
bastek1980
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
0 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O bastek1980

-
[B6 AVJ] Moja czarna--NEW MOD'S-STILL PROGRESS
bastek1980 odpowiedział(a) na laki83 temat w Audi A4/S4 B6
Ta bra na maskę może i głupio nie wygląda, ale jeżeli będziesz jeździł z nią w deszczu to po dłuższym niezdejmowaniu jej będziesz miał odparzony lakier. Jeżeli często jeździsz na trasę i często będziesz ją zakładał, to porysujesz maskę. Wniosek? - z brą czy bez maska i tak będzie do malowania -
Szkoda Tomka, bo w ostatnim turnieju pokazał klasę...
-
Witam wszystkich maniaków! Mam na imię Sebastian. W sierpniu 2007 r. zaczęła się moja przygoda z marką Audi. Zostałem szczęśliwym posiadaczem Audi 80 B4 z 1992 r. Silnik jaki jest zamontowany w tym samochodzie, to 2.0 ABT 8V 90 KM + LPG. Z racji tego, iż poprzedni właściciel jeździł tym samochodem na taksówce, to autko ma przejechane grubo ponad 300 tyś km. Demonem prędkości na pewno nie jest, jednak do lansu w zupełności wystarcza. Do wyposażenia seryjnego należy tu zaliczyć: - korbotronic; - wspomaganie kierownicy; - szyberdach; Dokonane naprawy mechaniczne: - wymieniony czujnik temperatury ori z ASO (niebieski); - wymienione świece BERU; - wymienione przewody WN BERU; - wymieniona kopułka rozdzielacza BOSCH; - wymieniony palec rozdzielacza BERU; - wymieniona sonda lambda BOSCH; - wymieniona uszczelka pod głowicą; - wymieniona uszczelka pod "klawiaturą"; - wymienione pierścienie; - docierane gniazda zaworowe; - wymienione płyny i oleje; - wymienione całe przednie zawieszenie + wszystkie tuleje gumowe LMI; - wymieniony termostat WAHLER; - wymieniony tłumik środkowy - wymienione plastiki dolotu powietrza; - wymienione przeguby (obie strony) SPIDAN; - wymieniony czujnik TPS; - wymieniony silniczek krokowy; - wymienione przednie i tylne amortyzatory KAYABA; - wymieniona antena radiowa; - ... Planowane mody: 1. Użytkowe - mechaniczne :arrow: wycięty katalizator √ :arrow: centralny zamek √ :arrow: elektryczne szyby - w planach; :arrow: elektryczne lusterka - w planach; :arrow: obrotomierz √ :arrow: dodatkowe zegary (ciśnienie i temperatura oleju, ładowanie) √ :arrow: fotele półkubełki √ :arrow: wyświetlacz temp. zewnętrznej √ :arrow: spryskiwacze reflektorów; 2. Wizualne - optyczne :arrow: alufelgi były - R16" H7,5" Allesio √ / są - AZEV A R17" H7,5" √ :arrow: grill czarny mat √; :arrow: przyciemnione przednie lampy √ - były :arrow: dymione przednie kierunkowskazy √ - były :arrow: reflektory soczewkowe √ :arrow: zderzak przedni od audi coupe √ :arrow: zderzak tylny competition - w planach :arrow: halogeny + kierunkowskazy do zderzaka √ :arrow: tylne lampy Hella Treser (dymione) √ :arrow: kierownica od s2 √ :arrow: ringi na zegary √ :arrow: sprężyny JAMEX -40mm √ 3. Car audio :arrow: taschki √ :arrow: głośniki Helix Dark Blue DB 62.1 √ :arrow: radio Clarion CZ 209 √ :arrow: subwoofer HERZ ES250 √ :arrow: wzmacniacz CARPOWER 1502 √ :arrow: kable zasilające 20mm + kable RCA potrójnie ekranowane √ Zapału pewnie mi wystarczy, ale czy pieniędzy...? Zobaczymy co z tego wyjdzie :mrgreen: Październik 2007 Pierwsza prezentacja Pierwsze mody, to centralny zamek :mrgreen: Listopad 2007 Obrotomierz i ringi na zegary Luty 2008 Alufelgi ALESSIO 16" i opony Michelin 205/55/16 + pierścienie centrujące Daszek Marzec 2008 Dodatkowe zegary od wersji coupe Pierwsza wiosenna sesja na aluskach :mrgreen: Nocna sesja Kwiecień 2008 Dekielki do felg Maj 2008 Czarny grill Czarne, odświeżone bębny Delikatny makijaż :mrgreen: Wrzesień 2008 Walka z zawieszeniem... Jak powszechnie wiadomo zawieszenie w naszych niuniach nie należy do ich najmocniejszych punktów. Kryska przyszła również na przednie zawieszenie w moim samochodzie. Jakiś czas temu coś zaczęło pukać, stukać i ogólnie bardzo mnie drażnić. Postanowiłem odkręcić koło i zobaczyć co się dzieje... I zobaczyłem jak prawy amortyzator dogorywa wydalając z siebie ostatki oleju :-/ Przy okazji ściągniętego koła spojrzałem sobie na tuleje wahacza... luz jaki tam zobaczyłem przewyższył moje najczarniejsze sny :-/ Chcąc nie chcąc trzeba było udać się do sklepu i zakupić taki oto zestawik: - wkłady amortyzatorów Kyaba; - poduszki amortyzatorów wraz z łożyskiem - Lemforder; - osłony i odboje amortyzatorów - Sachs; - tuleje wahaczy - Febi. Teraz "tylko" czeka mnie wyprawa do machera, który to wszystko sprawnie poskłada do kupy... Październik 2008 Rezanie taschek - Całą zabawę zaczynamy od wymontowania naszego boczka z drzwi oraz pozbycia się kieszonki, która znajduje się na dole boczka – w jej miejsce docelowo zostanie zamontowana nasza Taszka. Do usunięcia owej kieszonki użyłem lutownicy, którą roztopiłem kołki mocujące kieszonkę do boczka (zamiast lutownicy można użyć wiertarki i te kołki rozwiercić). - Kolejnym etapem jest stworzenie kartonowego szablonu naszej Taszki - Mając już wycięty szablon, odrysowujemy jego kształt na płycie mdf (ja użyłem płyty o grubości 18 mm) i wycinamy Taszki z mdf-u W tym momencie konieczne są przymiarki naszej Taszki do boczka w celu usunięcia ewentualnych niedociągnięć przy wycinaniu jej z mdf-u i właściwym jej spasowaniu. - Po wycięciu Taszek wyciąłem w nich otwory na głośniki, nafrezowałem powierzchnię wokół otworu głośnikowego, aby głośnik brzydko nie odstawał i zaokrągliłem zewnętrzne krawędzie paneli. - Teraz przyszła kolej na zamknięcie komory głośnikowej. W związku z tym, iż powierzchnia boczka w tym miejscu nie jest prosta, tylko zaokrąglona, ciężko było znaleźć formę tego zamknięcia. Postanowiłem zrobić gipsowy odlew, uzyskując w ten sposób pożądany kształt zamknięcia komory głośnika. - Po kilku godzinach schnięcia gipsu odrysowałem kształt na płycie mdf i wyciąłem go - Mając już wycięte wszystkie części konieczne były kolejne przymiarki i użycie pilnika, w celu spasowania całego zestawu. - Po dokładnym spasowaniu zamknięcia przykleiłem je klejem vikol do panela. Aby cała konstrukcja była solidniejsza dodatkowo skręciłem obie części wkrętami do płyt gipsowych. Taszki w tym stanie powinny schnąć kilka godzin, aby klej dobrze związał. - Następną czynnością było oklejenie Taszki gąbką jaką używa się pod panele podłogowe (patent zapożyczyłem od kolegi Oofol). Gdy klej wysechł obciąłem nadmiar gąbki po wewnętrznej stronie panela. - Ostatni etap był dla mnie najtrudniejszy. Oklejenie i obicie Taszek skórą. Nad jednym panelem spędziłem ładnych kilka godzin aby tak naciągnąć skórę aby nigdzie się brzydko nie marszczyła. Skórę od wewnętrznej strony panela mocowałem zszywaczem tapicerskim. - Na koniec mała przymiarka głośnika A taki oto zestaw będzie grał w mojej audiczce, jak tylko blacharz skończy przy niej pracę. PS. Dziękuję koledze AUDI_A6 i koledze Oofol za pomoc przy wyborze głośników. Jak to mówią - dobry dzwon podstawą tuningu Tak więc przyszedł czas na małe zmiany w wyglądzie zewnętrznym mojej niuni ;-) Dzięki uprzejmości oraz fachowemu doradztwu kolegi duo, nabyłem zderzak od coupe w komplecie z pomarańczowymi kierunkami oraz halogeny Listopad 2008 Zderzak już na miejscu Jesienna sesja Korzystając z ostatnich słonecznych dni i chwili wolnego postanowiłem zrobić kilka ujęć. Za plener wybrałem parking niedaleko jednego z krośnieńskich banków. Podczas robienia zdjęć włączył się któryś z bankowych alarmów. Alarm wył, a ja pstrykałem fotki, dopóki nie przyjechała policja :mrgreen: Najpierw stali trochę na uboczu i patrzyli jak jakiś czubek robi zdjęcia swojemu samochodowi. Po chwili, gdy zorientowali się, że ten czubek jest niegroźny postanowili zainterweniować <ok> Skończyło się na wylegitymowaniu mojej skromnej osoby i sprawdzeniu dokumentów mojej niuni :-> Przeguby SPIDAN Kierownica od coupe Tak wyglądała moja stara kierownica: Tak wygląda moja nowa kierowniczka od coupe już na swoim miejscu :mrgreen: Styczeń 2009 Dziurawy dolot Jeżdżę tym samochodem od półtora roku i dopiero niedawno zorientowałem się, że pod maską mi czegoś brakuje (oprócz mocy silnika) :-/ Niedawno uzupełniałem płyny i moją uwagę zwrócił brak kilku plastików od dolotu powietrza do filtra - wcześniej jakoś nie zwróciłem na to uwagi. Dolot w ogóle nie był osłonięty od strony silnika i ciepłe powietrze wędrowało gdzie chciało. Niby głupie plastiki a nigdzie nie mogłem ich dostać. Na żadnym szrocie tego nie mieli. Zlokalizowałem więc szukane części przy pomocy strony VagCat boards, poszedłem do ASO i zamówiłem takie oto rupieci: Ten plastik skleiłem jakimś klejem dwuskładnikowym z wiórkami włókna szklanego. Później pomalowałem czarnym matem, żeby wioski nie było ;-) Luty 2010 Kierunki w zderzaku Marzec 2010 Halogeny podłączone Radio CLARION CZ209 ER Marzec 2010 Wycieraczki typu aero Kwiecień 2010 Tylne amortyzatory KAYABA Dywaniki welurowe Boczki w alcantarze Fotostory z rezania boczków: Audi 80 Klub Polska :: Rezanie boczkw w alcantarze Maj 2010 Tylne lampy TRESER Sierpień 2010 Mała letnia sesja Październik 2010 Jesienna sesja Listopad 2010 Felgi AZEV 7,5"/17" Grudzień 2010 AZEVy w kolorze Dekielki PORSCHE edition Styczeń 2011 Wyświetlacz temperatury zewnętrznej+czujnik Marzec 2011 Reflektory soczewkowe Letni setup - stage 1 Maj 2011 Sprężyny JAMEX -40mm Sesja z Metalem Czerwiec 2011 Car audio: Subwoofer HERZ ES250+wzmacniacz CARPOWER 1502 Lipiec 2011 Nowe stare fotele półkubły przed renowacją Emblemat Wrzesień 2011 Fotele obszyte przez tapicera Jesienna sesja w pełnym słońcu Październik 2011 Elektryczne szyby+lusterka Przewody WN BERU Listopad 2011 Spryskiwacze reflektorów Czujnik temperatury do ECU Odjazdowa naklejka Styczeń 2012 Osłona silnika do zderzaka coupe Tylni zderzak S2
-
Hej! Mam na imię Sebastian. Przez 31 lat mieszkałem w Krośnie gdzie się urodziłem. Od jakiegoś czasu jednak mieszkam w Rzeszowie gdzie przybyłem za głosem serca Na co dzień odpycham się z dwóch przednich łap audi 80