Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sterowanie klapą w kolektorze ssącym


mailcamel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

będzie relacja z moich doświadczeń i rozwiązania problemu, któy pojawia się w tych silnikach przy przebiegu ok. 180kkm. Może komuś się przyda.

Trzy tygodnie temu doświadczyłem takiego błędu w swoim A4 B7 3.0 TDI ASB. Kontrolka silnika na żółto, Vag zeznał, że błąd ma priorytet 0 (niski). Auto jeździło normalnie. Po przeczytaniu 34 stron wątku na forum A6 już wiedziałem, co i jak. Co dziwne, gdy poruszałem dźwigienkami błąd znikł i zrobiłem 400km bez ponownego wyświetlenia. Dzień później udałem się na urlop na pomorze z planem odwiedzenia polecanego na forum A6 specjalistów w Pruszczu Gdańskim z serwisu az.gda.pl, któzy podobno na tym "zęby zjedli". Usunięcie usterki polegało na wymianie kolektorów dolotowych z dźwigienkami - całość była już "przezbrojona" z plastiku na metal. Swoje zostawiłem, założyli mi już zregenerowane. Wszystko sprawnie i zgodnie z planem - wjazd do warsztatu 7.40 - wyjazd 10.00. Koszt 1000zł. Błąd już się nie pojawił. Podobno są dwie firmy w Polsce, które ten rodzaj awarii usuwają. Koszt jednego kolektora w serwisie - 1800zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kumpel ma podobnie w Q7 tym 231km , powiedz mi czy jazda z tym może cos uszkodzić??? cos się może rozsypać????

co powoduje to'' niewłaściwe nastawienie klapy w kolektorze ssącym '' bo taki jest błąd????

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We Wrocławiu za 1300 robią tylko że samo usuniecie klapek. Ja na 100% wywalę, problem robi się wtedy gdy klapka Ci się urwie i rozdupcy cały silnik. Koszt nie 1000/1300 tylko 10000 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym mieście to robią.

Najlepsze jest to że Audi to taka fajna firma która daje dobrze zarabiać serwisom.

Audi trzymaj tak dalej a nie umrzemy z głodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko Audi ma problemy z klapami, w BMW też występują te problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapy robi wiele firm i to do wielu marek.

Najwięcej usterek w oplo-podobnych markach Saab, Chevrolet, Alfa Romeo, Fiat itd.

Problem ogólnie znany i naprawa nie stanowi problemu.

Zapraszam na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy jest na forum osoba która regenerowała te kolektory ?? Czy były to same klapki czy też elementy sterujące nimi ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wujo też miał ten problem teraz na świętach... w swoim A6C6 2.7TDI

Jedną stronę kupił nową na alle za 850zł a drugą stronę miał wysłać na regeneracje w podobnych pieniądzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mam rozumieć że to jest całkowite lekarstwo na opisany problem ??

Czym się różni wysłanie takiego kolektora do regeneracji od zakupienia zestawu naprawczego i montażu ??

Jak sprawdzałem vcds'em to dwa czy trzy razy błąd klapek zapisał się w pamięci, nigdy nie były żadnego problemu ani kontrolki silnika. Pierwszy raz to sprawdzałem przeszło 20 tys. km temu

Regeneracja ponad 600 zł a zestaw naprawczy 55 zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy regeneracja, nie bardzo rozumiem co tu regenerować. No chyba, że chodzi o czyszczenie kolektorów ssących i założenie nowych cięgien metalowych lub takiego zestawu naprawczego jak dałem powyżej.

Jeśli lejesz dobry olej typu np millers top nie ma czego czyścić, uwierz. Wystarczy wymienić te nastawniki.

No ale jak ktoś lubi pieniądze wydawać ... kto bogatemu zabroni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wrażenie że cięgno nie wystarczy, głównym problemem raczej jest klapka gasząca która znajduje się w środku kolektora i ona może się ,,przepalić,, i wpaść do komory spalania co powoduje rozdupcenie silnika. Autor wątka napisał ,,Usunięcie usterki polegało na wymianie kolektorów dolotowych z dźwigienkami - całość była już "przezbrojona" z plastiku na metal. '' Wadą jest klapka z PVC we wnętrzu kolektora...

Takie moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co jakby te klapki usunąć, załozyć nową dźwigienkę żeby błędu nie wywalało ale dla świetego spokoju wymiontować klapki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...