Skocz do zawartości

chopperpl

Pasjonat
  • Postów

    48
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O chopperpl

Informacje

  • Imię
    chopperpl
  • Miasto
    Krakow

Auto

  • Model
    A4 B9
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2017
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    DETA
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia chopperpl

1

Reputacja

  1. Mysle, ze sama sytuacja wyczulila Cie na odglosy i dopiero teraz zwrociles na to uwage. Odnosnie samego odglosu, to opisywany przeze mnie przypadek nie pochodzi z tylnego dyfra, tylko z centralnego (zaraz za skrzynia). Poczatkowo tez mi sie wydawalo, ze to metaliczne tarcie pochodzi z tylu, ale po wymianie oleju w centralnym dyfrze wszystko wrocilo do normy. Oczywiscie sprawa dotyczy modeli z torsenem. Jak Twoj ma juz haldex, to problem jest raczej inny.
  2. Jestem umowiony do mechanika na wymiane olejow w skrzyni. Po ogledzinach stwierdzil, ze olej w torsenie jest wspoldzielony z mechaniczna czescia skrzyni, co mnie troche zdziwilo. Jaki masz symbol skrzyni (u mnie SKE)? Update: Jestem po wymianie oleju. Majster mial racje. Olej w torsenie jest wspoldzielony z czescia mechaniczna skrzyni biegow. Po wymianie oleju (MTF) w czesci mechanicznej odglosy ustaly. Pamietajcie, ze MTF nie podlega wymianie w ASO jako czesc okresowych serwisow. Potwierdzilem to ze swoim "opiekunem" w ASO. Co do samej wymiany, to koszt nie jest niski. Sam olej MTF to ponad 700zl (tanszego nie znalazlem), a robocizna razem z olejem ATF i filtrem to 2500zl. Razem 3200zl. Inny renomowany warsztat w okolicy, ktory ogarnia te skrzynie wycenil podobnie.
  3. Przedluzenie bedzie drozsze niz uzywany modul. Zreszta kto by sie bawil w przedluzanie 30 kabli, kupowanie nowych wtykow i wielogogodzinna robote. Kupuje za 200zl uzywke z Q7 czy Q5 (te sa w bagazniku czyli suche) i po 20min mam problem z glowy.
  4. Witam, Czy probowal ktos osuszac ten modul przed wymiana? Gdzies na amerykanskim forum wyczytalem przypadek, ze blad w CU (nie na kokpicie) pojawial sie i znikal co jakis czas. Zakladam, ze takie zachowanie moze sugerowac iz zwarcie odpuszczalo po odparowaniu wilgoci. Moze jednak jest szansa na reanimacje... Podejme probe jak dostane membrane (Dzieki Rys125). Pozdr. Osuszenie nie pomoglo Zakupilem uzywke od Q7 ze wzgledu na fakt, iz modul montowany jest wewnatrz pojazdu i nie jest tak bardzo narazony na wilgoc. Przed montazem zaaplikuje membrane i mam nadzieje, ze to rozwiaze blad konstrukcyjny. Ciekaw jestem jak trwale sa te zolte membrany i czy z czasem brud nie pozatyka w niej porów.
  5. Ja bym sie pisal na sztuke lub dwie @Rys125 wyslalem Ci wiadomosc. Pozdro
  6. U mnie zadnych drgan i wycia podczas jazdy nie ma (120tyskm i jedna plukanka w Torsenie ok.50tys temu). Zakladam, ze masz inny problem, albo sa to nastepstwa problemu, ktory zglaszalem w tym temacie.
  7. Witam, Problem z glosnym dyfrem czy torsenem jest juz dobrze znany. W wlasnego doswiadczenia smiem podwazac wlasciwosci zastosowanego oleju. Wydaje mi sie, ze w B9 zastosowano ekologiczne wynalazki (oleje), ktore degraduja po 2 latach eksploatacji. Mialem plukanke w ASO, co wyeliminowalo problem, ale po dwoch latach (ok. 40tys km) problem powrocil. Ze wzgledu na to, ze w B8 quattro nie bylo problemow z glosnym napedem, a konstrukcyjnie te dwa elementy wzgledem B9 (na torsenie - NIE Haldex!) raczej sie nie zmienily (opinia doswiadczonego mechanika bylaby wskazana), rozwazam zastosowanie olejow stosowanych w B8. Prosba o komentarz osob/fachowcow znajacych temat, ktore moglyby potwierdzic spojnosc elementow miedzy B8 i B9. Z gory dziekuje i pozdrawiam. Adam
  8. to nie rozumiem dlaczego... moze po mojej interwencji dostali wytyczne, zeby nie przyjmowac takich zgloszen, bo producent odmawia zwrotu kosztow Co raz bardziej przekonuja mnie, zeby moim nastepnym autem nie bylo audi...
  9. A byles w Porsche Krakow na Aleji Pokoju? Oni znaja ten temat doskonale...
  10. Witam, u mnie podczas oględzin wyszło, że mam torsena, wiec sprawa może być inna. Ale, jeżeli ludzie z ultra maja podobny problem, to jestem skłonny podejrzewać, że wymyślili jakiś nowy olej eko, który po pewnym czasie traci właściwości smarujące i wychodzi problem. U mnie po płukaniu problem zniknął, wiec raczej nie jest to problem mechaniczny. pozdro
  11. I wlasnie takiej informacji szukalem! Odgrzewamy kotleta Wielkie dzieki!
  12. Moduly moge sobie sam przekodowac. Problem jest z wiazkami kabli, ktorych nie ma. Co mi z tego, ze kupie kompletny hak z wtyczkami i wlacznikiem zwalniajacym hak, ktore podlaczam do sterownika, jak brakuje wiazki/wtyczki do ktorej wpinam sterownik, zeby ten mogl sie komunikowac z centrala. Sprawdzalem juz u siebie miejsce, gdzie ten sterownik powinien byc podpiety (za lewym tylnym swiatlem) i nie ma tam zadnej wtyczki, do ktorej mozna by go wpiac. Jest pojedynczy uchwyt okupowany juz przez inny sterownik i zero wiazki. Inne rozwiazania niz retrofit mnie nie interesuja dlatego temat odpuszczam. Pozdro
  13. Temat raczej odpuszcze ze wzgledu na brak odpowiedniego wyposazenia i ryzyko nadmiernego zuzycia komponentow. Przygotowanie do montażu haka holowniczego - Obejmuje przygotowanie modułów sterowania i odpowiednio dostosowane chłodzenie silnika.
  14. Witam, Dalej cisza... Mozna powiedziec, ze jestem zadowolony z "naprawy", ale zobaczymy jak dlugo. Pozdr.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...