Skocz do zawartości

Arkadiuso

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Arkadiuso

Osiągnięcia Arkadiuso

0

Reputacja

  1. Arkadiuso

    Spociki Łódzkie

    Może jacyś chętni dziś o 21 pod M1.. ma być kilka autek pokręcić się troszkę..
  2. AC S.A. - Charakterysta techniczna sterowników , i ogólnie na stronie możesz znaleźć sporo ciekawych informacji do tego masz jeszcze AcGasSynchro 8 - AUTOGAZ, STAG 200 300 KME SILVER GOLD SEC VALTEK MAGIC JET LPGTECH PROBLEMY BLAD SILNIKA też info o nowym sofcie..
  3. Jest możliwość, ale tak jak wspomniałem musisz ustawiać wszystko od nowa..
  4. żeby zmienić coś w sterowniku musisz zrobić upgrade firmware sterownika, ale wtedy wszystko od nowa ustawienia i mapy.. sam program na kompie możesz uaktualnić..
  5. Arkadiuso

    Co to za filtr?

    kamilGZB to chyba tylko ty tak robisz bez sensu jak jest sprawna instalka to wyleci tylko tyle gazu ile jest w rurkach miedzi czy też faro.. nic więcej się nie stanie przy okazji sprawdzisz czy działa zawór na butli..
  6. Arkadiuso

    Co to za filtr?

    Ten to pewnie zwykły papier lepiej dać z poliestrem więcej syfu zatrzyma...
  7. Arkadiuso

    Ile pali Wam gazu?

    dedkam dodaj do obecnego spalania 20% i będziesz miał swoje realne spalanie lpg..
  8. Jak błąd nie wyskakuje na PB to na LPG też ma go nie być auto ma chodzić tak samo na gazie jak i na benzynie.. a jak nie potrafią tego zrobić to niech zabierają graty i oddają kasę.. jak będziesz u nich to powiedz żeby nagrali osc. z jazdy na PB i LPG a także logi korekt krótkich i długich z tymi danymi można im dokładnie pokazać "palcem" gdzie i jak mają regulować..
  9. Na czas wtrysku dokładna instrukcja jak za rączkę.. Zrób tak jak w opisie poniżej a na pewno będzie śmigał ok: Podstawa to: - gaz doprowadzany wężykami o jednakowej długości - zastosowanie odpowiedniej średnicy dysz w wtryskiwaczach - sprawdzenie szczelności układu dolotowego powietrza i jakości kabli wysokiego napięcia ewentualna wymiana filtra no i kabli, jeśli kopią. Od tego należy zacząć, aby móc zająć się ustawianiem Staga300.Jeśli sama instalacja wtrysku gazu jest poprawnie wykonana a w/w układy silnika sprawne to przystąp do regulacji staga 300. A robisz to tak przed całą zabawą ze stagiem w butli zero gazu (to ważne) jedziesz na stacje i tankujesz 5litrów to według twojego spalania powinno dać ci możliwość przejechania około 50km to dystans, na którym powinieneś zdążyć zestroić sterownik LPG. Teraz ustawiamy staga: 1. Auto Kalibracja Przed uruchomieniem silnik ma mieć temperaturę trakcji. Teraz zdejmij klemy z akumulatora na około 5min. Po to, aby komputer samochodu zresetował ewentualne błędy w większości samochodów ten zabieg wystarcza aby zresetować błędy komputera sterującego wtryskiem silnika. Po tym zabiegu odpal ponownie samochód minuta na wolnych obrotach potem jazda z 5 kilometrów wszystko oczywiście na benzynie sterownik staga w pozycji off, czyli centralka w samochodzie zgaszona a niemigająca (automatycznie). Teraz włącz autokalibrację oczywiście na postoju po to aby wiedzieć czy stag nie wykryje za dużych czy za małych dysz wtryskiwacza no i ustawi orientacyjnie swoje parametry. Ważne rób to przy wyłączonych światłach, klimie, nawiewie, i radiu po prostu wszystko ma być off. 2. No teraz sławetna mapa wtrysku Najważniejszy parametr, od którego zależy jazda i spalanie Najpierw mapa benzyny Ważne rób to przy włączonych światłach, nawiewie, i radiu po prostu wszystko ma być on. Tylko klima ma być off. W zależności, jaki preferujesz styl jazdy tak rób mapę, tzn, jeśli jeździsz z butem, sandałem, kapciach tak masz jeździć przy tworzeniu mapy benzyny ważne wtedy jest to, aby deptać pedał gazu od czasu do czasu do tzw. deski. Jak się wyrysuje linia mapy benzyny to zrób jeszcze z 3-5 km. Ale jadąc jak normalny użytkownik samochodu na długiej nudnej trasie gdzie niema dziur i innych samochodów do wyprzedzania po prostu spokojnie. Zauważ, że mapa benzyny powinna się lekko zmieniać w czasie jazdy spokojnej najprawdopodobniej będzie się prostować. Na zakończenie tworzenia mapy jeszcze raz przez chwilę gaz do dechy no i zjazd na postój teraz wolne obroty i obserwuj mape (linia wyrysowana) jak się zmieni na początku ładnie wyprostuje (około 15-30 sekund na postoju) zaznacz w programie sterownika Blokuj no i masz dobrze zrobioną mapę benzyny. Powinna wyglądać mniej więcej jak twoja na zamieszczonej fotce. 3 A teraz najlepsza zabawa mapa Gazu! Jedną z ważniejszych rzeczy, którą musisz zrobić to dodać na swojej mapce więcej punktów (te żółte zaznacz którykolwiek i naciśnij insert na klawiaturze spowoduje to dodanie kolejnych punktów) teraz rozmieść je w następujący sposób pierwszy zostaw na razie tak jak się ustawił po autokalibracji. Drugi punkt (wolne obroty) ustawiasz w następujący sposób Przełącz na benzynę niebieski punkt wskaże ci czas pracy wtryskiwacza na wolnych obrotach ustaw swój drugi punkt tak, aby pionowa linia przecinała go w samym środku to jest twój czas pracy wtryskiwaczy gazu na wolnych obrotach resztę punktów rozmieść od siebie, co 1,5ms (dla ułatwienia na podziałce czas wtrysku jedna kreska to 0,25ms). Teraz pozostaje ustalić mnożnik dla wolnych obrotów a robi się to tak silnik pracuje na benzynie zobacz po prawej stronie, jakie czasy mają wtryski dla benzyny teraz zaznacz punkt 2 swojej mapy przełącz na gaz i porównaj czasy dla gazu, jeśli się różnią a na pewno to strzałkami na klawiaturze podnieś albo opuść punkt tak, aby czasy wtrysku benzyny i gazu były takie same w ten sposób ustala się mnożnik. Po ustaleniu mnożnika dla punktu 2 wszystkie pozostałe punkty oprócz ostatniego ustaw tak samo strzałkami góra duł. Ważne jest, aby lamda czy silnik pracuje na gazie czy na benzynie idealnie falowała góra duł. No chyba, że jednak jest nie podpięta, (bo większość gaziarzy uważa, że to niepotrzebne- kompletna bzdura sterownikowi jest niepotrzebne, ale nam do kalibracji bardzo!) I to wszystko, co możesz zrobić samemu teraz poproś kogoś, kto siądzie za kółkiem twojego autka a ty laptop na kolanka i do roboty i najważniejsze zapomnij, co do tej pory wiesz na temat mapy wtrysku i jej graficznego przedstawienia za pomocą dwóch linii nigdy się nie pokryją na stałe to tylko chwilowe przebiegi Mapy te mają zobrazować czy czasy wtrysku pokrywają się w jakimś nieznacznym stopniu szkoda czsu … No to w drogę Wolne obroty (punkt 2)masz ustawione teraz kolejne punkty twojej mapy. Rozpędź auto do jakiś 80 km/h na 4 biegu i zacznij wstępna kalibracje posłużymy się tu dopasowaniem mapy gazu do istniejącej już mapy wtrysku benzyny zaznacz kolejne punkty swojej mapy i przesuwaj je w górę lub w dół nie na boki (punkty mają pozostać rozmieszczone od siebie, co 1,5ms oprócz pierwszego i ostatniego). Po wstępnej kalibracji powinieneś mieć dopasowanie mapy gazu i benzyny to oznacza wstępną kalibrację zakończoną Teraz dostrajanie Najbardziej żmudne zadanie dobrze robić w godzinach wieczornych, kiedy natężenie ruch jest małe i na drodze prostej i równej. Twój kierowca mysi wykazać się wyczuciem a więc niebieski punkt, który porusza się po naszej mapie wtrysku w zależności od obciążeń, ustawiamy, go np. pomiędzy punktami 2 i 3 naszej mapy sprawdzamy, przez co najmniej 15sekund czas otwarcia wtryskiwaczy na benzynie teraz przełączamy na gaz i punktem trzecim poprzez przesuwanie go w górę lub dół (nie na boki) tak, aby czasy otwarcia wtrysku były takie same jak na benzynie (lambda pracuje falowo góra duł) i tak wykonujemy korekty wszystkich punktów na naszej mapie. Pozostaje jeszcze punkt pierwszy i ostatni ustawia się je tak, aby utrzymać linie jak najbardziej zbliżoną do prostej.
  10. AFR to się przydaję na OL.. na czas wtrysku ok ale na korekty też można ładnie wystroić..
  11. Pierwsza to jest bieg jałowy druga pod obciążeniem wcześniej trochę to źle napisałem.. zresztą możesz to sprawdzić jak wykasujesz błędy nawet jak ich nie będzie to powinny się korekty wyzerować wtedy odpal auto i na biegu jałowym sprawdź wartości czy jest różnica między PB a LPG
  12. zrób loga krótki na postoju ale dodając ostro gazu.. jedynie co to masz rozjazd między jałowym a obciążeniem 3% ale to jeszcze nie jest dużo.. jak tak się korekta zachowuję w każdych warunkach to jest ok..
  13. Arkadiuso

    Co to za filtr?

    Powinien być wymieniany co 10-15tyś. km.. jak chcesz żeby wtryski pożyły.. po zdjęciach widać, że dość długo tam siedzi..
  14. Arkadiuso

    Spociki Łódzkie

    ja jebie gdzie ty to znalazłeś.. chodzi o ten wypadek
  15. darkle jak przełączysz nic się nie zmieni dopiero jak przejedziesz z kilka do kilkunastu km. możesz jedynie sprawdzić na postoju ale obserwując krótkie a nie długie.. najlepiej zróbcie logi grupy 002, 032 i 033 (przed tym wykasujcie błędy nawet jak ich nie będzie wykasują się korekty) wtedy można zaobserwować jak się zachowuję krótka pod różnym obciążeniem.. bo np. na postoju możesz mieć bogato a pod mocnym obciążeniem ubogo.. długa będzie ok ale całość regulacji już nie..
×
×
  • Dodaj nową pozycję...