Skocz do zawartości

shin

Pasjonat
  • Postów

    50
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O shin

Informacje

  • Imię
    Tomasz
  • Miasto
    Racibórz

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1998
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia shin

0

Reputacja

  1. Witam. Kupiłem używany alternator. Sprzedawca poinformował mnie, że pasuje do B5 z silnikiem AFN. Dzisiaj przyszedł i niestety zauważyłem różnice w budowie. Mianowicie w starym miałem alternatorze miałem miejsce na 3 przewody - wtyczkę, gruby oraz cienki. W obecnym znajduje się jedynie wtyczka oznaczona L DFM oraz śrubka B+. Czy da się to jakoś podłączyć? Tzn wtyczkę mam normalnie podłączyć, zamocować gruby przewód? A co zrobić z cienkim? Czy w ogóle odesłać ten alternator? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
  2. Witam, Chciałbym się dowiedzieć czy w silniku 1.9 tdi afn 110KM (samochód z 1998r) pompa wody jest na rozrządzie? Jeżeli nie, to do wymiany muszę ściągać przód? Czy mogę uzyskać miejsce ściągając alternator? Temat pewnie był wałkowany w innych tematach, ale nie mogę znaleźć. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
  3. Witam. Proszę o analizę logów. Samochód to Audi A4 B5 1998 r 1.9 tdi 110 KM AFN. Auto ostatnio zachowuje się coraz gorzej - kopci, straciło moc i bywa, że na zimnym silniku, po odpaleniu falują obroty. Kilka dni temu czyściłem zawór EGR i niestety urwałem jedną śrubę przy skręcaniu, przez co jest mała nieszczelność i odrobiona spalin dostaje się do komory silnika (więcej szczegółów o zachowaniu samochodu oraz zaworze EGR tutaj i tutaj). Może to mieć wpływ na wyniki (?) więc uznałem, że warto wspomnieć. Z góry dzięki. Poniżej logi dynamiczne: 000 - http://vaglog.pl/log_255566.html 001 - http://vaglog.pl/log_255569.html 003 - http://vaglog.pl/log_255567.html 004 - http://vaglog.pl/log_255571.html 008 - http://vaglog.pl/log_255572.html 010 - http://vaglog.pl/log_255568.html 011 - http://vaglog.pl/log_255570.html Zdjęcie z logów statycznych:
  4. Dziękuję za filmik z wymianą łącznika elastycznego - miałem nadzieje, że jest to jakoś mądrzej zrobione. Jeżeli chodzi o tą śrubę - z wcześniejszych wypowiedzi, w których mówicie, żeby ją odkręcić wnioskuję, że jest to szpilka. Czy mogę w sklepach kupić taką samą? Ma ona jakiś numer/nazwę? Czy mogę wkręcić cokolwiek pasującego?
  5. Nie wiem na jakiej wysokości ponieważ była to ostatnia, którą dokręcałem. Nie odkręcałem już później EGR. Myślę jednak, że dałoby rade złapać ją żabką. W międzyczasie kupiłem sylikon, który rzekomo trzyma do 315 stopni - może będzie trzymał.
  6. Witam, Dzisiaj podjąłem się ambitnego zadania, którym było wyczyszczenie zaworu EGR. Zadanie wykonałem, problem pojawił się jednak przy składaniu wszystkiego do kupy. Otóż przy skręcaniu urwała mi się śruba od dolnego mocowania (zaznaczona na obrazku na czerwono) przez co w układzie jest nieszczelność i trochę spalin wlatuje mi do komory silnika. Śruba była chyba na tyle stara i przegrzana, że specjalnie nie musiałem się siłować aby ją urwać. Tak czy inaczej - czy jest możliwość jakoś wymienić tą szpilkę? Czy zostawić to tak jak jest i uszczelnić to sylikonem? Druga kwestia - na przeglądzie powiedzieli mi, że powoli przepuszcza mi siatka od wydechu (zaznaczona na niebiesko) - czy da się to w miarę łatwo i tanio wymienić? Jeżeli tak to prosiłbym o jakieś instrukcje i porady. Poszukałbym sam ale szczerze mówiąc nawet nie wiem jak to się nazywa. Z góry dzięki za odpowiedzi.
  7. W końcu ogarnąłem vcds. Poniżej zrzut z chyba najważniejszych grup - robione na postoju, na biegu jałowym. Nie miałem dzisiaj nikogo do logów dynamicznych - te postaram się zrobić wkrótce. Jeżeli dobrze się orientuje to przepływomierz źle działa, jest problem z wtryskami i nierówną pracą cylindrów (powiązana usterka?), zły kąt paliwa. Nie wiem co oznacza wartość 01 w grupie 018. Podpowie ktoś czy dobrze myślę? Czy może lepiej założyć temat w dziale VAG?
  8. Dzięki za odpowiedzi. Podłącze vaga i zobaczymy co wyjdzie. Nastawnik w pompie - da się to ewentualnie jakoś wyczyścić / naprawić czy pompa do wymiany?
  9. Witam. Od jakiegoś czasu mam problem ze swoim 1.9 afn 110 km. Polega on na tym, że auto zaczęło mi strasznie dymić zarówno przy uruchamianiu jak i przyśpieszaniu. Aby uruchomić zimny silnik przy obecnych temperaturach (od -5 do +5) muszę chwilę go kręcić. Po uruchomieniu z rury wydechowej wydobywa się chmura czarnego dymu, a na ziemi pod rurą zostaje plama "sadzy". Dodatkowo ostatnio zaraz po uruchomieniu zaczęły falować mi obroty silnika. Początkowo obroty wahały się w zakresie 900 - 1000 obrotów. Po około 2 - 3 tygodniach obroty skaczą od 700 - 1100. Falowanie znika po około 2 minutach i kilkukrotnym lekkim przygazowaniu. Dodatkowo gdy silnik jest zimny, przy jeździe na biegach od 1 do 3 auto nie przyśpiesza płynnie, tylko szarpie. Pedał gazu trzymam w stałej pozycji, a autem wyraźnie szarpie - jakby coś odcinało moc i zaraz wracała. Przy domu mam dosyć sporą górkę i ostatnio ledwo pod nią podjeżdżam. Problem z szarpaniem znika po przejechaniu kilku km. Przy przyśpieszaniu np. w czasie wyprzedzania zostawiam za sobą również chmurę dymu i z każdym dniem jest coraz gorzej. Ostatnio przez chmurę nie widziałem samochodu, który jechał za mną. Przy jednostajnej jeździe nie jest tak źle, ale i tak dymi bardziej niż wcześniej. Ktoś podpowie w czym może tkwić problem, lub co mam zrobić (jakie logi, co sprawdzić itp.) abyście mogli coś powiedzieć? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
  10. shin

    [AFN] Filtr paliwa

    A ja myślałem, że mam najpierw zalać a dopiero potem przykręcać. Na chłopski rozum mi nie pasowało bo można porozlewać ropę itd. Dziękuje bardzo za opis
  11. shin

    [AFN] Filtr paliwa

    Tak, wiem, czytałem o tym, żeby zalać. Nie byłem tylko pewny tych uszczelek bo w książce "Audi A4 Sam naprawiam samochód" piszę żeby je wymienić. To tak jeszcze przy okazji - lać normalnie ropę przez te dziurki od góry? Uważać żeby nie polać uszczelek czy nie przejmować się jakby mi się trochę polało?
  12. shin

    [AFN] Filtr paliwa

    WItam. Mam 1.9 tdi 110 km AFN. Kupiłem filtr paliwa jak na obrazku poniżej (numer na filtrze 1 457 434 184). Różni się jedynie kolorem gumek na górze - ja mam zielone. Nie wymieniałem jeszcze osobiście filtra, a chciałbym to zrobić. Proszę o informację czy muszę dokupić jeszcze jakieś uszczelki do wymiany? Jeżeli tak to mogę prosić o jakiś numer? Z góry dziękuje
  13. Panowie a czym później zalewaliście układ? Samym płynem chłodniczym czy mieszaliście go z wodą?
  14. Ja u siebie odetkałem to powietrzem z kompresora do pompowania kół. Podjechałem na stację benzynową ze zdemontowanym schowkiem i końcówkę kompresora przycisnąłem w okolicach gąbki. U mnie pomogło
  15. Niestety ale muszę Cię rozczarować - prawdopodobnie nie jest to wina paska. Mam u siebie ten sam problem. Jak włączam klimę to piszczy, a przestaje gdy wyłączam. Wymiana paska i napinacza nie pomogła. U mnie najprawdopodobniej to padające sprzęgło sprężarki klimatyzacji. Spróbuj kapnąć odrobiną oleju silnikowego (lub jakimś smarem) przy wyłączonym silniku, u mnie po tym przestaje piszczeć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...