Nie łodzcie sie, ze dobierzecie cos z zamiennikow, i bedzie wam pasowac pod wzgledem "twardosci" i wysokosci :]
Oryginalnych sprezyn do a4 b5 na tył jest 20 ( słownie dwadziescia !!!!!!!!!!!!! DWADZIESCIA !! ) rodzajow.
Z czego 8 rodzajow 1BE.
Na przod jest bagatela tylko 28 ( dwadziescia osiem) , tak to nie pomyłka, 28 rodzajow sprezyn.
Zakładajac sprezyne z konca swojej kategorii wagowej ( kat wagowa przodu i tyłu do odczytania na wlepce w bagazniku) puszczasz auto kilka centymetrow w dół lub gore.
W skrajnych przypadkach sprezyna 1BA a 1BE wysokoscia po zamontowaniu praktycznie nie bedzie sie roznic ( roznica bedzie tylko w twardosci tej zawiechy)
Kazdy pisze, i rozdziela tylko dwa głowne rodzaje sprezyn w a4 , a mianowicie 1BA i 1BE, a to bład.
Kategoria wagowa przeskakuje co jakies 40 kilogramow.
Wyobrazcie sobie zawieche przod, na ktorej kładziecie dodatkowo minimum 40 kilogramow. A to jest tylko jedna kategoria wagowa.
Roznica dwoch kategorii wagowych to juz około 80 kilo. Na jedna os to sporo. Pomyslcie, jak ugina sie zawiecha w doł.
Przykład.
Zmieniajac springi z 1BA na 1BE, i zakładajac springi 1BE o kategorii wagowej dwa stopnie nizszej niz macie opisane na wlepie w bagazniku, posadzacie auto nie 2, 3 centymetry w doł wedłog 1BA ,tylko auto leci w doł 5, 6 cm.
A to dlatego, ze im sprezyna z nizszej kategori wagowej ( z nizszej czyli lzejszej) tym bardziej poddaje sie ciezarowi.
Jezeli taka sprezyna z nizszej kategori wagowej pojdzie do auta z ciezszym przodem ( a uwierzcie mi ze te 40, 80, czy 120 kilo na jednej osi to dla takich springow gigant roznica) to wiadomo ze duzo bardziej "pojdzie na doł".
Pomyslecie.
Skomplikowane to nie jest
ETKA i wlepa w bagazniku, i wszystko da sie opanowac, zeby nie było zaskoczenia.