Skocz do zawartości

mike_p

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mike_p

Osiągnięcia mike_p

0

Reputacja

  1. I dobrze zrobiles... z wlasnego doswiadczenia wlasnie FAG mi się najdluzej utrzymal:)
  2. Witam Temat ten pojawił się juz w działe "układ napędowy" ale myślę że chyba ten dział jest bliższy temu problemowi. Wiec od poczatku przedstawie problem... Moje autko to: audi a4 quattro avant z 2000r 1.9PD 115KM ATJ. Od poczatku mialem problem z ABS/ESP, jak to sie obiawialo? otoz: Po włączeniu zaplonu caly self-test przechodzil bez problemow, gasla kontrolka ABS, kontroli trakcji... Wszystko sie wydawalo ze jest ok. po ruszeniu i przekroczeniu predkosci 20km/h slychac jakies przelaczanie przekaznika, zupelnie nieregularne ale dosc czeste. Co zauwazylem, mianowicie przy jezdzie ze stala predkoscia ok 50,60,70km/h trzymajac pedal gazu tak zeby nie hamowac silnikiem ani nie przyspieszac, tak aby utrzymywac stala predkosc, auto zaczyna mi czarpac. Tzn zachowuje sie jakby nagle sam dodawal gazu, po chwili znow hamuje silnikiem. po wylaczeniu z klawisza ESP, obiawy te ustepuja, auto jedzie nornalnie. Rowniez ABS nie zachowuje sie normalnie, podczas hamowania niemal zawsze odbija mi pedal, do tego przy wciskaniu ze stala sila, auto hamuje z rozna sila: chwile hamuje normalnie, za chwile mocno, ciagle delikatnie mi odbijajac w pedal hamulca. Sila rzeczy tak jezdzic sie nie da, wiec przez jakis czas jezdzilem bez ABS/ESP wyjmujac bezpiecznik od ABSu. Przed zima, chcialem zrobic z tym porzadek, wiec bezpiecznik trafil na swoje miejsce a obiawy nie ustapily. Wrzucilem auto pod Vaga i okazalo sie ze: - wszyskie kola kreca sie z podobna predkoscia, nie ma odchylen - podczas przelaczania tego przekaznika, w jednej pozycji jakby wszystko pracowalo ok, po ponownym stuknieciu przekaznika, trace komunikacje z kompem (dzieje sie tak powyzej ok 25-30km/h) Wiec zrobilem najglupsza rzecz. W zakladce ABS>Basic setings wcisnalem przywroc ustawienia fabryczne, po czym uslyszalem pompe ABS, pedal hamulca urusl na maxa i zrobil sie bardzo twardy. po ok 30sekundach wrocilo wszystko do normy poza jednym. W zakladce abs, przy odczycie bledow pojawia mi sie stale napis: 1 Fault Found: 01486 - System Function Test Activated 35-00 - - Podobno nic nie mozna w tej chwili naprawic, dopoki ten system nie wyjdzie z funkcji testowej, ktora to przebiega mniej wiecej tak: Start road test (Do this on an enclosed site or make sure to drive according to traffic regulations). Make a right turn, then a left turn (or vice versa). A rotation rate (turn rate) of ~10 °/s must be reached while driving these turns. The ABS/EDS Warning Light (K47) should now went OFF. A common example for turns like this is driving turns with a radius of 10 to 12 meters (30 to 40 feet) with a speed of 15 to 30 kph (9 to 18 mph). The ABS, EDS, ASR and ESP functions may NOT get activated during these test. Doing other maneuvers between the turns will have no influence on the ESP System Function Test. Postepujac zgodnie z instrukcjami, kontrolka trakcji mi gasnie, ale nie moge sprawic zeby kontrolka ABS mi zgasla. Jak ta procedure doprowadzic do konca? Jest to o tyle skomplikowany problem, że juz na samym początku uklad ABS/ESP nie pracował w 100% prawidłowo, a teraz tez z powodu usterki, ktora byc moze byla juz wczesniej przyczyna tych anomalii, komputer nie moze ukonczyc tego trybu testowego. Bardzo dziekuje za wszelkie sugestie, również te, gdzie mogłbym w krakowie lub okolicach naprawic. ASO chcialbym potraktowac jako zupelna ostatecznosc Pozdrawiam[br]Dopisany: 11 Lipiec 2009, 10:15_________________________________________________... ponawiam pytanie czy któryś z forumowiczów jest mi wstanie cokolwiek pomoc z problemem? bede wdzieczny za wszelkie sugestie
  3. Witam Wiec od poczatku przedstawie problem... Moje autko to: audi a4 quattro avant z 2000r 1.9PD 115KM ATJ. Od poczatku mialem problem z ABS/ESP, jak to sie obiawialo? otoz: Po włączeniu zaplonu caly self-test przechodzil bez problemow, gasla kontrolka ABS, kontroli trakcji... Wszystko sie wydawalo ze jest ok. po ruszeniu i przekroczeniu predkosci 20km/h slychac jakies przelaczanie przekaznika, zupelnie nieregularne ale dosc czeste. Co zauwazylem, mianowicie przy jezdzie ze stala predkoscia ok 50,60,70km/h trzymajac pedal gazu tak zeby nie hamowac silnikiem ani nie przyspieszac, tak aby utrzymywac stala predkosc, auto zaczyna mi czarpac. Tzn zachowuje sie jakby nagle sam dodawal gazu, po chwili znow hamuje silnikiem. po wylaczeniu z klawisza ESP, obiawy te ustepuja, auto jedzie nornalnie. Rowniez ABS nie zachowuje sie normalnie, podczas hamowania niemal zawsze odbija mi pedal, do tego przy wciskaniu ze stala sila, auto hamuje z rozna sila: chwile hamuje normalnie, za chwile mocno, ciagle delikatnie mi odbijajac w pedal hamulca. Sila rzeczy tak jezdzic sie nie da, wiec przez jakis czas jezdzilem bez ABS/ESP wyjmujac bezpiecznik od ABSu. Przed zima, chcialem zrobic z tym porzadek, wiec bezpiecznik trafil na swoje miejsce a obiawy nie ustapily. Wrzucilem auto pod Vaga i okazalo sie ze: - wszyskie kola kreca sie z podobna predkoscia, nie ma odchylen - podczas przelaczania tego przekaznika, w jednej pozycji jakby wszystko pracowalo ok, po ponownym stuknieciu przekaznika, trace komunikacje z kompem (dzieje sie tak powyzej ok 25-30km/h) Wiec zrobilem najglupsza rzecz. W zakladce ABS>Basic setings wcisnalem przywroc ustawienia fabryczne, po czym uslyszalem pompe ABS, pedal hamulca urusl na maxa i zrobil sie bardzo twardy. po ok 30sekundach wrocilo wszystko do normy poza jednym. W zakladce abs, przy odczycie bledow pojawia mi sie stale napis: 1 Fault Found: 01486 - System Function Test Activated 35-00 - - Podobno nic nie mozna w tej chwili naprawic, dopoki ten system nie wyjdzie z funkcji testowej, ktora to przebiega mniej wiecej tak: Start road test (Do this on an enclosed site or make sure to drive according to traffic regulations). Make a right turn, then a left turn (or vice versa). A rotation rate (turn rate) of ~10 °/s must be reached while driving these turns. The ABS/EDS Warning Light (K47) should now went OFF. A common example for turns like this is driving turns with a radius of 10 to 12 meters (30 to 40 feet) with a speed of 15 to 30 kph (9 to 18 mph). The ABS, EDS, ASR and ESP functions may NOT get activated during these test. Doing other maneuvers between the turns will have no influence on the ESP System Function Test. Postepujac zgodnie z instrukcjami, kontrolka trakcji mi gasnie, ale nie moge sprawic zeby kontrolka ABS mi zgasla. Jak ta procedure doprowadzic do konca? Jest to o tyle skomplikowany problem, że juz na samym początku uklad ABS/ESP nie pracował w 100% prawidłowo, a teraz tez z powodu usterki, ktora byc moze byla juz wczesniej przyczyna tych anomalii, komputer nie moze ukonczyc tego trybu testowego. Bardzo dziekuje za wszelkie sugestie, również te, gdzie mogłbym w krakowie lub okolicach naprawic. ASO chcialbym potraktowac jako zupelna ostatecznosc Pozdrawiam[br]Dopisany: 10 Lipiec 2009, 16:53_________________________________________________... ponawiam pytanie czy któryś z forumowiczów jest mi wstanie cokolwiek pomoc z problemem? bede wdzieczny za wszelkie sugestie
  4. Sam podejrzewam luz na wale, ale raczej stawialbym na podpore walu. Dodatkowo zauwazylem ze przy przyspieszaniu, niezaleznie od biegu, chodz najlepiej to czuc na 4,5 w zakresie obrotow 1800-2400 czuc drgania, wiec sadze ze to bedzie raczej luz na wale. Jutro jeszcze sprobuje to zdiagnozowac z drugą osoba, zobacze czy cos uda mi sie nowego w tej sprawie dowiedziec Pozdrawiam
  5. Witam Posiadam A4 1.9TDI QUATTRO z 97r z przebiegiem 290tys. Do konca serwisowane, autko ze mucha prawie nie siada. Prawie, ponieważ podczas jazdy ciagle towarzyszy mi huczenie tak jakby glosne opony lub dobrze wyeksploatowane lożysko w kole. Hałas ten zwiększa sie ze wzrostem prędkości pojazdu, nie obrotów, bez wzgledu czy jade na luzie czy na biegu. Opony wymienilem na nowe zimowki, huczenie nie ustało Podejrzewam jeszcze łożysko w prawym przednim kole, jednak z własnych obserwacji wiem że łożysko słychać bardziej na zakręcie np w lewo niż na zakręcie w prawo. A tu jest to bez znaczenia w którą stronę jest zakręt ani czy jade z gory, pod gore, czy hamuje mocno, slabo, czy przyspieszam. Czy to może odzywać się most, wał lub skrzynia? Chcialbym aby tak nie było ponieważ juz nieraz słyszalem ze te napędy są niesmiertelne. Dodam ze nie mam nigdzie zadbych wycieków a olej w skrzyni jest wymieniany co jakiś czas, w dyfrze nie byl zmieniany ani w moscie. Bardzo proszę o wszelkie sugestie i pomysly jak ew zdiagnozowac jednoznacznie co to może byc
  6. Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam A4 quattro 1.9 TDI AFN 110KM -> 145KM. Przyznać muszę ze bardzo synpatyczne autko. Pozdrawiam wszystkich
×
×
  • Dodaj nową pozycję...