Skocz do zawartości

doczarny

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O doczarny

Osiągnięcia doczarny

0

Reputacja

  1. Dzięki aju za odpowiedź, dla mnie to prawie jak wyprawa w kosmos, wiec wolę się upewnić. Przystąpiłem do 1 kroku. Zrobiłem odczyt eeprom wsadu kilkakrotnie aby upewnić się czy jest prawidłowy. Niestety za każdym razem otrzymuje różne dumpy. Generalnie są błedy podczas transmisji. Widać to w logach w pierwszym poście; dwa odczyty adresu 17 i w pierwszym źle odczytany controller i WSC, zresztą WSC za każdym razem pokazuje inne. Obawiam się, że skoro są błędy przy zczytywaniu eeproma to błędnie zapisze się nowy wsad i uziemię licznik na amen. Odczyty robiłem na podłączonym liczniku w aucie jak i na stole, więc kwestia kabli/wtyków chyba odpada. Tutaj są moje dumpy: http://www.przeklej.pl/plik/a4dumpy-7z-00308n6057tb Dodatkowo mam problem z logowaniem. Mam spisany pin, którym się logowałem wcześniej bez problemu do immo aby zaprogramować kluczyki, a teraz nie mogę, na odo pokazuje się FAIL. Odczytany PIN z dumpów zgadza się z tym moim zapisanym, ale on nie 'wchodzi'. Odczytywałem VAg commanderem i Vag eeprom programmerem. Co do twojej listy kolejności to nie muszę wykonać adaptacji immo z ECU tak jak przy podmianie licznika? PS. Tak z ciekawości chciałem się upewnić o typ ECU z mojego Audi. Czy 8D0 907 557 T to będzie M3.8.2? Czy w tym ECU zapisany jest przebieg lub pin immo? Jeśli tak to czym to odczytać? Vag Commander nie podchodzi do mojego ECU[br]Dopisany: 15 Wrzesień 2011, 10:58_________________________________________________Witam ponownie. Okazało się, że uwalony jest eeprom. Po wylutowaniu i wsadzeniu do 'pająka' odczyty też były różne. Nie pomagało programowanie. Nabyłem więc nowy układ i zaprogramowałem wsadem, który dostałem od tego samego licznika kontroler 8D0 919 861 C natomiast jest inna wersja. Poprzednio miałem VDO D09 a ten wsad jest D10. Kodowanie było 00042, czyli takie samo jak poprzednio, zaprogramowałem kluczyki i jest niby OK ale jak zrobię test wyjść licznika to na początku wszystkie wskaźniki idą od 0 do MAX a potem powinny ustawić się na środku (tak miałem poprzednio) a teraz paliwo i temperatura jest OK, natomiast prędkościomierz zamiast 100 km/h pokazuje 105 km/h (skala 0-260), a obrotomierz zamiast pośrodku ustawić się na 4k ustawia się na 3K (skala (0 - 8K). Próbowałem robić rekodowanie na 00142 i nic to nie zmieniało, wróciłem do poprzedniego rekodowania na 00042 i dalej to samo. Spróbowałem więc porównać wskazania obrotomierza ze wskazaniami odczytanymi w czasie rzeczywistym z ECU. Ustawiłem obroty na 4K (wg wskazać z ECU) a wskazówka pokazywała ok 4100. Na biegu jałowym, na wolnych obrotach w ECU pokazuje 860-880, na obrotomierzu ok. 900 (w połowie pomiędzy 800 a 1000), więc tu jest chyba OK. Czy taki objaw jest normalny?
  2. Dzięki panowie za wskazówki. Spróbuje uzyskać łączność z immo za pomocą mojego kabelka wpinając się wprost do zegarów. Z tym wsadem do mogę mieć problem, nigdy tego nie robiłem no i skąd pobrać właściwy wsad. Boję się dać do kogoś 'kto się zna' bo może się okazać, że po wgraniu wsadu nie zmieni się sytuacja a koleś mnie skasuje za usługę więcej niż jak zapłacę za używane zegary, które i tak będę wkońcu musiał kupić (albo i nie bo wgranie wsadu pomoże ). Jeśli nie nadużywam cierpliwości szanownego grona kolegów, to może ktoś podeśle info (link lub tutka) jak za pomocą VAG commandera wgrać wsad i skąd pobrać odpowiedni dla mojego 'zegara'. [br]Dopisany: 31 Sierpień 2011, 10:31_________________________________________________Ok. Mam łączność Vag Commandera z immo, mam też wsad do mojego zegara, z wsadu zczytałem pin za pomocą VAG Eeprom Programmera. Teraz przymierzam sie do zapisu wsadu. Zamierzam wykonać następujące czynności: 1. Kopia/zgranie starego wsadu 2. Wgrać nowy wsad do immo 3. Wykonać rekodowanie immo (wg Soft. coding ze starego wsadu) 4. Parowanie Immo z ECU 5. Programowanie kluczy w immo 6. Ustawienie wskazań licznika przebiegu w immo Mam pytanie co do kolejności procedury, czy dobrze kombinuję?
  3. Mam wersje 1.4 VAG Commandera ale za chiny nie mogę nawiązać połączenia. Port jest skonfigurowany OK, otwiera się ale nie moge nic odczytać (brak logów i jakiś ten program mało przyjazny jeśli chodzi o sprawdzenie komunikacji). Nie wiem czy wina leży po stronie mojego adaptera (napisane jest na nim ODB II) czy muszę jakoś inaczej podłączyć się do immo - teraz podpinam się pod szynę K przez gniazdo diagnostyczne (brak szyny L w moim gnieździe). Gdzieś widziałem, że koleś podpinał się wprost pod zegary ale nie mogę namierzyć jak to zrobić. Auto mam z 1998 i widzialem na jednej ze stron, że odczyt mozliwy jest od 1999+, a z kolei na innej stronie było napisane że program pasuje do wszystkich modeli.
  4. Rekodowanie nic nie pomogło. Wsadu nie wgram bo nie mam ani sprzętu ani umiejętności. Jakieś 10 lat temu gościu wylutowywał eproma aby odczytać PIN - był potrzebny do sparowania kluczyka z immo i od tego czasu nic się nie działo. Będę chyba zmuszony do zakupu używki ale co z tym nieszczęsnym PINem? Wszyscy co sprzedają zegary nie mają do nich nr PIN. Nie chcę aby znowu ktoś grzebał z lutowaniem pamięci. Czy jest jakiś sposób aby odczytac PIN przez interface?
  5. Witam wszytskich. Poszukuję rozwiazania mojego problemu. Wczoraj podczas jazdy nagle zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju. Zatrzymałem pojazd i wyłączyłem silnik. Sprawdziłem poziom oleju - był OK. Włączyłem ponownie zapłon i zaczęła szybko migać żółta kontrolka od IMMO (Samochód z kluczykiem) oraz na ODO pojawił się napis dEF. Mimo wszystko uruchomiłem silnik, kontrolka ciśnienia oleju nie zaświeciła się. Silnik wydaje się pracować normalnie. Po przyjeździe do domu podłączyłem go pod VAGa. W logach silnika nie było błędów natomiast na instrumentach (adres 17) pojawił się błąd 65535 Internal Control Module Memory Error. Nie moge dostać się do adresu 08 od klimatronika. Generalnie dziwnie się zachowuje: losowo potrafią zaświecić się różne kontrolki np. od hamulca, wody; potrafi przy zimnym wyłączonym silniku po włączeniu samego zapłonu pokazywać ponad 120 st. C. Potrafi sie również predkościomierz ustawić na 200km/h. Czasem pojawiają się przypadkowe błędy w silniku po czym nie kasując błędów po ponownym odczycie błędów tych już nie ma. Otwierałem ECM (ECU) i jest czysto/sucho - zresztą u mnie nie ma żadnego wężytka od oleju jak czytałem sugestie w innych przypadkach. Wyczyutałem w serwisówce,że taki przypadek kwalifikuje się do wymiany 'zegarów'. Poniżej podaje pierwszy log, gdzie wykazany jest błąd przy adresie 01: VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 8D - Audi A4 B5 Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 907 557 T Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06 Coding: 04001 Shop #: WSC 06325 1 Fault Found: 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-00 - - Readiness: N/A Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 111 AB Component: ABS 5.3 FRONT D00 Coding: 0273004281 Shop #: BB 24548 No fault code found. Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 8L0 820 043 D Component: A4 KLIMAVOLLAUTOMAT_D75 Coding: 04140 Shop #: WSC 06325 Note: Excessive Comm Errors Address 15 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 959 655 C Component: Airbag 7 Audi 0301 Coding: 00104 Shop #: WSC 40772 No fault code found. Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 919 8 Component: B5-KOMBIINSTR. VDO D09 Coding: 00042 Shop #: WSC 30011 IMMO-IDENTNR: AUZ7Z0W06662 1 Fault Found: 65535 - Internal Control Module Memory Error 00-00 - - Address 25 ------------------------------------------------------- Controller: Bitte Adress Component: e 17 eingeben No Faults Found or DTCs not supported by controller or a communication error ocurred Address 35 ------------------------------------------------------- Controller: 8LO 862 257 D Component: ZV-Pumpe, Funk D03 Coding: 12864 Shop #: WSC 65535 No fault code found. End ------------------------------------------------------- A tu zaraz drugi odczyt bez kasowania błędów, gdzie przy adresie 01 nie wykazuje już usterek. VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 8D - Audi A4 B5 Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 907 557 T Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06 Coding: 04001 Shop #: WSC 06325 No fault code found. Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 111 AB Component: ABS 5.3 FRONT D00 Coding: 0273004281 Shop #: BB 24548 No fault code found. Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 8L0 820 043 D Note: Excessive Comm Errors Address 15 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 959 655 C Component: Airbag 7 Audi 0301 Coding: 00104 Shop #: WSC 40772 No fault code found. Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 919 861 C Component: B5-KOMBIINSTR. VDO D09 Coding: 00042 Shop #: WSC 29952 IMMO-IDENTNR: AUZ7Z0W0666230 1 Fault Found: 65535 - Internal Control Module Memory Error 00-00 - - Address 25 ------------------------------------------------------- Controller: Bitte Adress Component: e 17 eingeben No Faults Found or DTCs not supported by controller or a communication error ocurred Address 35 ------------------------------------------------------- Controller: 8LO 862 257 D Component: ZV-Pumpe, Funk D03 Coding: 12864 Shop #: WSC 65535 No fault code found. End ------------------------------------------------------- Generalnie pluje błędami komunikacji z adresem 08, po kilkudziesieciu próbach wkońcu udało mi się połaczyć ale przy odczycie błędów 'zawisł'. Pozdrawiam, Czarny.
  6. Witam gorąco wszystkich. Zarejestrowałem sie ponieważ szukam rozwiązania mojego problemu. Ale opisze go w odpiwednim dziale.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...