Witam, jeśli masz skrzynie 4 biegową to jest to "zwykły" automat, tzn nie tip/multitronic. Koncern VW robił w tym okresie skrzynie lockupowe. Tzn między 2 i 3 biegiem oraz 3 i 4 włącza sie lock up i wtedy obroty lekko skaczą między biegami. Jak przyspieszasz powoli to wachnięcie na lock upie jest niezauważalne a jak depniesz to może być zuważalne.
Lock up mówiąc prosto to taki jakby półbieg mający na celu zredukowanie zużycia paliwa. Powoduje on bezpośrednie spięcie sprzęgła z silnikiem bez poślizgu, który występuje zawsze na właściwych biegach co powinno spowodować mniejsze zużycie paliwa. To tak po krótce Tak mi to wytłumaczono, tzn tak zrozumiałem.
Niemniej jest to normalne w tych skrzyniach. Są przez to też bardziej awaryjne. Robiłem ostatnio remont w swojej T4 (drobne 3000zł, tylko bo ponoć skrzynia była w nienajgorszym stanie). Sypie sie przede wszystkim hydraulika skrzyni (płyta z aworami) oraz sprzęgło. Przy tym reszta to pikuś i i tak sie zwykle wymienia.
Pozdrawiam RadaR.