Skocz do zawartości

mailcamel

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mailcamel

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mailcamel

0

Reputacja

  1. Konwerter to sprzęgło hyndrokinetyczne. Często powodem szarpania sa problemy z lockup w konwerterze. Sent from my SM-G925F using Tapatalk
  2. Jak automat to może być konwerter. Sent from my SM-G925F using Tapatalk
  3. Wibruje w jakimś przedziale obrotów czy w całym zakresie? Skrzynia manual czy automat? Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
  4. mailcamel

    Sterowanie klapami

    MM kolektory po regeneracji w AZ. Ciegna metalowe, itp. Padł po prostu nastawnik, który już zamówiłem. Czy adaptacja po wymianie jest wymagana? Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
  5. mailcamel

    Sterowanie klapami

    Witam, w sobotę przywitał mnie "żółty silniczek" na tablicy zegarów. VCDS wypluł: 004120 - Klapa kolektora ssącego 2 P1018 - 001 - nie osiągnięto dolnego położenia krańcowego Po przekręceniu kluczyka, zdjęciu plastikowej pokrywy silnika ukazuje się nam taki widok: https://youtu.be/f7qa11x0EQ8 Po stronie pasażera, dźwigienka wychyla się raz i wraca do położenia spoczynkowego. Po stronie kierowcy niestety dziwnie przeskakuje, jakby jakiś trybik się wyrobił. Pytania: 1. Co kupić? 2. Gdzie w W-wie z tym pojechać na wymianę? 3. Ile może to kosztować? Pzdr Piotr
  6. Pacjent to A4 B7 silnik ASB, rok 2006, przebieg 206kkm. Nie dymi, nie przycina przy odpalaniu, chodzi rowno. Niepokojace objawy to czasami, raz moze dwa razy w miesiacu wyczuwalny we wnetrzu zapach spalin (dosc uciazliwy) i przybywanie oleju. Wtryski wg vcds ok. Wczoraj sprawdzone na stole i... sa idealne. Macie jakies pomysly? Auto jezdzone glownie po miescie, vcds podaje 68g w dpf i ostatnie wypalanie 40 dni temu. Oliwe zmieniam co 15kkm. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  7. Daj sie przejechac komus, kto jezdzil multitronikiem i tiptronikiem. Pomylic trudno. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  8. Dzięki za odpowiedź, ale... cena z ASO czy np. InterCars? Nie działa ostatnio http://sklep.benepol.pl/sklep/i nie bardzo mogę sprawdzić po numerku Audi ceny tego amorka. Jak wyszukuję w katalogu monroe (http://webshop-cs.tecdoc.net/tae/home.jsp) to do swojego auta (A4B7 avant, 2006, 233K 1BE znajduję tylko E2067 (for vehicles with sports suspension). Szukając w katalogu IC również jest tylko ten model, tyle że kosztuje 473zł. Jak możesz to napisz skąd masz tą cenę. Nie upieram się, że moje ustalenia są prawidłowe. W katalogu Monroe nie mogę wyszukać numeru 8E0413031DG.
  9. Jestem po zmianie kół z 205/55/16 na letnie 235/45/17. Gdy zrobiło się cieplej - zacząłem dynamiczniej jeździć i stwierdziłem, że auto zrobiło się trochę podsterowne - w zakrętach przód ucieka na zewnątrz. Pomyślałem, że opony zimowe, profil wysoki, itp. Stąd zmiana na letnie. I niestety, zaskoczenie - w dynamicznie przejeżdżanych zakrętach, zwłaszcza w moim porównawczym, w którym są pewne nierówności asfaltu, auto również "ucieka" a droga hamowania w moim odczuciu jest dłuższa niż jesienią ub. roku. W sobotę pojechałem sprawdzić amorki w stacji diagnostycznej. Lewy 58%, prawy 60%. Tył ponad 78% jeden i drugi. Diagnosta stwierdził, że przód jeszcze może być... Nalot na szafie - 205kkm. Auto użytkuję od przebiegu (rzeczywistego) 130kkm. Nie mam w książce info o wymianie amortyzatorów, ja również ich nie wymieniałem. I teraz tak - albo mi się wydaje, albo rzeczywiście czas na wymianę. Zawias mam 1BE klasa wagowa OJM. Amorki według ETKI na przód to 8E0413031DG (z dopiskiem Monroe). W katalogu Monroe to E2067 na e-amortyzatory.pl w cenie 157,64zł sztuka. Niby niewiele, ale przy okazji za jedną robotą zmieniłbym też tył (E1356 - 161,44zł/sztuka). Z wymianą w jakichś 800zł się zmieszczę, ale... czy powinienem? Jakie macie doświadczenia w tym zakresie? Czy olać opinię diagnosty a brać pod uwagę własne odczucia i nalot auta?
  10. No ok, choc ciegle przewija sie sformulowanie 'konwerter sie zalacza' a IMHO to lock-up w konwerterze sie zalacza. Tak czy inaczej czytam z zainteresowaniem :-) Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
  11. Panowie, nie chce sie madralowac ale konwerter to nic innego jak sprzeglo hydrokinetyczne. Jest miedzy kolem zamachowym a skrzynia i dziala zawsze przy uruchomionym silniku. W jednej puszce zamknieta jest pompa, turbina i stator. Zasada dzialania: najprosciej wyobrazic sobie dwa wiatraki, jeden zasilany i sie kreci a drugi zaczyna sie krecic sila 'wiatru' z tego zasilanego. W konwerterze zamiast 'wiatru' jest plyn. To o czym chyba piszecie to tzw. lock-up. Element konwertera, ktory w okreslonych warunkach spina na sztywno caly uklad i eleminuje straty wynikajace z przeplywu plynu. To taka tarcza na walku. Zapina sie zaleznie chyba od rozwiazania/producenta itp. Sorry jeszcze raz, jesli pisze rzeczy dla Was oczywiste. Ja temat troche liznalem jak szukalem roznic miedzy automatem moim a kumpla w A5. Jego skrzynia ladniej pracuje, lepiej hamuje sie silnikiem i ma jakby mniejsze uslizgi. I za to odpowiedzialny jest konwerter a w nim lock-up. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
  12. Dziś ja zrobiłem porządek ze swoimi, wolno działającymi wycieraczkami. Przebieg: 180kkm. Próbowałem do tematu podejść samodzielnie, ale poległem na zdjęciu ramion wycieraczek. Nie mogłem ich po prostu zdjąć, nie miałem dostępu do ściągacza a... po przeczytaniu w wątku, że może to się skończyć pęknięciem podszybia lub szyby, zdecydowałem się to zlecić komuś, kto się na tym zna. Wyszukałem w sieci gościa, który zajmuje się regeneracją mechanizmów wycieraczek: RADVEL Regeneracja rozrusznikw, alternatorw, czci samochodowych. Umówiłem na dziś, ale... Pan Radosław nie zajmuje się demontażem. Polecił mi zakład w pobliżu, gdzie zdemontowano mi mechanizm (problemy z ramionami - 1,5h), zawiozłem go do Radvel'a do regeneracji, odebrałem po 2h i ponownie go zamontowano (30 min). Koszty: Montaż i demontaż 100zł, regeneracja: 120zł. Jeśli ktoś nie ma zaparcia do samodzielnej naprawy mechanizmu, nie ma czasu lub narzędzi lub boi się, że wystąpią problemy, a wydanie 220zł nie spowoduje dziury budżetowej śmiało mogę polecić moją ścieżkę
  13. Ja wydłubałem kulkę z nabłyszczaczem Dziękuję autorowi wątku za podsunięcie pomysłu z myciem parownika od strony wlotu powietrza. U mnie zadziałało, a zostawiłem już kilka stówek w "serwisach" na odgrzybianiu klimy, kupiłem ozonator i... po zaniknięciu zapachu cytrynki (działania serwisów) lub ozonu (moje działania) smród przy uruchamianiu klimy powracał jak bumerang. Od czyszczenia tabletką minęło już ponad miesiąc i dalej leci górskie powietrze Może gdyby serwisy czyściły parownik zgodnie z instrukcją preparatów odgrzybiających i wkładali sondę przez rurkę odprowadzającą skropliny, efekt byłby lepszy i podobny do czyszczenia zaproponowanego przez autora wątku, bo odgrzybiana byłaby odpowiednia strona parownika...
  14. Witam, będzie relacja z moich doświadczeń i rozwiązania problemu, któy pojawia się w tych silnikach przy przebiegu ok. 180kkm. Może komuś się przyda. Trzy tygodnie temu doświadczyłem takiego błędu w swoim A4 B7 3.0 TDI ASB. Kontrolka silnika na żółto, Vag zeznał, że błąd ma priorytet 0 (niski). Auto jeździło normalnie. Po przeczytaniu 34 stron wątku na forum A6 już wiedziałem, co i jak. Co dziwne, gdy poruszałem dźwigienkami błąd znikł i zrobiłem 400km bez ponownego wyświetlenia. Dzień później udałem się na urlop na pomorze z planem odwiedzenia polecanego na forum A6 specjalistów w Pruszczu Gdańskim z serwisu az.gda.pl, któzy podobno na tym "zęby zjedli". Usunięcie usterki polegało na wymianie kolektorów dolotowych z dźwigienkami - całość była już "przezbrojona" z plastiku na metal. Swoje zostawiłem, założyli mi już zregenerowane. Wszystko sprawnie i zgodnie z planem - wjazd do warsztatu 7.40 - wyjazd 10.00. Koszt 1000zł. Błąd już się nie pojawił. Podobno są dwie firmy w Polsce, które ten rodzaj awarii usuwają. Koszt jednego kolektora w serwisie - 1800zł.
  15. To nie czujniki, tylko sterowanie zaworkami, ktorych zamkniecie (wieksze obroty) powoduje usztywnienie poduszki. Czy podejda - nie wiem. Sprawdz w ETKA. Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
×
×
  • Dodaj nową pozycję...