Jump to content

Houdini

Pasjonat
  • Content Count

    184
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

14

2 Followers

About Houdini

Informacje

  • First name
    Damian
  • Location
    Siedlce/W-wa

Car

  • Car model
    A4 B5
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2000
  • Engine
    2.8 V6 30V
  • Engine code
    APR
  • Drive
    quattro
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB+LPG

Recent Profile Visitors

981 profile views
  1. W dzisiejszym poradniku przedstawię Wam prosty i tani sposób na uzyskanie prawego DUŻEGO lusterka elektrycznie sterowanego, podgrzewanego i elektrycznie składanego. Co potrzebujemy: 1. Zestaw lusterek elektrycznie składanych wersja europejska (z małym prawym) 2. ‎Prawe duże lusterko wersja UK I tu musimy się zatrzymać, bo ważny jest jeden szczegół. Lusterka na rynek UK wychodziły w 3 wersjach: - podstawowa - ‎elektrycznie składana(wręcz niemożliwe do znalezienia, ewentualnie RS4 za kosmiczne pieniądze) - ‎przystosowane pod elektryczne składanie Nam potrzebna jest wersja ostatnia. Czym różni się od podstawowej? Miejscem na mechanizm składania. Niestety nie dysponuję żadnym numerem, więc jedynym sposobem na rozróżnienie rodzaju stelażu, na chwilę obecną, są oględziny. Gdy już mamy zestaw eu składany i lustro UK, możemy przystąpić do swapowania. Zaczynamy od wyciągnięcia szkła. Następnie zdejmujemy obudowę. 2 śrubki od spodu (z racji iż stelaż lusterka jest aluminiowy istnieje duże ryzyko urwania śrubek) Następnie ściągamy czarny plastik od spodu, Oraz obudowę lustrerka. Teraz możemy porównać oba stelaże(eu i UK), i widzimy że różnic brak. Następnym krokiem będzie wyjęcie zawleczki. Płaski śrubokręt i wychodzi. Trzeba uważać bo sprężyna napiera na zawleczkę i może ona wystrzelić w powietrze. Teraz trzeba rozebrać kostkę. Zalecam wcześniej zrobić zdjęcie obydwu stron, albo spisać na kartce jaki kolor kabla w którym był pinie. Aby ją rozebrać małym płaskim odchylamy plastikowe osłony i wyciągamy piny Tu single mogą mieć większy problem, gdyż najlepszym narzędziem do wyjęcia pinów będzie przycięta spinka do włosów [emoji6] Gdy mamy już zdjętą kostkę, zaczynamy przeciągać wiązkę przez trójkąt Oraz przez sprężynę Teraz od spodu stelażu, w miejscu gdzie jest mechanizm składania, mamy 3 śrubki na torx 9. Tu podobnie jak wcześniej może być problem z odkręceniem. Mi 2 śrubki odkręciły się bez problemu, przy trzeciej musiałem sobie pomóc dremelem. Wystarczyło naciąć ją pod płaski śrubokręt. Odkręcamy mechanizm regulacji szkła Oraz wypinamy wtyczkę Wysuwamy mechanizm składania luster Dla porównania nagie stelaże Tu widać jedyną różnicę w budowie, ale nie będzie to nam przeszkadzało w niczym Kolejny krok można pominąć, ale osobiście polecam go wykonać skoro już mamy rozebrane lusterko. Mowa tu o czyszczeniu i smarowaniu mechanizmu. Zaczynamy od zdjęcia osłon plastikowych z dołu Oraz z góry i wyciągnięcia silniczka Patroszymy obudowę, czyścimy np benzyną ekstrakcyjną ze starego smaru i nakładamy nową warstwę Składamy w odwrotnej kolejności Teraz możemy przykręcić mechanizm do stelażu lusterka UK, polecam posmarować czymś śrubki, aby w przyszłości nie mieć problemu z ich odkręceniem. Ja użyłem smaru miedziowego. Przykręcamy mechanizm regulacji szkła, od lusterka eu. Teraz czas na najtrudniejszą część całej operacji, czyli założenie zawleczki na trzpień. Ja tutaj skorzystałem ze sposobu który wymyślili koledzy w wątku o przekładaniu zwykłego lusterka uk. Potrzebujemy do tego rurkę pcv, mi wystarczyła taka o średnicach wew 23mm Zew 33mm Gwint (może być też długa śrubka) odpowiednio mały by zmieścił się w otwór w trzpieniu, nakrętki i kilka podkładek W rurce wycinany taki ząbek, aby mieć którędy wsunąć zawleczkę Składamy w następujący sposób Oraz przykręcamy od spodu Teraz wystarczy tylko skręcać, aż sprężyna zostanie ściśnięta wystarczająco mocno aby można było założyć zawleczkę Zdejmujemy nasze narzędzie Przeciągamy wiązkę przez otwór i trójkąt, nie zapominając o piance Wkładamy piny do kostki, wcześniej jednak zalecam ocenić stan i ewentualnie przeczyścić Zakładamy obudowę, plastik od spodu oraz wkładamy szkło. I tak oto możemy się cieszyć dużym prawym elektrycznie składanym lusterkiem. Możecie zauważyć podczas składania wszystkiego do kupy, że przewody od grzania są na styk. Można się zdecydować na przedłużenie ich, jednak ja pozostawiłem je takie jak były. Będę wdzięczny za wskazanie błędów, jeśli jakieś popełniłem, oraz życzę owocnego modzenia [emoji6]
  2. Chodzi o tą blaszaną uszczelkę i półksiężyc czy okrągłą zaślepkę wałka rozrządu z tyłu głowicy?
  3. W przypadku poliftów na bank pasuje szkło i obudowa, reszta prawdopodobnie tak jak w przypadku C5, nie będzie pasowała
  4. Testowałem A6 C5 i nie pasują, więc obstawiam że D2 też nie będą. Jeśli zależy Ci na prawym dużym, to ja zrobiłem. Jak znajdę trochę czasu to będzie DIY.
  5. No to jest nadzieja że jestem pierwszy lub jedyny z kompasem w B5 [emoji2][emoji2]
  6. Ja to już się pogubiłem tak szczerze. Na aukcji było b6, wg grafiki Google to jest C5, a po numerze i jedno i drugie [emoji14]
  7. Dostałem lampkę od auta z fotochromem. W przycisku od lampki do czytania, zarówno po jednak jak i drugiej stronie jest zamontowana dioda prostownicza o oznaczeniach 1N4007 czyli 1A. Na styku z którym jest połączona po zaświeceniu pojawia się masa. Można przylutować takie diody i połączyć je z tymi wtykami. Bez tego na pinie1 wtyczki lampki nic się nie pojawi po jej zaświeceniu. I gdy zapalimy lampkę podczas jazdy, lusterko będzie się przyciemniać.
  8. Tylko przy sprawdzaniu całej lampki multimetrem zauważyłem coś dziwnego. Gdy lampka jest zgaszona, w całym układzie jest plus. Na każdym jednym styku. Dopiero włączenie światła powoduje że na części pojawia się masa. Gdy podłączałem przewód od fotochromu do któregokolwiek kabla, dezaktywował się, nieważne czy lampka była włączona czy nie. Zgłupiałem.
  9. Dziś dostałem foto włącznika i jest różnica. A zatem żeby fotochrom nie ściemniał się przy włączaniu lampki trzeba albo wymienić włączniki lampek do czytania, albo przerobić obecne. Na chwilę obecną widzę tam tylko diodę i nic poza tym. Kupię sobie i spróbuję zmierzyć multimetrem wszystko, może uda się wtedy zarobić instrukcję do przerobienia [emoji2]
  10. To wygląda tak jakby z tych małych lampek do czytania miał być jeszcze jeden styk który daje sygnał na fotochrom że światło się świeci. Złapałem na olx ogłoszenie z lusterkiem i z rozmowy wyszło że chłopak od nas z klubu, jutro ma zajrzeć do lampki i wysłać mi foto, może coś się wyjaśni [emoji6]
  11. Panowie, dziś zająłem się montażem lusterka. Wszystko ładnie pięknie, jednak pojawił się problem. Gdy chciałem podpiąć się pod lampkę, tak jak autor zaleca, pod pin1, okazało się że nie ma żadnego sygnału na nim, ani przy zgaszonym ani przy zapalonym świetle. Rozebrałem więc lampkę i okazuje się że sygnał na pin1 idzie od styków przy tych guzikach I ku mojemu zdziwieniu, styki w obudowie są, ale w guzikach pusto. Czyżby były dwa rodzaje tych guzików?
×
×
  • Create New...