Skocz do zawartości

boskywtd

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O boskywtd

Osiągnięcia boskywtd

0

Reputacja

  1. Zaraz zaraz to jak działa duży obieg? Według mnie: Termostat jest na dole wkręcony w blok po prawej stronie (patrząc z przodu) pod alternatorem obok niego (po lewej stronie termostatu w bloku) jest pompa wodna wkręcana z przodu. Jeżeli temperatura otworzy termostat płyn zostaje puszczony na duży obieg wężem dolnym na dół do chłodnicy ( na tym wężu jest czujnik prawdopodobnie załączający wiatrak ). Płyn powraca z chłodnicy górą do bloku. A może się mylę, może ten obieg działa odwrotnie, może pompa wciąga płyn poprzez otwarty termostat z chłodnicy dołem (ale to brzmi dziwnie). Bo jeżeli druga opcja jest prawdziwa to jak termostat może być otwarty wciągając ochłodzony płyn z chłodnicy. Ale z drugiej strony ndlaczego górny wąż jest ciepły a dolny zawsze zimny? Chgyba troszkę zamięszałem sam już niczego nie rozumiem
  2. Witam Przeczytałem już chyba wszystko o temp silnika ale nadal nie rozumiem dlaczego tak się dzieje w moim aucie. Problem z temp silnika wygląda następująco: Silnik nie osiąga większej temperatury niż 76 stopni ( tablica i kanał 49 na klimatronicku). Podpiołem pod VAGa i tak: 1 na zimnym silniku rano przed odpaleniem około 0 stopni na dworze: grupa 007: paliwko 0.9, powietrze 2.7, płyn 2.7 grupa 003 płyn 30 stopni (prawdopodobnie pokazuje od 30 ale nie jestem pewien) Sprawdziłem także na klimatronicku (silnik nadal nie odpalony) kanał 49: gdy włączyłem to było 27 i rosło powoli aż zatrzymało się na 30 kanał 51 : także od 27 ale zatrzymało się na 90 ( silnik nieodpalony!!!) 2 na ciepłym silniku grupa 007, 003, a także kanał 49 około73 stopnie kanał 51 cały czas 90 stopni. Tak więc powinien to być termostat ale dlaczego rura która wychodzi z termostatu dolna rura do chłodnicy jest cały czas zimna (nie jest nawet letnia) natomiast górna rura z chłodnicy do bloku jest po jakimś czasie ciepła a właściwie letnia. Nagrzewnica działa. Nadmienię, że zmieniałem rozrząd z pompą i wymieniałem płyn, ale wcześniej było to samo tylko, że byłem pewien, że to czujnik (nie wymieniłem bo nie mogłem dostać) ale teraz już nie jestem pewien. Zasłoniłem dziś także chłodnice ale bez zmian. Zero błędów, sprawdzałem vagiem. Jechałem na 3 na 3000 obrotów i bez zmian, natomiast gdy jadę na 5 tak około 100 110 /h wzrasta do 78 mimo że obroty są mniejsze. Skoro termostat jest zepsuty to dlaczego rura za nim jest lodowata? Zgadzałoby sie, że termostat i czujniki są sprawne ponieważ termostat się nie otwiera przy 72 stopniach, ale dlaczego silnik nie osiąga większej temp. Co tak naprawdę pokazauje kanał 51 (90 stopni)?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...