Witam wszystkich serdecznie
Moje zdanie na opisywane przez was problemy jest takie:
Napęd rozrządu wymianiany jest stosunkowo rzadko, biorąc pod uwagę przebiegi pomiędzy kolejnymi wymianami, a zatem wszystkie "pozorne" oszczędności polegające na pozostawieniu pewnych jego elementów i "skazanie" ich na pracę przez następne kilkadziesiąt tysięcy kilometrów to czysta głupota.
zawsze staram się przekonać swoich klientów / prowadze zakład mechaniki pojazdowej i stacje kontroli pojazdów / do wymiany wszystkich jego elementów.
chociażby dlatego, ze jak sami wiecie technologia wymiany rozrządu w A4 wymaga demontażu całego "ryjka" co nie jest najtańsze.
Jednocześnie doradzał bym wymianę rozrządu wszystkim, bez względu na rodzaj silnika, którzy nabyli samochody sprowadzone do kraju, chyba że mają absolutną pewność takiej wymiany za granicą.
Ja niedawno nabyłem B5 2.8 30v z udokumentowanym przebiegiem 170000km i okazało się, że napęd rozrządu był nie wymieniany /a powinien być zmieniony po 120000km/.