Skocz do zawartości

Rometer

Pasjonat
  • Postów

    60
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Rometer

Informacje

  • Imię
    Kuba
  • Miasto
    WLKP

Auto

  • Model
    A6 C6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2010
  • Silnik
    3.0 TDI V6
  • Kod silnika
    CDYA
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Tiptronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Rometer

1

Reputacja

  1. Witam, Mam taką dziwny objaw przy kręceniu kierownicą na postoju. Kierownica dosyć ciężko chodzi i jest wrażenie jakby koła "przeskakiwały", tak jakby ich ruch podczas skręcania nie był gładki i liniowy. W zbiorniczku od wspomagania jest płyn, nie bąbelkuje. Nie ma żadnych stuków ani innych niepokojących dźwięków. Podczas jazdy też nie czuć tego objawu ale kierownicą kręci się ciężej od jakiegoś czasu niż kiedyś. Czy to może być maglownica ? Mamy jakiś sprawdzony zakład, który regeneruje magle ? Na allegro regenerowana maglownica zaczyna się od 400 zł kończy na 900, z opisu aukcji nie wynika żadna różnica oprócz ceny. Co myślicie ?
  2. A w jakiej kolejności robi się kodowanie/adaptacje ? Najpierw kodowanie potem adaptacja czy odwrotnie ? Edit: Auto nie kręci bo akumulator szlag trafił, 8.8V i nie chce ładować
  3. Witam, W ten weekend spotkała mnie przykra niespodzianka. Po konkretnej ulewie okazało się, że zatkał się odpływ spod akumulatora i zalało mi moduł komfortu. Moduł w zasadzie cały spalony: Nr modułu to 8E0 959 433 CE Czy jeśli kupię moduł o identycznym numerze to muszę wykonać jakąś adaptację/przypisanie do mojego auta (inaczej, czy jest to niezbędne) ? I czy kupienie modułu o tym samym numerze może nieść konieczność dodatkowego kodowania wyposażenia czy powinno wszystko banglać bez problemu ? Dodatkowo, w aucie nie kręci rozrusznik, czy może to być spowodowane usterką modułu komfortu ? Pozdrawiam i proszę o pomoc, Kuba
  4. Witam, Dołożyłem sobie tempomat w a4 b7 Moduł kierownicy obsługuje tempomat - 8E0953549Q Po założeniu tempomatu wszedłem w grupę 01 -> kodowanie II i wpisałem 11463 Następnie wszedłem w grupę 16 i zgodnie z instrukcją z kodowania 04012 zmieniłem na 04042 Pomimo to tempomat nie działa, nie ma też żadnych błędów. Czy pominąłem jakąś istotną czynność ? Jeśli nie, to czy można jakoś sprawdzić czy manetka tempomatu którą kupiłem nie jest uszkodzona ? Urządzenie którym kodowałem to VScan 5053C ITS Proszę o pomoc. Pozdrawiam Edit: Doszedłem, że chyba uszkodzony jest czujnik sprzęgła, w grupie 01 bloki pomiarowe 006 na nie wciśniętym sprzęgle pokazuje wartość 100 o powinien 000 i raczej tu jest powód. Kodowanie poszło git tym urządzonkiem w grupie 16 bloku pomiarowym 004 tempomat reaguje na poszczególne funkcje Edit 2: Tempomat działa, winny był uszkodzony czujnik sprzęgła
  5. Siema, Mam taki dziwny problem. Gdy wbijam wsteczny załącza się PDC. Wszystko działa i pika, ale pdc potrafi rozłączyć się na 2-3 sekundy podczas cofania i włączyć spowrotem i w zasadzie tak w kółko ale nieregularnie. Czasami działa ok ale przy następnym cofaniu już wariuje. Dodatkowo auto na wizualizacji cofania raz pokazuje, że mam podłączoną przyczepkę a za chwilę że nie mam. Hak cały czas jest złożony. Mam też wrażenie, że PDC załącza się z delikatnym opóźnieniem. W poprzedniej A6 wbijałem wsteczny i działało natychmiast, tutaj mijają ze dwie sekundy. Zauważyłem, że w deszczowy dzień jest gorzej. Miał ktoś taki problem ? Podłączenie komputera chyba nic nie da, bo parktronic generalnie działa ale jakby "nie może się zdecydować". Czy uwalona bądź niedopięta wtyczka może dawać taki efekt ?
  6. Witam, mam drobny problem z a6 c6 z tipem. Kupiłem ją z uszkodzonymi chłodnicami, auto normalnie samo wjechało na lawetę. W warsztacie odpięty został pas przedni z chłodnicami, wyciekło trochę oleju hydraulicznego z rurek od skrzyni. Wczoraj poskładałem pas przedni, odpalam auto, wrzucam na D a auto stoi w miejscu, czy możliwe jest, że wyciekło zbyt dużo oleju i skrzynia odmawia współpracy ? Mam tylko podstawowy komputer i w skrzyni biegów wyrzuca błąd: "10021 Pressure control solenoid 5; - sporadic/ 002 - Lower Limit exceeded". Myślę, że moje wnioski są słuszne - wyciekł olej, obniżyło sie ciśnienie i jest kicha, ale proszę o jakieś sugestie.
  7. Rometer

    Audi Q7 3.0 Tdi CAS

    Witam, mam zamiar kupić Q7 2008 rok z silnikiem 3.0 TDI o kodzie CAS. Czy CAS to silnik z serii poliftowych "poprawionych" ? W A6 z 2010 roku miałem silnik o czteroliterowym kodzie i ten na pewno był po poprawkach. Proszę o podpowiedź
  8. Kierownica wydaje ten dźwięk czy przy maksymalnym skręcie coś piszczy pod maską ? Jeśli to drugie, to dolej płynu do wspomagania
  9. W gniazdach nie idzie podgiąć blaszek. Rozebrałem klapę i muszę wymienić całą listwę z podświetleniem tablicy. Gniazda są skruszałe i popękane, stąd cały problem... Wymiana tego to około 30 minut. Trzeba zdemontować tapicerkę klapy (do wykręcenia cztery wkręty: dwa na krzyżak w uchwytach do zamykania klapy, dwa torxy w schowku na trójkąt). Potem szarpiemy za uchwyty do zamykania klapy i po kolei będą wyskakiwać zatrzaski. Następnie w klapie są cztery nakrętki do odkręcenia na klucz 10 i jedna wtyczka do wypięcia. Po odkręceniu listwę podświetlającą wypychamy od wewnątrz (aha, trzeba zdjąć też tablicę rejestracyjną...). Montaż oczywiście w odwrotnej kolejności
  10. Ok, w lampkach już podgiąłem, spróbuję jeszcze w gniazdach, chociaż miałem wrażenie, że ich nie idzie ruszyć
  11. Witam, Mam drobny problem w b7 avant z podświetleniem tablicy rejestracyjnej. Mianowicie lampki się palą, ale podczas jazdy wyskakuje często i nieregularnie błąd spalonej żarówki od tablicy. Jak się pewnie domyślacie, jak ten błąd pojawi się 30 razy na krótkim odcinku drogi to od tego pisku idzie szału dostać. Czasem przejadę 200 km i błąd zapali się dwa razy, a czasem na krótkim odcinku 30... Zauważyłem, że gniazdo/listwa prawej lampki jest skruszała i cała się rusza, podejrzewam, że w tym problem, podkleiłem delikatnie poxipolem, żeby się nie ruszała ale nadal to samo. Jak myślicie, czy winne jest właśnie gniazdo/listwa ? Gdzie możne je dostać ? Czy występuje zamiennik (pewnie cena w ASO powala)... No i jak się do tego dostać ? Wystarczy rozebrać tapicerkę klapy bagażnika i jakoś wykręcić te gniazda/listwę ?
  12. A nastawnik wymieniłeś na nowy czy używany ? U mnie aluminiowy ogranicznik nic nie dał, wymieniłem nastawnik na sprawną używkę. Ale jeśli zmieniłeś na używkę to jest szansa, że też na uszkodzoną... Klapki będą się otwierać i zamykać, chodzi o to, że część która za to odpowiada to taki potencjometr, jak się wyrobi, to opada delikatnie zbyt nisko, i już wali błędem.
  13. Rometer

    Błąd p2009

    Po wielu próbach i podejściach ostatecznie wymieniłem sam nastawnik na używkę z małym przebiegiem - błąd przestał się pokazywać, auto śmiga jak złoto - zobaczymy jak długo
  14. Rometer

    Błąd p2009

    Witam, Pomóżcie mi. Auto zaczęło walić błędem jak na fotce poniżej. Pacjent to Audi A4 B8 2.0 Tdi CAGB, 2008 Gdzie dokładnie zajrzeć przy tym błędzie ? "Zwarcie z masą" może oznaczać uszkodzoną wiązkę lub wtyczkę ? Bo sprawdziłem, wiązka i wtyczka od nastawnika są całe nieprzetarte, niepołamane. Pełno jest opisów błędu p2015 - związanego z nastawnikiem klap kolektora. Czy to też może być błąd nastawnika ? W sensie, że jest wyrobione cięgno i potencjometr w nastawniku opada za nisko, przez co odczytuje błąd jako zwarcie z masą ? Jeszcze dodam, że błąd wyskakuje nieregularnie co 2-3 odpalenia samochodu, czasami podczas jazdy - ale rzadziej. W zasadzie jeśli go skasuje, to mogę cały dzień jeździć bez błędu, ale jak zgaszę i odpalę to za którymś razem wskoczy check.... Naprawdę nikt nic ? Czy może to być błąd przepustnicy/klapy gaszącej (elementu przed EGR) ???
  15. Ja też polecam Uniroyale ale akurat mam RainExpert 3, cichutka, super na mokrym no i fajnie wygląda ten ich bieżnik "SharkSkin technology" W drugiej furze mam Toyo Proxes T1 Sport, też fajne, na suchym ok, gorzej na wodzie trochę leci po kałuży i głośniejsze, ale to chyba wina szerokości 245
×
×
  • Dodaj nową pozycję...