Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Głośny szum w moim A4 Quattro


mike_p

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam A4 1.9TDI QUATTRO z 97r z przebiegiem 290tys. Do konca serwisowane, autko ze mucha prawie nie siada. Prawie, ponieważ podczas jazdy ciagle towarzyszy mi huczenie tak jakby glosne opony lub dobrze wyeksploatowane lożysko w kole. Hałas ten zwiększa sie ze wzrostem prędkości pojazdu, nie obrotów, bez wzgledu czy jade na luzie czy na biegu.

Opony wymienilem na nowe zimowki, huczenie nie ustało

Podejrzewam jeszcze łożysko w prawym przednim kole, jednak z własnych obserwacji wiem że łożysko słychać bardziej na zakręcie np w lewo niż na zakręcie w prawo. A tu jest to bez znaczenia w którą stronę jest zakręt ani czy jade z gory, pod gore, czy hamuje mocno, slabo, czy przyspieszam.

Czy to może odzywać się most, wał lub skrzynia? Chcialbym aby tak nie było ponieważ juz nieraz słyszalem ze te napędy są niesmiertelne. Dodam ze nie mam nigdzie zadbych wycieków a olej w skrzyni jest wymieniany co jakiś czas, w dyfrze nie byl zmieniany ani w moscie.

Bardzo proszę o wszelkie sugestie i pomysly jak ew zdiagnozowac jednoznacznie co to może byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja mam to samo u siebie i do konca nigdy nie bylo zdiagnozowane.

Jezdze z huczeniem, choc wkorza mnie to strasznie.

Jakis czas temu mechanik sprawdzal i znalazl luz na wale i stwierdzil, ze to huczenie powodowane jest wlasnie luzem.

Wymiana walu to duzy koszt i nawet o tym nie mysle.

Ja sam wymienilem lozyska w kolach, ale to nic nie pomoglo, choc jedno z nich bylo juz bez smarowania i zmienilo kolor.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam podejrzewam luz na wale, ale raczej stawialbym na podpore walu. Dodatkowo zauwazylem ze przy przyspieszaniu, niezaleznie od biegu, chodz najlepiej to czuc na 4,5 w zakresie obrotow 1800-2400 czuc drgania, wiec sadze ze to bedzie raczej luz na wale. Jutro jeszcze sprobuje to zdiagnozowac z drugą osoba, zobacze czy cos uda mi sie nowego w tej sprawie dowiedziec

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tez irytuja, ale juz sie z tym pogodzilem, bo za wysokie koszta.

Ktos kiedys w jednym z watkow na ten temat wspomnial, ze podobno mozna spasowac wal o transita, czy transportera- juz nie pamietam. Trzeba poszperac na forum.

Pozdrawiam.

:afro:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam A4 1.9TDI QUATTRO z 97r z przebiegiem 290tys. Do konca serwisowane, autko ze mucha prawie nie siada. Prawie, ponieważ podczas jazdy ciagle towarzyszy mi huczenie tak jakby glosne opony lub dobrze wyeksploatowane lożysko w kole. Hałas ten zwiększa sie ze wzrostem prędkości pojazdu, nie obrotów, bez wzgledu czy jade na luzie czy na biegu.

Opony wymienilem na nowe zimowki, huczenie nie ustało

Podejrzewam jeszcze łożysko w prawym przednim kole, jednak z własnych obserwacji wiem że łożysko słychać bardziej na zakręcie np w lewo niż na zakręcie w prawo. A tu jest to bez znaczenia w którą stronę jest zakręt ani czy jade z gory, pod gore, czy hamuje mocno, slabo, czy przyspieszam.

Czy to może odzywać się most, wał lub skrzynia? Chcialbym aby tak nie było ponieważ juz nieraz słyszalem ze te napędy są niesmiertelne. Dodam ze nie mam nigdzie zadbych wycieków a olej w skrzyni jest wymieniany co jakiś czas, w dyfrze nie byl zmieniany ani w moscie.

Bardzo proszę o wszelkie sugestie i pomysly jak ew zdiagnozowac jednoznacznie co to może byc

Sprawdz łożysko - autko na podnośnik i pokręć kołem jak sie nie będzie swobodnie obracało z jakimś chrupotem to wymiana, nie jest to jakaś super droga sprawa a trzeba zrobić. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było juz o tym :wink4:

Jak stuka przy zmianie biegów to najprawdopodobniej wewnętrzne łożyska z tyłu.

Jak wibruje/huczy na 4/5 tak przy ok 100km/h to podpora wału.

Oczywiście nie jest to pewne na 100% ale bardzo prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam A4 1.9TDI QUATTRO z 97r z przebiegiem 290tys. Do konca serwisowane, autko ze mucha prawie nie siada. Prawie, ponieważ podczas jazdy ciagle towarzyszy mi huczenie tak jakby glosne opony lub dobrze wyeksploatowane lożysko w kole. Hałas ten zwiększa sie ze wzrostem prędkości pojazdu, nie obrotów, bez wzgledu czy jade na luzie czy na biegu.

Opony wymienilem na nowe zimowki, huczenie nie ustało

Podejrzewam jeszcze łożysko w prawym przednim kole, jednak z własnych obserwacji wiem że łożysko słychać bardziej na zakręcie np w lewo niż na zakręcie w prawo. A tu jest to bez znaczenia w którą stronę jest zakręt ani czy jade z gory, pod gore, czy hamuje mocno, slabo, czy przyspieszam.

Czy to może odzywać się most, wał lub skrzynia? Chcialbym aby tak nie było ponieważ juz nieraz słyszalem ze te napędy są niesmiertelne. Dodam ze nie mam nigdzie zadbych wycieków a olej w skrzyni jest wymieniany co jakiś czas, w dyfrze nie byl zmieniany ani w moscie.

Bardzo proszę o wszelkie sugestie i pomysly jak ew zdiagnozowac jednoznacznie co to może byc

Sprawdz łożysko - autko na podnośnik i pokręć kołem jak sie nie będzie swobodnie obracało z jakimś chrupotem to wymiana, nie jest to jakaś super droga sprawa a trzeba zrobić. Pozdrawiam

Też stawiam na łożysko i metode sprawdzenia przez kolege, co do uderzeń , to wielce prawdopodobne że tylne przeguby lub zęby na półosiach się wyrobiły. Tych przegubów się nigdy nie wymienia i po takim przebiegu się poprostu wyrabiają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ze odgrzebuje stary temat, ale mam podobny problem.

Mianowicie u mnie występu chuczenie trochę dziwnego typy, nie jest jednostajne tylko chuczy, cisza, chuczy, cisza... i najbardziej występu je przy prędkości 65km/h do 80km/h, powyżej 100km/h jest juz cisza, chamowanie i przyspieszanie nie ma znaczenia. A najlepsze jest to ze sa tygodnie ze wystepuje to co dzienie a czasami przez miesiac nic nie slychac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wy jedni macie taki problem z wałem czy huczeniem. na pewno musi być osłona wału to żaden brud nie bedzie sie dostawał.ja u siebie też podejrzewam pod porę wału i jeszcze mi stuka końcówka wału przy moście no to chyba wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie podepne pod temat, u mnie na poczatku drgania byly tylko na 4 biegu w okolicach 2800 obrotow, teraz juz sa w przedziale 2-3,5 tys na 3,4 i 5 biegu tylko przy dawniu w palnik , przy delikatnym przyspieszaniu nie ma ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...