Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Słabo widoczny FIS


kola

Rekomendowane odpowiedzi

Hejo :)

Masz pewnie to samo co u mnie :)

Sa w sumie dwa sposoby , ktore ja znam:

1. Kupujesz nowy licznik (oczywiscie prawie taki sam), kodujesz kluczyki itp. i masz nie "blaknacy" FIS :)

2. Oddajesz do rezaczy :P Nie pamietam ile to kosztuje ale cos miedzy 100-150zl i naprawia ci FIS , obojetne co by nie bylo z nim. Jedyny minus to ze trzeba sie pozbyc licznika na jakies 3 dni......... hmmmm chociaz nie wiem czy u ciebie jest ten sam minus co u mnie , bo u mnie immo jest w liczniku wiec pewnie mam podwojny minus bo nawet nie rusze :P

3. Tej opcji nie ma :) tzn. samego ekranu nie da sie dokupic , no chyba ze z jakiegos rozkaszanionego licznika czy cus , ale to tez wydatek i kupe roboty z przelutowaniem zlaczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zauważyłeś że po ściemnieniu światła w zegarach ten problem występuje póżniej??

U mnie jak wsiadam rano do auta i jest zimno ..wszystko okazauje jak trzeba . Gdy jestem w trasie i gorąco jest w kabinie to znaczki na fisie zaczynają sie rozdzialać i niektore ich partie sa niewyświetlane :mysli:

W moich okolicach to w Radomiu koleś to regeneruje .. i paru innych trzeba poszukać na alle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem i podobno jest na to prosta rada, ale nie wiem, czy 100% pewna. Chodzi o to, ze do wyswietlacza idzie tasma (po rozlozeniu licznika, z lewej strony wyswietlacza), ktora sie odkleja i czasem wystarczy ja lekko przygrzac lutownica. Za kilka dni bede cos z tym kombinowal i dam znac, czy pomoglo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale odrywanie sie stykow nie ma nic wspolnego ze sciemnianiem sie FISu , przynajmniej mi sie tak wydaje.

Dokladnie tak jak Ragga , rano wsiadam do auta jest CACY (no prawie) , czym dluzej jade autem tym gorzej widac na FISie , niekiedy jest tak ze praktycznie nic nie widac po dluzszej jezdzie , czyli SCIEMNIA SIE i URYWA LINIE I PIKSELE . Ja mam takie wlasnie objawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołączam się do problemu u mnie też te linie znikają myślałem ze to cos z regulatorem napięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ja się też dołączam... To urasta na jakiś grupowy problem :wink4: u mnie także linie zanikają jak się tylko auto zagrzeje, na zimno jest wszystko git. Wydaje mi się że najlepsza opcja to próba naprawa u jakiegoś szpeca, ale czy to jest naprawialne :mysli:Mad_Max, znasz może jakiegoś dobrego rezacza w okolicach Kraka :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie !!! Ten problem istnieje tak długo jak to forum !!! Mi zgłębienie tego tematu zajęło ponad miesiąc ale się udało !!! Podaję najprostrze lecz nie najtańsze rozwiązanie: kupić na allegro licznik ze sprawnym fisem ( ważne by nie był od a6 bo w tym momencie nie będzie działało ściemnianie podświetlania zegarów) Jak rozpoznać licznik a4 od a6 ? Jak dobrze pamiętam nr licznika a4 zaczynają się D8.... a a6 D4...... Teraz uwaga !!! NIE MA ZNACZENIA CZY TO BENZYNA CZY DIESEL ! Ważne by w waszej okolicy był jakiś dobry elektronik najlepiej samochodowy, który posiada odpowiedni program do ściągnięci ze starego licznika całego programu i wgra go do wcześnie "wyczyszczonego" licznika który kupiliście. Jak usłyszycie, że potrzebne są jakieś kody,przeprogramowanie kluczyków czy też coś związane z immo to uciekajcie od takiego gościa bo widać, że nie dokońca wie co robi !!! Jak mamy benzynę a kupiliśmy diesla to wystarczy rozkręcić licznik i przełożyć tarczkę. Teraz ile to kosztuje. Za licznik dałem 300zł i za przeprogramowanie 150zł które trwało 15min. Czyli 450zł ale już mnie to nie irytuje !!! Co do liczników w wersji angielskiej to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale i tak jakoś trzeba tez zaprogramować immobilaizer ( po 98r) lub wymienić transpordery w kluczykach,bo jak te stare mają współpracować z nowym licznikiem ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy zgrywasz cały program ze starego licznika to również zgrywasz wszystkie kody (również immo) i przenosisz to wszystko za pomocą jakiegoś programu do nowego wyczyszczonego licznika !!!! Byłem przy takiej akcji gdy wymieniałem licznik u siebie. Gościu wpioł jedną wtyczkę do licznika i po pięciu min. miał wszystkie dane zgrane, następnie wpioł się do "nowego" licznika, skasował całą zawartość a następnie wgrał to co ściągnął z mojego starego. To wszystko !!! NIe musiałem kodować kluczyków czu też immo ! Chociaż jak zaczynałem przygodę z tym tematem to właśnie sporo się naczytałem o kodach,kluczykach,immo jakiś tam pętlach z numerami silnika !!!! Bzdura !!! Jakie było moje zdziwienie jak gość w 15 min. przeprogramował liczniki !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda,że tego nie wiedziałem rok temu gdy padł mi procek w liczniku Jaeger. Zapłaciłem 500zł za wymianę tego procka,a miałem wtedy okazję kupić inny licznik na allegro za mniejsze pieniądze tylko ktoś mi doradził,że aby zgrać dane musi być dokładnie taki sam model licznika. Miałbym przy okazji rozwiązany problem niewidocznego wyświetlacza FIS,a tak to muszę jeżdzić z już prawie całkiem niewidocznym FIS-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać, że musi być tego samego producenta czyli jak Jaeger to Jaeger jak VDO to VDO. W razie czego to służę pomocą w tej sprawie jak coś jest jeszcze niejasne lecz po świętach ponieważ teraz nie będę miał dostępu do neta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dlatego nie mogłem dokupić Jaegera,bo na rynku wtórnym jest ich deficyt ze względu na to,że co drugi pada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do kolegi Urbik: Jak długo już użytkujesz "nowy" licznik :?: Bo taka refleksja mi się nasuwa że skoro padają tak często te liczniki i kupie na allegro jakiś inny, który zapewne będzie miał już parę latek to całkiem możliwa że sytuacja się powtórzy i kasa w błoto :angry: ja bym był bardziej za usunięciem tej usterki, o ile jest to w ogóle naprawialne :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam-jestem nowy na forum, ale dołącze się do tematu u mnie jest podobnie. Ale jest inna przyczyna że FIS się ściemnia, fotokomórka która automatycznie ściemnia Fisa gdy jest ciemno (aby nie oślepiał) i rozjaśnia gdy jest słonecznie (aby lepiej było widać) :>

Czujnik fotokomórki jest pod ostatnią liczbą na liczniku u mnie 220. Może pomoże to komuś :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam-jestem nowy na forum, ale dołącze się do tematu u mnie jest podobnie. Ale jest inna przyczyna że FIS się ściemnia, fotokomórka która automatycznie ściemnia Fisa gdy jest ciemno (aby nie oślepiał) i rozjaśnia gdy jest słonecznie (aby lepiej było widać) :>

Czujnik fotokomórki jest pod ostatnią liczbą na liczniku u mnie 220. Może pomoże to komuś :>

No kolego wszystko to wiemy :) Ale u mnie na przyklad jest na odwrot LOL , sciemnia jak jest slonecznie , a w miare jasno jak ciemno (tzn. normalnie , nie zeby rozjasnial czy sciemnial).

Jarko naprawa FISa , z allegro kosztuje 300zl , na AKP wiem ze jest kolo , ktory rowniez sie tym zajmuje i z tego co pamietal krzyczal cos kolo 100-150zl :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...