów. Po włożeniu do auta może lekka poprawa ale nie odczuwalna.( ale przynajmniej mogłem to zrobić w swoim zakresie przy minimalnych kosztach. 3. wiec skoro mechanik orzekł jak nie kierownice to n75 to pojechałem i kupiłem( jak by kogo interere to do mojego rocznika 1997 AFN z kwadratową kostką ponad 300zł) do nowszych są tańsze ..... Auto praktycznie bez zmian!!!! 4. Zdecydowałem kupić kabel pod vaga. Podpiołem i umieściłem logi na forum(oczywiście sporo czytając je wcześniej). Paweł69 orzekł lmm padł, żebym kata wywalił i ze turbo czyścić trzeba . Wywaliłem kata i o dziwo przyrost mocy był znaczący(dzięki paweł) ale to nadal był rower. lmm źle mierzył jednak nadal wiec zdecydowałem zakupić przepływomierz w ASO. W tym celu udałem się do serwisu i nabyłem nową orginalną przepływke. Nie myśląc długo zamontowałem ją i byłem pełny nadziei ze mój problem sie wkońcu skończy . Niestety pierwsza jazda a tu może lekko inaczej ale czy lepiej?? 5. Pomyślałem sobie cóż mi jeszcze zostało ...... I poszedłem kupić piwo i nadal myślałem. I mówię a może zajrzę go EGR bo tam jeszcze chyba tylko nie zaglądałem. Odkręciłem (4śr M8 imbus6). Obejrzałem go- mało sadzy(wymyłem i myślę wszystko oki) ale zajrzałem w dziurę od kolektora ssącego do której jest on przykręcony i tam NIESPODZIANKA!!!!!!!!! nie ma żądnej dziury!! a) pierwsza myśl!! ktoś zalepił bo i po co EGR?? druga myśl:::: Wziąłem śrubokręt i próbuje go wsadzić i okazuje się za przeszedł przez ową tajemniczą substancje... c) trzecia myśl!! O Matko Boska!!! d) Czwarta już była oczywista!! Skoro jakieś świństwo zalepiło dziurę ok 15 może 18 mm to co jest dalej w kolektorze??? Zdjąłem gumowy łącznik łączący rurę interkulera z kolektorem i okazało się że z trudem mogę włożyć w kolektor nawet śrubokręt( próbowałem palec ale to nie etyczne w taki syf jak tam był a i zresztą nie wchodził ). Doszłem do wniosku że trzeba zdemontować kolektor i go wyczyścić. 3 godz czyszczenia No i jeszcze wloty w głowicy zaj...ne że może palec by wszedł ledwo, wiec też śrubą z płaskim łbem wydłubałem na zewnątrz co się dało. Kolektor czyściłem wszystkim: śrubokrętem, zakrzywionymi drutami itp..... na koniec zapodałem kreta i kilkukrotnie zalewałem wrzątkiem(UWAGA MOŻNA SIĘ POPARZYĆ!!!!!!). Po kretowaniu wszystko dokładnie wypłukałem zimną wodą z węża. Po czyszczeniu poskładałem odpaliłem i co?? NIESPODZIANKA!!!!!! Tak jakbym wsiadł do innego samochodu!!! Jak na logach schodziło mi ok 30 sek do 4000tysia na 3 biegu (bo ledwo tyle łapał) tak teraz mierząc stoperem ok 11. PODSUMOWANIE: A wiec ja walczyłem z swoim autem ponad pół roku!! Okazał sie zapchany kolektor dolotowy!! Na forum tego nie znalazłem wiec może komuś się moja historia przyda. PS. mam ochotę zaślepić EGR żeby ta magiczna mieszanka : (spaliny + olej wdmuchiwany przez turbinę= syf zalepiający kolektor ) nigdy nie miała już miejsca w moim aucie. Jak będzie lapek to zrobię logi i zamieszczę dla porównania jaka jest różnica. Pozdrawiam wszystkich.[br]Dopisany: 14 Listopad 2008, 09:03_________________________________________________Dołączam nowe logi!! Komentarze miło wskazane
  2. No nareszcie miałem komputer i mogłem zrobić logi po wyrzuceniu kata. Nie mogłem wykonać tylko BS 011 nie wiem moze to wina programu chociaż myślałem że mam pełną wersje. Najpierw dynamiczne gr 1,3,4 gr 8,10,11 I BS te co udało mi się zrobić czyli 3, 4
  3. OK!! będą i logi ale jak dorwę jakiegoś lapka. Może uda się jeszcze w tym tyg. A co do tej przepływki?? wymienić bo na pewno umarła??
  4. Dymka podczas jazdy nie puszcza. Jak na postoju gazuje to po jakimś czasie wydobywa się niebieskawy dym. A po moim logowaniu to chyba go bardziej się nie da go przegonić (półtorej godz katowania żeby pomiary zrobić, wypalone ćwierć zbiornika ) Połączenia sprawdzałem już kilka razy te gumowe krótkie nawet wymieniłem ale to nic nie dało Jedno co mnie zastanawia to ten katalizator. Musze go wyciąć!! jak to zrobię zamieszczę nowe logi gdyż narazie na kolejną przepływke nową mnie nie stać. Może się ktoś orientuje ile w ASO kosztuje?? A i jeszcze co do kierownic: Czyściłem sam jakieś pół roku temu. Wypolerowałem co się dało. i jak odczepię sztangę to wszystko chodzi bez żadnych oporów. Wiec nie wiem czy czyścić ponownie?? [br]Dopisany: 20 Październik 2008, 18:50_________________________________________________ No to powiem wam panowie że wycięcie kata trochę pomogło:) Jak wcześniej bujał się na 3 biegu do 4000tyś to zajmowało mu to ok 33-38sek a teraz jakieś 22-25. smiley I turbo nawet gdzieś zaczęło być słychać ;]
  5. Dzięki za odpowiedz. Katalizator mam wiec muszę go wywalić Przepływka kupiona była kilka miesięcy temu (Pierburga za ponad 400zł) tylko że na Allegro.. Jeśli nie działa to szkoda kupować coś takiego na allegro.. Połączenia z n75 sprawdziłem a nawet wymieniłem wszystkie wężyki na nowe. Co do kodów błędów mam jeden 1117 (Sygnał obciążenia z zacisku alternatora DF, Sygnał ładowania generatora terminala DF) Wydaje mi sie ze to wina zamiennika regulatora. Wcześniej były jakieś błędy ale po wykasowaniu ich już się nie pojawiły(lecz nie spisałem jakie:/)
  6. Witam wszystkich. Tak w temacie jeśli ktoś może to niech pomoże. Z góry będę wdzięczny. Dodam że po licznych wizytach u (podobno mechaników) została wymieniona przepływka (chociaż podobno nowa nie oznacza dobrej) oraz zawór n75, jak również czyszczone kierownice... Dlatego podjąłem decyzje o zakupieniu kabla zrobieniu logów i umieszczeniu ich na forum. Oto logi: Wszelkie sugestie mile widziane. Aha i jeszcze jedno.....ciężko było rozpędzić na 3 biegu nawet do 4000obr/min
  7. Witam wszystkich bardzo serdecznie. Mam na imię Piotrek i posiadam Audi A4 1.9 TDI 1997r
×
×
  • Dodaj nową pozycję...