Skocz do zawartości

total9

Pasjonat
  • Postów

    48
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O total9

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia total9

0

Reputacja

  1. wymienilem rolke napinajaca, samego napinacza nie wymianialem, pominalem go z tego wzgledu, ze moj rozrzad mial przejechane 50tys i zaczely sie wycieki z pompy wody. Dlatego powymienialem te rzeczy ktore podalem wczesniej, a napinacz hydrauliczny i ramie napinacza - zostawilem na nastepny rozrzad za jakie 60-70tys, mam nadzieje ze dojezdze
  2. pompa SKF, termostat Wahler, rolki i pasek INA - caly koszt wymiany rozrzadu wyniosl mnie 480zl ps podczas wymiany pompy wody zauwazylem ze ta oryginalna uszczelka co byla zalozona wczesniej jest b. cienka i u mnie byla az przypalona,(moze przez to ze w ost wakacje pare x przegrzalem silnik) taka az czarna, przez temp. Dlatego mialem przecieki przez uszczelke i przez taki dekielek w pompie pod wirnikiem, no wlasnie wiecie co to za dekielek??? , dlatego tym razem posmarowalem ta nowa uszczelke z ubu str. delikatnie silikonem victor reintz - odpornym na temp.
  3. jestem juz po wymianie rozrzadu, termostatu i pompy wodnej. i teraz tak, jesli ktos chce sobie wykonac samodzielnie blokade walkow rozrzadu i walu korbowego to wykonalem zdjecie tej mojej i zwymiarowalem. Może wyglada troche druciarsko, ale wykonala swoje zadanie. jesli chodzi o blokade walków rozrzadu, to jak widzicie nie ma tam wywierconej centralnej sruby do odkrecenia walków. U mnie po zaznaczeniu punktów zgodnie z instrukcja z [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOSTORY zalozylem nowy pasek i zęby na pasku zgadzaly mi sie z walkami. Wydaje mi sie ze różnica w rozstawieniu zebow na pasku wynika raczej z nadmiernego naciagniecia pasku w wyniku czego pasek sie z czasem wydluza. Proces ten moze potegowac jesli na pasek dziala kapiacy olej badz ciecz chlodzaca. U mnie wszystko pasowalo na nowym pasku, wiec otworow nie wiercilem, ale wszystko zwymiarowalem i tak jak na rys. otwor 2,5cm spokojnie wystarczy by nalozyc tam nasadke i poluzowac kola zebate. Jesli chodzi natomiast o blokade walu korbowego to jest to otwor dokladnie ten jaki wskazalem na pierwszym zdjeciu mojego postu w kółku. Ta czarna plastikowa zaslepka jest przykrecona sruba na klucz 10. Pod tym plastikiem jest gumowa uszczelka, trzeba na nia uwazac by nie uszkodzic, bedzie sie wtedy lal z tamtad olej. Potem przy ponownym zakladaniu zaslepki pamietac by otwor przeczyscic odtluscic jakims rozcienczalnikiem benzynowym i posmarowac silikonem wysokotemperaturowym no zalozyc uszczelke. W nasadce nie ma zadnej sprezynki ani nic (FOTO blokady powyżej) . Po prostu wszedlem pod samochod lewa reka przekrecilem walem korbowym kuczem oczkowym 24 do momentu jak kreska na wale pokryje sie z znaczkiem na obudowie plastikowej. W tym momencie moja nasadka ze sruba wskoczyla w otwor w przeciwwadze walu korbowego. Zeby w/w nasadka mi nie wyskoczyla podczas odkrecania 8 srub z tlumika drgan po prostu wcislem ja lekko uszczelniajac cienka szmatka, dzieki temu blokada nie wyskakiwala z otworu. Wiem ze moze ktos powie, ze to druciarstwo, ale jest w/g lepszym rozwiazaniem niz wymiana rozrzadu na ustawione wczesniej punkty na pasku bez blokad. Na internecie blokady chodza po 200-300zl, wiec jednorazowy wydatek na przyzad uzywany raz... moze dwa mija sie z celem - takie jest moje zdanie. W zasadzie tylko wykonanie tych blokad sprawilo mi problem tzn. stracilem troche czasu i przy odkreceniu wiskozy trzeba pamietac by odkrecac w prawo kluczem 32. Odkrecac przez zablokowanie jakims srubokrentem, i uderzyc pare razy mlotkiem. Cala reszta z ktorej korzystalem to fotki i opis [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOSTORY jest to co prawda silnik V8 ale praktycznie jest to to samo co V6.Przydatne sa wszystkie rozpiski dot. momentow przykrecania poszczegolnych srub. Jesli by cos jeszcze bylo niejasnego chetnie odpowiem. Cała operacja wymiany zajela mi prawie cala sobote, wykonywalem ja sam, sa momenty gdzie 2 os. by sie przydala, lecz samemu jest to wykonalne. Aha do tej calej operacji trzeba zaopatrzec sie w klucz dynamometryczny, ja mialem taki za 66zl z alledrogo.
  4. tak przeczytalem "sam naprawiam...", pisze zeby, wykrecic czujnik kąta wyprzedzenia zapłonu z lewej str skrzyni korbowej ok jesli chodzi o wykonanie blokad rozrzadu temat doczytalem tu http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=84417&postdays=0&postorder=asc&highlight=blokada+walkow&start=20 i tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1391518.html bede sie zabieral za robote jeszcze w tym tyg. Jesli kogos bedzie cos interesowalo , temat moge rozwinac.
  5. widzisz temat ten znalazlem wczesniej i czytalem 2x, http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=199774.0 jest tam pare rzeczy ktore moga sie przydac. Dosc fajny opis znalazlem na zaprzyjaznionym forum http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=108758 - jest tam duzo zdjec i konkretow do silnika 2.8.
  6. Wasnie uszczelnialem u siebie ost miske olejowa. Z tego co sie dowiedzialem to w moim aucie nie ma i nie bylo uszczelki pod dolna czescia miski olejowej. Zastosowalem wiec silikon temperaturowy Victor Reinz (taki czarny), ... przy okazji uszczelnialem jeszcze dekle od pokrywy zaworow - tu juz zakupilem dedykowane uszczelnki Victor Reinz, ponoc zakladaja je w orginale.
  7. Aby zablokowac rozrzad musze ustawic wal korbowy w GMP. Dla pewnosci chcialem sie zapytac, czy to co zaznaczylem na zdjeciu w kołku to jest wlasnie to miejsce w które wkrecamy blokade walu? Tam jest taki czarny korek plastikowy przykrecony sruba 10 (w tym czerwonym kolku na zdjeciu).
  8. Mam taki dylemat do czego jest ten wlot na zamieszczonym foto na pewno nie jest to kierownica do filtra powietrza ani wloty intercoolerow szukalem w etce lecz nie znalazlem... moze ktos pomoze?
  9. ja pozyskalem z wnetrza drukarki laserowej - jest to guma, ktora grzalka podgrzewa i pod wplywem temp. powoduje utrwalenie tonera na papierze. Guma ta spokojnie wytrzymuje podgrzewanie lutownica ok. 300°C pozdr. ___________________________________________ do --> przemek1975 moze sprobuj podjecac do jakiegos serwisu drukarek , oni to wymieniaja na peczki, wiec moze nawet dadzao ci to za darmo jak ma im to zbywac pozdr.
  10. wiec jak widzicie w w/w aukcji jestem uczestnikiem, wczesniej goscia nigdy nie znalem, zaryzykowalem w ciemno. Licznik wyslalem z moim uszkodzonym FISem, przyszedl naprawiony przez goscia, ktory troche lepiej sie na tym znal niz ja. Nigdy zreszta bym nie pomyslal ze przeczytam o nim na forum. (pozdro dla Krzychold) Reasumuja ta moja wlasnoreczna operacje naprawienia i wynikle uszkodzenie, uwazam, ze cena naprawienia jest b. atrakcyjna i nie ma co sie samemu brac jesli sie nie ma odpowiedniego sprzetu. Tu naprawde tasma i sam ekran lcd jest b. delikatny, wiec jak sie nieumiejetnie do sprawy podejdzie to moze byc wtopa. Takie jest moje zdanie pozdr.
  11. To może teraz ja wykaze moje spostrzezenia: Najczesciej fis pada w czesci srodkowej tasmy laczacej plyte gl. z wyswietlaczem lcd, wtedy pokazuja sie na wyswietlaczu pojedyncze martwe pola. Swoj fis przygrzewalem lutownica, dobrze jest to zrobic przez jakas gume odporna na temp.(tak tez robilem) Podgrzewalem tasme w/w miejscu i powiem wam ze dziala ten sposob ale jest jedno ale..... Oplaca sie to robic jak naprawde macie duzo brakujacych linii. U mnie nie bylo widac st.C i sredniego spalania. Podczas podgrzewania mojego fisa mialem go juz prawie sprawnego, bo brakowalo mi tylko jednej linii (moglem wtedy to zostawic ). Wtedy przegiolem sprawe i przypalilem tasme w 2 miejscach. Wynikiem tego jest nieodwracalny brak linii w ilosci ok 8-9szt w pionie wyswietlacza. Tak ze w tej chwili mam gorzej niz mialem wczesniej. A i jeszcze jedno, wskazowki ladnie sie zdejmuje widelcem podwazajac je od spodu (tak wyczytalem gdzies na forum)- lecz wtedy lubia sie lamac zatrzaski w tych czarnych kapselkach przykrywajacych wskazowke. Ja znalazlem lepszy, wystarczy krecic nimi w kierunku odwrotnym do ruchu zegara, jednoczesnie ciagnac w gore. Schodza bez problemu. Tak wiec zycze powodzenia i zebyscie wiedzieli kiedy lutownicy powiedziec STOP!!!
  12. Jesli ktos bylby uprzejmy i zobaczyl u siebie;) najlepiej jakies fotki. Potrzebuje sie dowiedziec jak sa podlaczone kable w kierownicy pod poduszka powietrzna do kostki w sterowniku kierownicy. Jakie powinno byc napiecie podawane na te przewody i ktore? tyle sie dowiedzialem - załączanie ogrzewania kierownicy - w wlaczniku ogrzewania siedzenia kierowcy. Kostka na wlaczniku w/w: - pin 4 (napiecie), - pin 5 (masa), - pin 2 przewod z kostki na bezpiecznik i do kierownicy. I teraz najwazniejsze kiedy wlacznik ogrzewania siedzenia jest w pozycji 0 na pinie 4-5 jest 12V, natomiast jak zalacze ogrzewanie kierownicy napiecie na nich jest 1V ??? Ten 1V pojawia sie na bialej kostce w kierownicy z mojego czwartego zdjecia . 1V jest rowniez tam jak wylacze ogrzewanie kierownicy - i tego nie rozumiem. Czy takim małym napięciem ogrzewana jest kierownica czy to moze jakies zwarcie na masie? Prąd jakis sie pojawia ale kierownica jakos nie grzeje, albo jestem niecierpliwy i nie doczekalem jej nagrzania (siedzenia byly cieple wiec i ona tez powinna sie zagrzac). Mozecie sprawdzic napiecie na kostce w kierownicy (2 cienkie przewody wych z kiery), i powiedzcie co z tymi grubymi ? 2 grube przewody wychodza z kierownicy i sa do niczego nie podlaczone, jaka ma byc na nich rezystancja?? ja to wyglada u Was. pozdr. i dzieki za odzew na ten temat.
  13. 1. przygrzewanie lutownica robiles od gory czy od spodu lcd 2. Styk 2 tasm, w ktorym to miejscu dokladnie wystepuje? 3. no odpalenie na stole bylo by najpraktyczniejsze (tylko jak to podlaczyc???)- od razu widac jakis efekt lub nie. Podlaczanie go po wczesniejszym zlozeniu doprowadza mnie juz do szalu (robilem juz to 5x;))
  14. Nie wiem o co ci chodzi bo pytasz sie o rozpiske do skrzyni automatycznej, a potem mowisz o kodowaniu sterownika silnika Ponizej masz rozpiske do kodowania skrzyni biegow 5-Speed Automatic Transmission (01V) From Ross-Tech Wiki Coding Non-DBW (Drive-by-Wire) Cars: * 00000 = Standard (DSP active) * 00010 = Standard (DSP inactive) DBW (Drive-by-Wire) Cars: * 0?xxx: Tiptronic Installation o 0 = Tiptronic Buttons/Paddels not installed o 1 = Tiptronic Buttons/Paddels installed * 0x?xx: Tiptronic Strategy o 0 = Old Strategy (Shifts to first Gear when braked to Standstill) o 1 = New Strategy (Automatic Up/Down Shift before RPM Limit & Down Shift at Kick-Down) * 0xx?x: Dynamic Shift Program (DSP) o 0 = DSP active o 1 = DSP inactive * 0xxx?: Region/Powertrain o 1 = All-Wheel-Drive (Rest of World) o 2 = All-Wheel-Drive (North American Region) o 3 = Front-Wheel-Drive (Rest of World) o 4 = Front-Wheel-Drive (North American Region) natomiast jesli chodzi ci o silnik to procedura kodowania silnika: Motorelektronik / Engine Electronics / Elektronika silnika Steuergerät Codierung / Control Module Coding (AEB) STG 01 (Motorelektronik) auswählen / Select 01 (Engine Electronics) STG Codierung -> Funktion 07 / Coding -> Function 07 ADR ??xxx: Land/Abgas / ??xxx: Country/Emissions 02 - Nichtmitgliedsländer der Europäischen Union (MVEG I) / non-EU (MVEG I) 04 - Mitgliedsländer der Europäischen Union (MVEG II) / EU (MVEG II) 06 - USA (with EVAP system leak detection pump) 08 - China und Gemeinschaft unabhängiger Staaten (GUS) / China and CIS (Commonwealth of Independent States) 25 - Japan (ab 08/1996) / Japan (< 06/96) xx?xx: Antrieb/Zusatzfunktionen / xx?xx: Drivetrain/Options 1 - Frontantrieb ohne Antriebsschlupfregelung 2 - Allradantrieb ohne Antriebs-Schlupf-Regelung xxx?x: Getriebe / xxx?x: Transmission 0 - 5-Gang-Schaltgetriebe / 5-speed manual transmission 6 - automatisches Getriebe (01N) / Automatic transmission (01N) xxxx?: Fahrzeugtyp / xxxx?: Vehicle type 1 = A4 2 = A6 ADP/ADR/AEB (< 06/1996) ??xxx: Land/Abgas / ??xxx: Country/Emissions 02 - Nichtmitgliedsländer der Europäischen Union (MVEG I) / non-EU (MVEG I) 04 - Mitgliedsländer der Europäischen Union (MVEG II) / EU (MVEG II) 06 - USA (with EVAP system leak detection pump) 08 - China und Gemeinschaft unabhängiger Staaten (GUS) / China and CIS (Commonwealth of Independent States) 25 - Japan / Japan (< 06/96) xx?xx: Antrieb/Zusatzfunktionen / xx?xx: Drivetrain/Options 0 - Frontantrieb / Front-wheel-drive 2 - Allradantrieb / All-wheel-drive xxx?x: Getriebe / xxx?x: Transmission 0 - 5-Gang-Schaltgetriebe / 5-speed manual transmission 3 - automatisches Getriebe / Automatic transmission xxxx?: Fahrzeugtyp / xxxx?: Vehicle type 1 = A4 AEB (07/1996 >) ??xxx: Land/Abgas / ??xxx: Country/Emissions 02 - Nichtmitgliedsländer der Europäischen Union (MVEG I) / non-EU (MVEG I) 04 - Mitgliedsländer der Europäischen Union (MVEG II) / EU (MVEG II) 06 - USA (with EVAP system leak detection pump) 08 - China und Gemeinschaft unabhängiger Staaten (GUS) / China and CIS (Commonwealth of Independent States) xx?xx: Antrieb/Zusatzfunktionen / xx?xx: Drivetrain/Options 1 - Frontantrieb ohne ASR 2 - Allradantrieb ohne ASR xxx?x: Getriebe / xxx?x: Transmission 0 - 5-Gang-Schaltgetriebe / 5-speed manual transmission 5 - automatisches Getriebe (01V) / Automatic transmission (01V) xxxx?: Fahrzeugtyp / xxxx?: Vehicle type 1 = A4 Steuergerät Grundeinstellung STG 01 (Motorelektronik) auswählen STG Messwertgruppen -> Funktion 08 elektr. Gasbetätigung: Messwertgruppe 060 (-> Dk.-Adaption) mech. Gasbetätigung: Messwertgruppe 098 (-> Dk.-Adaption) Lambdaregelung ausschalten: Messwertgruppe 099 (ADR) Gehe zu Grundeinstellung ale nie zmianicie kodow wczesniej sie nie logujac STG 01 (Motorelektronik) auswählen STG Login -> Funktion 11 GRA-Aktivierungscode: 11463 GRA-Deaktivierungscode: 16167 jesli sie gdzies pomylilem to mnie poprawcie.
  15. sprawdzilem napiecie na cienkich przewodach bialej kostki - jest tam 1V jaka rezystancja powinna byc na przewodach grubych??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...