Skocz do zawartości

enjoy93

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O enjoy93

Osiągnięcia enjoy93

0

Reputacja

  1. Posłużę się zdjęciem lunio666; myślę, że nie będzie miał nic przeciwko. Chodzi o wałek na który wskazuje strzałka. Dopiero dzisiaj wypatrzyłem na tym zdjęciu seger. Widać go wyraźnie pod strzałką. U mnie go nie ma i dlatego ten luz. Wałek cofa się około 0,5cm do tyłu. Dlatego ścięło mi z tylnej ścianki po obwodzie gumę ze świeżo założonego koła sygnałowego. Znalazłem ją w środku skrzyni. Nie ma wątpliwości, że to konkretna usterka, wada. Nie wiem czy ma to wpływ na gaśnięcie podczas ruszania ale na pewno nie wpływa korzystnie na skrzynię. Diagnozowałem to na skrzyni zamontowanej w aucie po ściągnięciu komputera i sterownika hydraulicznego. Zachodzę w głowę dlaczego nie ma tego segera? Czy sam spadł i połkną go filtr czy helmuty zapomniały zamontować?
  2. Zauważyłem jak by rowek na wałku być może pod zabezpieczenie typu seger? Nie mam jednak pojęcia czy tam ma coś być. Jeśli tak to co? Czy możesz to sprawdzić w ETCE?
  3. ok. wysłałem Ci wiadomość na pw[br]Dopisany: 22 Lipiec 2011, 19:20_________________________________________________Jak obiecałem zamieszczam garść informacji odnośnie swojego problemu z multitroniciem. Ze względu na sporą odległość (600km) nie zdecydowałem się na jazdę do kolegi Bart-s celem wymiany koła sygnałowego (błąd czujnika G182) . Dokonałem samodzielnej zmiany tej części i niestety stan auta zamiast się poprawić to się pogorszył bo podczas jazdy wchodziło w tryb awaryjny poprzez podświetlanie co jakiś czas wszystkich biegów na FIS-ie. Diagnoza Vagiem w dalszym ciągu zgłaszała tę usterkę. Decyduję się na kolejny demontaż i dokładne ustalenie kontaktu pomiędzy czujnikiem a kołem sygnałowym poprzez przesunięcie sygnalizatora o 3mm do przodu. Ten zabieg pozwolił usunąć błąd czujnika G182 jednak auto w dalszym ciągu gaśnie podczas ruszania. Pozostał niepokój o luz tego wałka na którym osadzone jet koło sygnałowe jednak na obecną chwilę zdaje się to nie mieć wpływu na pracę skrzyni biegów. Jedyny plus to pozbycie się trybu awaryjnego który już nie pojawia się podczas jazdy. Kolejne skanowanie Vagiem nie stwierdza żadnych błędów zarówno w silniku jak i skrzyni biegów - ale mimo to auto jak gasło tak dalej gaśnie podczas ruszania. I bądź tu człowieku mądry...
  4. Ok. dzięki za odpowiedz. teraz mam zagwozdke-nic tylko się upić i choć na chwile zapomnieć o prolemie
  5. Witam Lunio666 - pisaliśmy już o tym ale muszę się upewnić na 100% czy to koło sygnałowe (impulsator) które zaznaczyłem na Twoim zdjęciu ma u Ciebie jakiś luz (przód/tył)? U mnie wysuwa się jakieś 0,5cm i możliwe, że dlatego czujnik ze sterownika gubi sygnał. Muszę być tego pewny zanim ponownie rozbiorę skrzynie. Mam też prośbę - czy możesz zrobić zdjęcie tej części skrzyni(co na zdjęciu) od drugiej strony i zamieścić na forum? Do tego momentu sterownik elektroniczny i hydrauliczny wyjmowałem na kanale z zamontowanej w aucie skrzyni. Czy możliwe będzie rozebranie kolejnej części (tej z zdjęcia) w taki sam sposób? Czy nic nie będzie jej trzymać od drugiej strony, od silnika? Będę wdzięczny za pomoc i wszystkie sugestie.
  6. Myślałem o Tobie (Bart-S) i nawet miałem pisać na pw jednak odległość robi swoje. Auto nie nadaje się na taką trasę a laweta nie wchodzi w grę (koszty) Najbliżej mam do Sopy a to w dużej części po autostradzie więc jakoś w nocy się do kolebie.
  7. Witam forumowiczów Mam problem z Audi A4 B7 2,0 TDI skrzynia multitronic z 2005 roku. Podczas ruszania (w każdym położeniu dźwigni biegów) silnik gaśnie. Zdarza się to na zimnym jak i gorącym silniku. Nie za każdym razem ale dosyć często. Jest to bardzo uciążliwe i praktycznie eliminuje pojazd z normalnego użytkowania. Z historii mojego auta wynika, że na skrzyni jest przejechane tylko 50tys bo była wymieniania w Niemczech. Jako, że nie dysponuje vagiem umówiłem sie na pomiary w stacji obsługi Volkswagena. Zamieszczam skany z wyniku i proszę o opinię co może być przyczyną tego problemu ponieważ słabo znam się na tym i nie potrafię tak dokładnie sam stwierdzić co to może być. Czy ASO Volkswagena bedzie w stanie to naprawić, wymienic ewentualny czujnik czy usunąć usterkę. W mojej okolicy nie mam żadnych profesjonalnych zakładów specjalizujacych się w skrzyniach automatycznych. [br]Dopisany: 06 Lipiec 2011, 20:50_________________________________________________Witam ponownie. Nie wiem czy tu ktoś zagląda ale co tam... czego się nie robi dla potomnych Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, ze mój przypadek jest nietypowy, trudny ale czy beznadziejny? To się okaże. Postanowiłem,że opiszę jak się to zakończy bo być może prędzej czy później u kogoś pojawi się podobna usterka to będzie mu łatwiej rozwiązać problem. Wiec tak... auto gaśnie podczas ruszania, nie za każdym razem ale dość często. Jak już ruszy chodzi pięknie do najbliższego zatrzymania. Po podłączeniu do kompa i zdiagnozowaniu usterki (P0717-czujnik liczby obrotów wejściowych skrzyni biegów-G182-niewiarygodny sygnał) wszystko wskazywało na to, że to padnięty sterownik. Dokonałem samodzielnego demontażu i zdecydowałem się na wysłanie do Ozorkowa celem naprawy. Niestety (albo stety) wrócił do mnie z diagnozą, że jest sprawny a przyczyny należy szukać głębiej w skrzyni. Złożyłem wszystko do kupy i zdecydowałem się chyba na jedyny słuszny krok i zarezerwowałem termin naprawy u P.Sopy. W rozmowie telefonicznej pan Paweł stwierdził, że to rzeczywiście dziwny przypadek i że sterownik niekoniecznie może być sprawny bo dlaczego zapisuje błędy?! Przyczyny mogą być różne i będą próbowali je znaleźć. W każdym razie jestem dobrej myśli bo przeczytałem dużo dobrego o tym zakładzie. Termin mam na 10.08. Odezwę się po naprawie - dam znać co i jak. Mam nadzieję, że nie zakończy się to wymianą skrzyni!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...