
mailcamel
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
20 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O mailcamel

Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Konwerter to sprzęgło hyndrokinetyczne. Często powodem szarpania sa problemy z lockup w konwerterze. Sent from my SM-G925F using Tapatalk
-
Jak automat to może być konwerter. Sent from my SM-G925F using Tapatalk
-
wibracje nadwozia przegub skrzyni biegow
mailcamel odpowiedział(a) na skrabkap temat w Audi A4 B6/B7
Wibruje w jakimś przedziale obrotów czy w całym zakresie? Skrzynia manual czy automat? Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka -
MM kolektory po regeneracji w AZ. Ciegna metalowe, itp. Padł po prostu nastawnik, który już zamówiłem. Czy adaptacja po wymianie jest wymagana? Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
Witam, w sobotę przywitał mnie "żółty silniczek" na tablicy zegarów. VCDS wypluł: 004120 - Klapa kolektora ssącego 2 P1018 - 001 - nie osiągnięto dolnego położenia krańcowego Po przekręceniu kluczyka, zdjęciu plastikowej pokrywy silnika ukazuje się nam taki widok: https://youtu.be/f7qa11x0EQ8 Po stronie pasażera, dźwigienka wychyla się raz i wraca do położenia spoczynkowego. Po stronie kierowcy niestety dziwnie przeskakuje, jakby jakiś trybik się wyrobił. Pytania: 1. Co kupić? 2. Gdzie w W-wie z tym pojechać na wymianę? 3. Ile może to kosztować? Pzdr Piotr
-
Pacjent to A4 B7 silnik ASB, rok 2006, przebieg 206kkm. Nie dymi, nie przycina przy odpalaniu, chodzi rowno. Niepokojace objawy to czasami, raz moze dwa razy w miesiacu wyczuwalny we wnetrzu zapach spalin (dosc uciazliwy) i przybywanie oleju. Wtryski wg vcds ok. Wczoraj sprawdzone na stole i... sa idealne. Macie jakies pomysly? Auto jezdzone glownie po miescie, vcds podaje 68g w dpf i ostatnie wypalanie 40 dni temu. Oliwe zmieniam co 15kkm. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
Czy jest możliwość wstawienia Tiptronica zamiast Multitronica?
mailcamel odpowiedział(a) na balawander temat w Audi A4 B6/B7
Daj sie przejechac komus, kto jezdzil multitronikiem i tiptronikiem. Pomylic trudno. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka -
Dzięki za odpowiedź, ale... cena z ASO czy np. InterCars? Nie działa ostatnio http://sklep.benepol.pl/sklep/i nie bardzo mogę sprawdzić po numerku Audi ceny tego amorka. Jak wyszukuję w katalogu monroe (http://webshop-cs.tecdoc.net/tae/home.jsp) to do swojego auta (A4B7 avant, 2006, 233K 1BE znajduję tylko E2067 (for vehicles with sports suspension). Szukając w katalogu IC również jest tylko ten model, tyle że kosztuje 473zł. Jak możesz to napisz skąd masz tą cenę. Nie upieram się, że moje ustalenia są prawidłowe. W katalogu Monroe nie mogę wyszukać numeru 8E0413031DG.
-
Jestem po zmianie kół z 205/55/16 na letnie 235/45/17. Gdy zrobiło się cieplej - zacząłem dynamiczniej jeździć i stwierdziłem, że auto zrobiło się trochę podsterowne - w zakrętach przód ucieka na zewnątrz. Pomyślałem, że opony zimowe, profil wysoki, itp. Stąd zmiana na letnie. I niestety, zaskoczenie - w dynamicznie przejeżdżanych zakrętach, zwłaszcza w moim porównawczym, w którym są pewne nierówności asfaltu, auto również "ucieka" a droga hamowania w moim odczuciu jest dłuższa niż jesienią ub. roku. W sobotę pojechałem sprawdzić amorki w stacji diagnostycznej. Lewy 58%, prawy 60%. Tył ponad 78% jeden i drugi. Diagnosta stwierdził, że przód jeszcze może być... Nalot na szafie - 205kkm. Auto użytkuję od przebiegu (rzeczywistego) 130kkm. Nie mam w książce info o wymianie amortyzatorów, ja również ich nie wymieniałem. I teraz tak - albo mi się wydaje, albo rzeczywiście czas na wymianę. Zawias mam 1BE klasa wagowa OJM. Amorki według ETKI na przód to 8E0413031DG (z dopiskiem Monroe). W katalogu Monroe to E2067 na e-amortyzatory.pl w cenie 157,64zł sztuka. Niby niewiele, ale przy okazji za jedną robotą zmieniłbym też tył (E1356 - 161,44zł/sztuka). Z wymianą w jakichś 800zł się zmieszczę, ale... czy powinienem? Jakie macie doświadczenia w tym zakresie? Czy olać opinię diagnosty a brać pod uwagę własne odczucia i nalot auta?
-
No ok, choc ciegle przewija sie sformulowanie 'konwerter sie zalacza' a IMHO to lock-up w konwerterze sie zalacza. Tak czy inaczej czytam z zainteresowaniem :-) Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
-
Panowie, nie chce sie madralowac ale konwerter to nic innego jak sprzeglo hydrokinetyczne. Jest miedzy kolem zamachowym a skrzynia i dziala zawsze przy uruchomionym silniku. W jednej puszce zamknieta jest pompa, turbina i stator. Zasada dzialania: najprosciej wyobrazic sobie dwa wiatraki, jeden zasilany i sie kreci a drugi zaczyna sie krecic sila 'wiatru' z tego zasilanego. W konwerterze zamiast 'wiatru' jest plyn. To o czym chyba piszecie to tzw. lock-up. Element konwertera, ktory w okreslonych warunkach spina na sztywno caly uklad i eleminuje straty wynikajace z przeplywu plynu. To taka tarcza na walku. Zapina sie zaleznie chyba od rozwiazania/producenta itp. Sorry jeszcze raz, jesli pisze rzeczy dla Was oczywiste. Ja temat troche liznalem jak szukalem roznic miedzy automatem moim a kumpla w A5. Jego skrzynia ladniej pracuje, lepiej hamuje sie silnikiem i ma jakby mniejsze uslizgi. I za to odpowiedzialny jest konwerter a w nim lock-up. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
-
Dziś ja zrobiłem porządek ze swoimi, wolno działającymi wycieraczkami. Przebieg: 180kkm. Próbowałem do tematu podejść samodzielnie, ale poległem na zdjęciu ramion wycieraczek. Nie mogłem ich po prostu zdjąć, nie miałem dostępu do ściągacza a... po przeczytaniu w wątku, że może to się skończyć pęknięciem podszybia lub szyby, zdecydowałem się to zlecić komuś, kto się na tym zna. Wyszukałem w sieci gościa, który zajmuje się regeneracją mechanizmów wycieraczek: RADVEL Regeneracja rozrusznikw, alternatorw, czci samochodowych. Umówiłem na dziś, ale... Pan Radosław nie zajmuje się demontażem. Polecił mi zakład w pobliżu, gdzie zdemontowano mi mechanizm (problemy z ramionami - 1,5h), zawiozłem go do Radvel'a do regeneracji, odebrałem po 2h i ponownie go zamontowano (30 min). Koszty: Montaż i demontaż 100zł, regeneracja: 120zł. Jeśli ktoś nie ma zaparcia do samodzielnej naprawy mechanizmu, nie ma czasu lub narzędzi lub boi się, że wystąpią problemy, a wydanie 220zł nie spowoduje dziury budżetowej śmiało mogę polecić moją ścieżkę
-
Ja wydłubałem kulkę z nabłyszczaczem Dziękuję autorowi wątku za podsunięcie pomysłu z myciem parownika od strony wlotu powietrza. U mnie zadziałało, a zostawiłem już kilka stówek w "serwisach" na odgrzybianiu klimy, kupiłem ozonator i... po zaniknięciu zapachu cytrynki (działania serwisów) lub ozonu (moje działania) smród przy uruchamianiu klimy powracał jak bumerang. Od czyszczenia tabletką minęło już ponad miesiąc i dalej leci górskie powietrze Może gdyby serwisy czyściły parownik zgodnie z instrukcją preparatów odgrzybiających i wkładali sondę przez rurkę odprowadzającą skropliny, efekt byłby lepszy i podobny do czyszczenia zaproponowanego przez autora wątku, bo odgrzybiana byłaby odpowiednia strona parownika...
-
Witam, będzie relacja z moich doświadczeń i rozwiązania problemu, któy pojawia się w tych silnikach przy przebiegu ok. 180kkm. Może komuś się przyda. Trzy tygodnie temu doświadczyłem takiego błędu w swoim A4 B7 3.0 TDI ASB. Kontrolka silnika na żółto, Vag zeznał, że błąd ma priorytet 0 (niski). Auto jeździło normalnie. Po przeczytaniu 34 stron wątku na forum A6 już wiedziałem, co i jak. Co dziwne, gdy poruszałem dźwigienkami błąd znikł i zrobiłem 400km bez ponownego wyświetlenia. Dzień później udałem się na urlop na pomorze z planem odwiedzenia polecanego na forum A6 specjalistów w Pruszczu Gdańskim z serwisu az.gda.pl, któzy podobno na tym "zęby zjedli". Usunięcie usterki polegało na wymianie kolektorów dolotowych z dźwigienkami - całość była już "przezbrojona" z plastiku na metal. Swoje zostawiłem, założyli mi już zregenerowane. Wszystko sprawnie i zgodnie z planem - wjazd do warsztatu 7.40 - wyjazd 10.00. Koszt 1000zł. Błąd już się nie pojawił. Podobno są dwie firmy w Polsce, które ten rodzaj awarii usuwają. Koszt jednego kolektora w serwisie - 1800zł.
-
Poduszka silnika do Audi A4 B7, od czego można zamienić
mailcamel odpowiedział(a) na marcinsparco temat w Audi
To nie czujniki, tylko sterowanie zaworkami, ktorych zamkniecie (wieksze obroty) powoduje usztywnienie poduszki. Czy podejda - nie wiem. Sprawdz w ETKA. Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2