Pytanie gdzie można dostać takie śruby?? Najlepiej nowe...Silnik 1.8t. Albo dostać jakieś naprawdę dobre używki.Nie wiem czy dobrze robię każda dokręcam na 30nm wyciągają się aż w końcu pękają.Jak ktoś ma z chęcią kupie.
Dziękuje za wyczerpujące odpowiedzi..
Witam.Jakiś czas temu kupiłem dól silnika(cylindry posiadają ślady honowania) i powoli zabieram się do składania.Głupio by było nie wymienić panewek jak już wszystko na wierzchu. Stare są firmy Kolbenschmidt wymiar STD. Może założyć coś mocniejszego? Tylko jakie? Albo na dól zwykłe, a na korbowych mocniejsze?
Napinacz skv bodajże (nie ja odbierałem części ze sklepu). W starym ślizgi były już zjechane, jutro mogę zdjęcia zrobić.Znaki nie były przesunięte.
Dziś miałem czas wymieniłem wałek ssący i szklanki. Bez zmian...Ktoś coś doradzi?
Po wykręceniu głowicy i przy obrotach wału wyczuwalny luz na na pierwszym tłoku, można go dopchnąć.Czyli wychodzi na to że panewka.
Wymiana napinacza nie pomogła.
Po zdjęciu wałka się okazało, a wcześniej tego nie zobaczyłem:
Czy wymiana wałka i szklanki pomoże? Może lepiej od razu wszystkie szklanki wymienić?
Przypomniało mi się.Jakoś miesiąc temu pompa paliwa mi nawaliła, auto stało kilka dni. Po zamontowaniu nowej pompy i odpaleniu auto chodziło dosłownie jak diesel przez jakieś 5 min. Potem było już normalnie. Napinacz łańcuszka rozrządu zamówiony. W przyszłym tygodniu się zobaczy.
Dziś trochę posprawdzałem, turbo ok, rozrząd, kompresja w tłokach w przedziale od 13-13,5 bara. Ciśnienie oleju na zimnym 7 barów na rozgrzanym spada do 2. Przy 2 tyś obrotach około 4 bary. Wałki też wyglądają ok. No i na rozgrzanym ciszej było..
Witam sytuacja miała w trasie, jadąc usłyszałem ze silnik zaczął inaczej chodzić jakby chrobotać..Zjechałem na pobocze sprawdzam, a na bagnecie od oleju prawie sucho...no to dolałem 1 litr. Jednak nie wiele to pomogło, a zaczęło się robić coraz gorzej..Głośniej.Aż w końcu zatrzymałem się no i wiadomo holowanko.Aktualnie silnik chodzi tak:
Dodam że teraz z korka od oleju występuje przedmuch gdzie wcześniej tego nie było.
Mocy jeszcze nie znam. Mam zamontowany wskaźnik EGT. Sam czujnik został wspawany w kolektor tam gdzie łączą się wszystkie rury. Sam jestem zdziwiony że trochę za gorąco.
Ok wtryski wpasowane. Jutro montuje całość.Kolektor wtryski i listwę. Jeszcze nikt jestem przed programem. I czy po programie temperatura spalin się zwiększy? Bo już teraz po max bucie mam 950°C. Bieg jałowy 500°C normalna jazda 700°C