Skocz do zawartości

gratak

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O gratak

Osiągnięcia gratak

0

Reputacja

  1. Witam wszystkich, szukam numeru części zaznaczonej na zdjęciu. Jest to przewód podciśnienia (tak mi się wydaje) po nim znajduje się odma i go przeżarło, zalepiłem taśmą MacGyvera (zdjęcie z google, dlatego bez taśmy, ale mój przewód wyglądał identycznie) i póki co działa, ale nie mogę tego tak zostawić. Dodam, że dziura pojawiła się w tym grubszym przewodzie. Kod silnika ARG 1.8 20V bez turbo. Auto z 2000 roku. Z góry dziękuję za pomoc!
  2. Czyli uszkodzeniu uległo coś w zegarach.. tego się właśnie obawiałem. Dzięki za odpowiedź.
  3. Witam wszystkich, bardzo prosiłbym o pomoc jeśli ktoś wie co może być przyczyną błędnego wskazania odczytu napięcia na liczniku. Licznik w prawym dolnym rogu ma wskaźnik naładowania akumulatora/napięcia i non stop pokazuje powyżej 16V. Na początku myślałem, że uszkodzony jest regulator napięcia w alternatorze, ale po sprawdzeniu miernikiem na włączonym silniku odczyt 14.6V, a wskazanie licznika nadal powyżej 16V. Dodatkowo na wyłączonym silniku i przełączonej o jeden stopień stacyjce napięcie z aku licznik podaje nadal 16V+ (wskazówka wychylona do końca - poza skalę), a miernik wskazuje około 12V. Gdzie jest czujnik który podaje odczyt na licznik? Czy jest to w ogóle część wymienialna? Szukałem w ETCE ale nie mogę go znaleźć. Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
  4. Tłoki nie miały śladów, te zawory są naprawdę cienkie, pogięło je jak papier. Jakby były ślady to bym się w naprawy nie bawił.
  5. Dziękuję ślicznie, problem rozwiązałem tak, że znalazłem na alledrogo osoby sprzedające takie skrzynie i po prostu kupiłem od nich, łącznie z chłodnicą (może się okazać, że śrub nie będzie się dało wymienić). Jeszcze raz dzięki.
  6. DMU, zadzwoniłem do ASO Bełtwoski, pracownik działu części nie chciał powiedzieć jaki to P/N bo to "tajemnica handlowa"..
  7. Witam poszukuję numeru części dla przewodów olejowych łączących skrzynię z chłodnicą, oraz samej chłodnicy, silnik 1.8 ARG 2000 rok, w samochodzie jest klima. Dziękuję.
  8. A czy na luzie gdy naciskasz pedał gazu ten dźwięk też się pojawia przy określonych obrotach?
  9. gratak

    [B6 ALT] Falowanie obrotów

    Miałem dokładnie to samo. Sprawdź filtry gazu (ten w parowniku też!) - warto je wymienić jak dawno nie ruszane.Obejrzyj świece, na moich był nagar, czarny suchy, podjedź na stacje diagnostyczną i poproś o sprawdzenie ilości gazu w spalinach. Okazało się,że uszkodzona jest sonda lambda, dawała odczyty ale wzięte z kosmosu, w VAG nie było błędów. Nawet jak masz emulacje sondy tylko to i tak jedziesz trochę na benzynie. Odpiąłem sondę, odkręciłem klemę akumulatora na 12h, potem przejechałem około 100km na benzynie i świece były czyściutkie,a problem z gazem zniknął.
  10. 600zł za robotę to dużo? Sama wymiana rozrządu w Krakowie to koszt około 200zł. A co do zakupu silnika: 800zł silnik - niech mi ktoś znajdzie taniej ARG, nie ma bo są mało popularne 200zł transport 550zł rozrząd 680zł komplet napinacza łańcucha/łańcuch + uszczelki - ja to wymieniłem bo napinacz był zużyty, koszt tak wysoki bo to ten z czujnikiem 400 zł przekładka(tu mówię orientacyjnie) 70 pompa wody xxzł komplet pasków (nie wiem ile kosztowały) xxzł komplet wszelakich uszczelek/szpilek itd 160zł olej + filtr (leje motul) a jakby brał olej to uszczelka pod głowice, planowanie itd Wyjdzie około 3000 jak nie bierze oleju.. Dla mnie ta kwota też wydawała się kosmiczna, ale jak policzyłem wszystko to zdecydowałem się na naprawę. A co do wału i korb to niekoniecznie uległy uszkodzeniu, te zawory są tak cienkie, że się zastanawiam jakim to cudem działa... A co do strzału, samochód był na niskich obrotach, automat - wrzuciło luz i silnik się zatrzymał, nie było nawet głośnego uderzenia... właśnie dlatego miałem nadzieję w poprzednich postach, że nie walnęły wszystkie zawory - ale jak mówię są tak cienkie, że się nie dziwię. Dodam jeszcze, że po wymianie silnik pracuje idealnie, recylkulator spalin jest głośniejszy niż sam silnik
  11. Na zakończenie wątku: Dziękuję wszystkim, którzy oferowali pomoc i tanią sprzedaż części/silnika, jesteście super! Ja zdecydowałem się na naprawę usterki, wiedziałem że będzie to kosztowało dużo więcej niż zakup silnika, ale jak to się mówi wiem na czym jeżdżę. Całkowity koszt naprawy to 4000 zł: 20 zaworów, popychaczy i prowadnic Uszczelka pod głowicę + masa innych uszczelek i uszczelniaczy Pełna regeneracja głowicy (w Krakowie koszt 450 zł) Komplet rozrządu + pompa wody Wszelkie możliwe paski Łańcuszek i rolka napinająca (rolka była do wymiany) Robocizna 600zł Cała reszta - śruby itd Jak ktoś będzie zainteresowany mogę podesłać pełne rozliczenie Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc!!
  12. O drugim silniku myślałem, widziałem PW jutro będę dzwonił, cały wic polega na tym, że mój silnik pracował idealnie, nie brał oleju, cichutki itd... pewnie po robocie już taki idealny nie będzie. Ech, że mi też przyszło się z takim paskudztwem zmagać...
  13. A czym dokładnie różnią się te silniki APT i ARG? Bo chyba czymś muszą Czy głowica z APT podejdzie do ARG? A co do kosztów naprawy... zawór to koszt około 45 zł, popychacz 25 zł... razy 20 to prawie 1400 za same zawory i popychacze... pytanie czy naprawdę aż 20 walneło na raz? to możliwe?
  14. Witam wszystkich, niestety zdarzylo mi sie poznać co oznacza uszkodzenie rozrządu. Zerwala się rolka napinacza, doszło do kolizji. Mechanik stwierdził ze pogięte jest wszystkie 20 zaworów ( miałem nadzieje ze tak źle nie będzie bo miałem bardzo niskie obroty). Wyliczyli naprawę za ponad 3500 zl. Czy ta cena jest normalna? Czytałem na różnych forach ze orientacyjne ceny za takie uszkodzenie w innych samochodach (inne marki) to 2000-2500 zl. Ktoś doradzi czy uciekać od kolesia czy też tyle to ma kosztować. Zapomniałem dodać, silnik to ARG 1.8 bez turbo.
  15. Jakieś opinie jeszcze? Mam zamiar tam podstawić samochód, laska dwa razy po górę ruszała i dwa razy we mnie walnęła. Zderzak do wymiany.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...