Skocz do zawartości

koszykj

Pasjonat
  • Postów

    60
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O koszykj

Informacje

  • Imię
    Kuba
  • Miasto
    BBa

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    AJL
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia koszykj

0

Reputacja

  1. Cześć i ratujcie! Tak, ten opis jest rozległy ale i problem mojej aczwóreczki również dosyć rozległy - męczę się już z tym 2-3 tygodnie i nie mam już pomysłu jak się do tego zabrać: 2 tygodnie temu padła mi dvka - zauważyłem to, bo po przestała wypuszczać ciśnienie (dv wypuszczone na zewnątrz, dolot do silnika zaślepiony) - ściągnąłem zawór - tak jak przypuszczałem - puszczała się, tzn ciśnienie - mimo tego samochód poza brakiem dźwięku zachowywał się okej - był troche mułowaty ale to już od dłuższego czasu. Kupiłem więc drugą - sprawną (od razu mówię, że zdążyłem już sprawdzić kilka innych sprawnych dvek, żeby się upewnić, że nie kupiłem wadliwego zaworu) - po założeniu sprawnej okazało się, że auto dostaje świra a objawy tego to: 1. Dławi się, dusi, przerywa na podciśnieniu (do zerowego ciśnienia) - np jak gwałtownie puszczę gaz na biegu to wręcz momentalnie agresywnie szarpie - bardzo mocno to czuć 2. Jeśli na postoju wkręcę silnik na wdeptanym gazie do 3,5-4k obrotów - silnik spadając z obrotów zacznie się dławić - manewruje między 300-800 obrotów a czasem nawet zgaśnie. Jeśli jednak dodam gazu do około 2k( z mniej wciśniętym pedałem gazu) to spadając w znacznej większości prób ładnie utrzymuje obroty. 3. Najdziwniejszy objaw to to, że dvka pomimo podciśnienia w kolektorze upuszcza powietrze zarówno przy gazowaniu na postoju jak i podczas jazdy gdy puszczę gaz przy -0,2 bara również słychać upuszczenie powietrza - poniżej filmik, na którym słychać dźwięk upuszczania powietrza przy ujemnym ciśnieniu -0,4-0,5bara z impetem jakby było już 0,6-0,7 bara na + nabite: Ponadto auto jest dosyć mułowate (odczuwalny spadek mocy wobec seryjnej 180-tki) ale tak było już dużo wcześniej - niestety nie miałem czasu się tym wtedy zająć - ten objaw biorę jako niezwiązany z resztą. Na początku myślałem, że to kwestia przepustnicy, która okazała brak chęci współpracy podczas adaptacji - wymieniłem - wszystko jest w porządku, przepustnica zadaptowana ale problem nie ustąpił. Co bardzo dziwne - brak jakichkolwiek błędów. Dzisiaj ponadto zrobiłem logi: Logi 002, 007: http://vaglog.pl/log-002_007_82KJO.html Logi 013, 025: 1 próba: http://vaglog.pl/log-013_025_13I69N.html 2 próba: http://vaglog.pl/log-013_025_Pt1ge1.html Logi 002, 008: http://vaglog.pl/log-002_008_Lmy402.html - przez przypadek robiący pomiar za wcześnie wcisnął pomiar, 2gi jest właściwy. Log 002, 004: http://vaglog.pl/log-002_004_edAiX.html - akurat ten log jest zrobiony bez sensu ale jak już zrobiłem to wrzucę - chciałem zobaczyć czy coś mi powie więcej - jest tutaj jazda na niższych obrotach zmieniając biegi kolejno od 1 do 3-ciego biegu i potem przeciągnięcie na 3ce do 5,5k obrotów (samochód mocno szarpie przy zmianie biegów na niskich obrotach/ciśnieniu) Nie jestem fachurą ale jak na 180tke to wskazania przepływki są bardzo słabe, martwi mnie też korekcja czasu wtrysku - czy powinna być aż taka różnica? - ale to są chyba tylko rzeczy dotyczące spadku mocy a moim głównym zmartwieniem jest szarpanie i dławienie się na podciśnieniu ze sprawną dvką. Tak poza tym to ja nic więcej nie mogę wywnioskować z racji małej wiedzy - proszę więc o analizę przypadku i ewentualnie logów - może coś komuś wpadnie w oko Ktoś rzucił mi tematem, żeby usunąć korekty paliwowe i to miałoby pomóc ale z tego co wiem to to one się kasują razem z błędami, więc to zrobione. Pozdro
  2. A4 b5 1.8tq silnik AJL,problem z zaworem DV - samochód jeździ jak jeździł tylko zaniepokoiło mnie to, że przestałem słyszeć świst upuszczania ciśnienia (DV wypuszczona na zewnątrz), więc postanowiłem wyciągnąć zawór i sprawdzić - okazało się, że nie trzyma ciśnienia. Kupiłem z S3 bo jest mocniejsza i wchodzi p&p, problem jest taki, że na kupionej sprawnej(sprawdzonej) DV samochód się dusi, nawet czasem gaśnie, jak stanę po przejechaniu kilkuset metrów to nawet trzyma na postoju chwilowo ciśnienie -0,6, -0,5 bara , gdzie normalnie ma -0,8/0,9. Zauważyłem, że po przejściu granicy podciśnienia w nadciśnienie (kiedy ciśnienie przekracza 0barów) samochód jedzie normalnie, do 0 dusi się i świruje. Chwilowo wsadziłem starą bo na niej samochód zachowuje się normalnie. Ktoś ma jakiś pomysł co do przyczyny i jak to rozwiązać?
  3. koszykj

    AJL brzęczenie w silniku

    Witam, od jakiegos czasu zaczęło mi brzęczeć w silniku, pojawia się to tylko i wyłącznie przy puszczeniu pedału gazu na wrzuconym biegu (ale na luzie jak dodam gazu to podczas spadku obrotów również), dźwięk przypomina brzęcznie metalowych blaszek obijających się o siebie z duza czestotliwoscia(ktora zmniejsza sie wraz ze spadkiem obrotow), czy ktoś może spotkał się już z takim objawem? I drugie pytanie, czy w 1.8t sie robi regulacje zaworow? Nigdy nie robilem a mam dziwne wrazenie, ze to cos z nimi moze byc nie tak, pozdrawiam
  4. Miazga, dzieki! Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
  5. Siema, mam a4 b5 1.8t quattro, chcę założyć frontowy ic, ale nie chce dedykowanego zestawu targać, bo jest drogi, czy ktoś może ma gdzieś przez przypadek zapisane wymiary rur, kolanek, które musiał kupić i spasować? wiadomo, jakieś różnice mogą być, ale przydałoby mi się to chociażby do ogarnięcia dokładniejszego kosztu tego i innych kilku rzeczy, pozdro
  6. Wyjasnione: 1sza sprawa: bezpiecznik ale nie ten od centralki tylko od modulu komfortu posze 2ga sprawa: "kończące się" ale nie przepalone do konca jedno z włókien żarówki
  7. Siema, Problem nr 1(Najważniejsiejszy): dziś wymieniałem mikrostyk z tyłu, podczas tego "dzytęło" mi (dotykając tylko jednego kabelka z dwóch) oczywiście izolowanym narzędziem, po czym zorientowałem się, że nie działa centralny (z pilota i kluczykowo), elektryczne szyby, fis otwierając prawe drzwi pokazuje, że otwarte są oba, sprawdzałem czy bezpiecznik nie rypnął, ale jeśli to ten przy skrzynce koło kierownicy (bezpiecznik centralki) to wszystko jest ołrajt. Ktoś ma jakiś pomysł? Problem nr 2(Duużo mniej ważny i zupełnie nie jest związany z powyższym wydarzeniem): właczając światła czasem mi się nie włącza prawa tylna postojówka, jak puknę w klosz to bez problemu się zapala i działa już cały czas.
  8. Siema, powiedzcie mi, czy skrzynie w a4 b5 1.8tq pasują bez jakichś przerobień większych? Jeśli trzeba coś przerabiać to co jeśli np. chciałbym wrzucić zaś skrzynie z diesla? Pytania są jakie są, ale zastanawiam się po prostu czy przed modowaniem nie zmienić skrzyni(jesli tak to na jaką - może jakaś bardziej wytrzymała, inne przełożenie etc), bo moją i tak muszę zmienić przed wyciąganiem mocy. Kod mojej skrzyni to DWR
  9. Bardzo ladne autko, co wymieniales/dodawales poza turbem przy modzie? Jakies modyfikacje silnika czy seria ajl? Bardzo ladne autko, co wymieniales/dodawales poza turbem przy modzie? Jakies modyfikacje silnika czy seria ajl?
  10. Dzieki, fele nie zlewaja sie bo sa matowe, dlatego to robi całkiem niezłą robotę
  11. Siema, szczerze mówiąc nie przyglądałem się jakoś specjalnie jak inni ludzie przedstawiają swoje samochody, najpierw sam to zrobię a potem zobaczę jak inni to robią. Dziś przedstawiam Wam moje a4 b5, samochód mam koło półtorej roku, kupiłem go od brata, wcześniej był sprowadzony, ogólnie stan jego moge smiało ocenić na bardzo dobry blacharski jak i techniczny, narazie jest seryjne 1.8t ajl 180km. Jest powoli przygotowywane (sukcesywnie) pod zrobienie większej mocy - w zamyśle jest koło 250km na 2 mapach (jednej seryjnej i jedna 250km). Mój brat wczesniej zamontował tam procedure startu ale niestety w decie coś się pokićkało i muszę to ogarnąć. Narazie jest przerobiony układ wydechowy - strumienica za turbo, końcowy wycięty, środkowy wspawany przelotowy i muszę przyznać, że daje to efekt dźwiękowy świetny ale końcówka jest ucięta - samotna i będzie trzeba coś z tym zrobić. Dodatkowo jest zrobiony dv dający ładny świst - oczywiście w modyfikacjach wejdzie coś co będzie wytrzymywało więcej niż seryjne ciśnienie). Dlaczego czarny bandyta? A dlatego, że ma taki kolor a do tego stoi na czarnej stali z dystansem 2cm, do tego przyciemnione szyby i wyrzucona tylna wycieraczka co daje dość "bandycki" look. Miałem kiedyś 'faze' na czarne ringi również ale nie dało to zbyt fajnego efektu moim zdaniem i powrócilem do chromu. Na to lato planuje 18-stki, oczywiście czarne. Zawieszenie seryjne 1be. Troche koza, ale mimo tego mi się podoba. Kupiłem zderzak z eski, będę malował i za niedługo wrzucał. Polecam przeczytać to co wyżej ale w dużym skrócie: Jest: - seria 1.8t quattro ajl 180km - wersja poliftowa, zderzaki i wszystko ori - xenon bajera - czarna skóra w środku, 'wypierdziany fotel', drewno - z tyłu światła ledowe kierunków i stopu (aktualnie nieaktywne - zwykłe, bo musze przelutować płytkę) i podświetlenia tablicy - wyrzucona wycieraczka z tyłu i przyciemnione szyby - zawieszenie seria 1be - felgi 15' z dystansem 20mm - strumienica za turbem, środkowy tłumik wymieniony na przelotowy, końcowy wycięty - zawór dv Plany: - dbanie o samochód :> - fmic - turbo hybryda - jeszcze nie wiem jakie dokładnie, zobaczymy co wyjdzie w praniu - większe wtryski - mocniejszy zawór upustowy - 2 mapy - jedna seryjna 180km, druga 250km - na nowej turbosprężarce oczywiście - przywrócenie procedury startu - felgi 18 cali, czarne - przedni zderzak s4 - malowanie bocznych tylnych drzwi, które mi zarysował niezbyt miły człek - zaszycie 'wypierdzianego' fotela, lub obszycie obu środków foteli na brązowo (jeszcze nie przesądzone) - możliwe, że mocniejsze sprzęgło I wiele innych, jak czegoś zapomniałem to będę uzupełniał. Zdjęcia środka dodam za jakiś czas, bo aktualnie robie przy aucie i siedzą w nim też czasem narzędzia na dywanikach i takich tam.
  12. Siema, wiem, że gdzieś chyba był taki temat cały co trzeba zmienić ale nie mogę go znaleść, jak ktoś by znalazł to prosiłbym o podrzucenie linka, jeśli nie było i mi się tylko wydawało to moje pytanie: Co musze wymienić w a4 b5 poliftowym, żeby zamienić zderzak przedni na ten z eski?
  13. Siema, mam poważny problem, a mianiowicie jadąc sobie normalnie jak codzień nagle zapaliła mi się kontrolka absu i wyskoczył błąd krytyczny układu hamulcowego (czerwony na komputerze), oczywiście abs przestał działać, kiedyś już mi się pojawiał sam ten błąd krytyczny zaraz po odpaleniu silnika, ale sam gasł albo jak wyłączyłem i włączyłem to ustawał a teraz już na stałe i dodatkowo razem z ABSem. Auto jeździ, hamuje, wszystko super, nie działa mi tylko abs. Kumpel mechanik się próbował podpiąć komputerem, do wszystkiego jest się w stanie podpiąć poza ABSem, po prostu komputer nie kontaktuje się ze sterownikiem absu. Czy jest możliwość, że padł sterownik absu tak znikąd, czy to coś innego? Czekam na diagnozy i pozdrawiam Edit: Dobra, ogarnięte, na 99,9% sterownik absu padł, dam znać jak wymienie czy to załatwiło sprawę, może komuś to pomoże
  14. I dziekuje bardzo za odpowiedz, wiecej nie potrzebuje
  15. Dzięki za odpowiedź robitl, napewno skorzystam. A drogi hejterze, w takim razie powiedz mi co mam wpisać w wyszukiwarke, żeby znaleść temat o odpowidzi na moje 3 pytania A ten temat założyłem właśnie po to, żeby nie zakładać stalówki, widocznie nie myslę logicznie i jestem ciemny, no truno, tacy też żyją na tym świecie, pogódź się z tym, że jesteś lepszy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...