Skocz do zawartości

sek300

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O sek300

  1. A może termostat z ASO nie otwiera
  2. No cóż fakt, ja bynajmniej robiłem to na dwa razy na dość ciepłym ale nie gorącym silniku i płukanie przyniosło oczekiwany skutek, po podłączeniu ciśnienia , przy odkręconym korku chłodnicy również z niej leciało więc myśle że duży obieg również się przepłukiwał. Jednak dla pewności tak jak pisałem przydałoby się płukanie samej chłodnicy to właściwie jedyny element dużego obiegu.
  3. Nie wiem raczej mniejsze, ja bynajmniej wolałem mieć dobre ogrzewanie - mimo ryzyka-po płukaniu całego układu na moje oko miałem jakieś 2 kg syfu w układzie, a nagrzewnica działa jak filtr i przyjmuje stopniowo ten szlam z płynu także jeżeli była zaszlamiona nagrzewnica na pewno trzeba czyścić cały układ inaczej szkoda waszej pracy
  4. Panowie błędne podejście, rok temu walczyłem z ogrzewaniem i powiem tak trzeba koniecznie płukać cały układ chłodzenia jeżeli chcecie żeby wasza robota przyniosła efekt. Po przepłukaniu samej nagrzewnicy prawie natychmiast zapełnia się ona szlamem z całego układu chłodzenia. Jeżeli ktoś chce zrobić to porządnie to: 1. Do układu chłodzenia dodać środek czyszczący układy chłodzenia dostępny w sklepach motoryzacyjnych, postąpić zgodnie z instrukcją, 2. Spuścić całe chłodziwo z ukadu. 3. Zdjąć węże z nagrzewnicy (oba) wąż podłączony do sieci kanalizacyjnej podłączyć do węża nagrzewnicy do drugiego węża podłączyć wąż odprowadzający wodę (żeby nie zalać silnika) płukać pod mocnym ciśnieniem w jedną i drugą stronę przekłądając odpowiednio węże do momentu kiedy z silnika przestanie wylatywać szlam, 4. Podobnie postąpić z nagrzewnicą, 5. Można też (choć ja tego nie robiłem) wypiąć chłodnicę i podobnie ją przepłukać, 6. Dla pewności zalać układ wodą ze środkiem do płukania (prejachać się tak żeby samochód osiąbnął odpowiednią temparaturę) spuścić poczekać, aż ostygnie i powtórzyć pkt 3 i 4. 7. Zalać cały układ płynem chłodniczym. 8. Cieszyć się ogrzewaniem. Ja też płukałem tylko nagrzewnice i nie miałem ogrzewania dopiero jak przepłukałem cały ukaład dopiero wtedy zaczeło wszystko funkcjonować jak należy. Oczywiście ostrzegam, że istnieje ryzyko rozszczelnienia czy nagrzewnicy czy chłodnicy pod wpływem ciśnienia ale każdy z was robi to na własne ryzyko.
  5. są 4 synchronizatory 2,3,4,5 biegu jeżeli zgrzyta przy zimnym możesz mieć niewłaściwy olej zalecany jest full syntetyk bodaj 75w/90 choć mimo to obstawiałbym kończące się synchronizatory 2 i 3 biegu
  6. Robiłem synchronizatory 3 i 4 biegu dwa tygodnie temu koszt mechanik od skrzyń 800 (dwa synchronizatory i jedno koło) 400 wyrzucenie plus olej plus uszczelniacz na wale. Z tym że czeka mnie jeszcze sprzęgło bo najczęściej jak powiedział mechanik od skrzyń kiedy lecą synchronizatory to najczęściej oznacza koniec sprzęgła i fakt u mnie tarcza powoli dobija do końca. więc jeżeli chcesz dobrze to zrobić załóż jeszcze rezerwe na sprzęgło od 700 do 1200 zł komplet.
  7. Dzień dobry i pozdrawiam wszystkich posiadaczy słusznej marki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...