
AdamG
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
12 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O AdamG

-
U mnie pomimo że napinacz nowy to też słychać zaraz po odpaleniu pracę rozrządu, ale tylko jak zimny. Przed wymianą napinacza, pomimo że ocierał o obudowę prawie cały czas to też nie miałem na niej żadnych otarć, rys itp. Przejechałem z uszkodzonym około 1300 km zanim wymieniłem. A jeśli chodzi o kwestie zachowania twojego napinacza to wydaje mi się że powinien odbić, jest tam przecież sprężyna, która nawet podczas pracy "na sucho" stawia spory opór.
-
Napinacz kosztował 530 zł,wiem ze to zamiennik. Ten który wyjąłem tez był zamiennik jeszcze na gwarancji wiec wymienią na nowy będzie czekał na wszelki wypadek. A jeśli chodzi o łańcuch to zakladałem nowy firmy Febi wraz z rozrządem jak kupiłem auto. Musisz też pamiętać o nowej uszczelce pokrywy zaworów. Moja sie rozleciała przy demontażu pomimo ze zakladałem ją rok temu, kupuj tylko dobrej firmy np elring bo jak kupisz jakiś badziew to i tak bedziesz musiał niedługo zmieniać. Nie zapomnij też o nowej uszczelce pod napinacz i porządnym silikonie pod pokrywę podwójną wałków rozrządu.
-
Witam ponownie, dzisiaj wymieniłem napinacz i to on okazal się winny. Po wymianie silnik chodzi idealnie na zimnym i po rozgrzaniu. A stary napinacz byl tak słaby że hałasował cały czas. Dodatkowo potwierdzę ze można go wymienic bez ściągania wałka wydechowego, mało tego udało mi się to zrobic bez ściagacza, który złamał sie przy skręcaniu starego napinacza. Jako ściągacz użyłem starej śruby z tego oryginalnego i przełozyłem go przez maly klucz oczkowy " 8", którego z kolei włożyłem między łańcuch i napinacz i skręciłem i dodatkowo mogłem użyć jako dźwigni zeby ścisnąć odpowiednio napinacz. Pozdrawiam i życzę udanej walki z klekotaniem.
-
U mnie wymiana pompy nie pomogła, wymiana oleju też nie - stara pompa po zdjęciu okazała się czysta, miska też bez nagarów, więc penie niepotrzebnie wymieniałem. Popychacze wogóle nie hałasują, ani na ciepłym ani na zimnym, za to łańcuch praktycznie cały czas (łańcuch zmieniany 14000km temu). Zamówiłem już nowy napinacz jak to nie pomoże to chyba wleje moto-doktor i sprzedam
-
Wrócę do tematu, ponieważ szukając po sieci porad odnośnie wymiany łańcucha trafiłem też na taką oto fotkę: licząc ogniwa łańcucha wychodzi że między znakami jest 16 nitów łańcucha, a na fotce z pierwsze strony od autora postu jest ich 15:shock3: Jak w końcu ma być ustawiony łańcuch? Tak się teraz zastanawiam czy mój mechanior dobrze mi kiedyś poskładał wszystko, w razie czego czy możliwa jest praca silnika z przestawionym tak łańcuchem?
-
cały czas jeżdżę na mobil 10w40, do tej pory było ok, jak tylko zaczął rzęzić to wymieniłem olej na świeży taki sam i bez zmian. Aha łańcuch był zakładany nowy 15 tyś. km temu razem z nowym rozrządem. Mam okazję kupić używany napinacz oryginalny ściągnięty z uszkodzonej głowicy za 150 zł, nie mogę tylko nigdzie znaleźć ściągacza, posiada ktoś może takowy w okolicach Wałbrzycha?
-
ciśnienia nie mierzył, nie ma manometru, natomiast stara pompa i smok praktycznie nie były zasyfione, gość powiedział że to napinacz może przepuszczać i przez to ciśnienie w układzie spada.
-
Dzisiaj wymieniłem pompę oleju, niestety nic to nie dało, łańcuch dalej trze o pokrywę, teraz wymienię napinacz i zobaczymy. Czy ktoś się orientuje czy można napinacz wymienić bez zdejmowania łańcucha i wałków? Aha czy wiecie może jaki nr oryginału ma napinacz z regulacja faz rozrządu do silnika ARG? Zastanawia mnie jeszcze gdzie ewentualnie może gubić ciśnienie oleju? Mój mechanik jak wymieniał pompę obejrzał panewki i wał i stwierdził że są w porządku.
-
dzięki za radę, myślę że jednak dla świętego spokoju wymienię pompę, za dużo roboty żeby się dostać do miski żeby robić to dwa razy. znalazłem pompę z FEBI w dobrej cenie, co o tym sądzicie? Pompa Oleju Vw/Audi FEBI BILSTEIN 19416 - 368,00 zł. Hurtownia motoryzacyjna dla każdego. coś za dużo mnie to auto kosztuje ostatnio
-
Zastanawiam się czy na wszelki wypadek nie wymienić pompy, tylko nie wiem czy warto kupować zamienniki a jeśli tak to jakie polecacie? Aha a czy ciśnienie może być zbyt niskie bo napinacz łańcucha puszcza olej? Wiem że najlepiej sprawdzić zdejmując pokrywę czy napinacz nie puszcza oleju ale to znowu wydatek na nową uszczelkę :/
-
Witam forumowiczów, w załączonej wcześniej tabeli nie ma silnikna ARG, ktoś się orientuję czy ciśnienie dla tego motoru ma być takie samo jak dla ADR? Dziś zrobiłem u siebie pomiar i wyszło na rozgrzanym silniku 1.0 bar na jałowym i max 2,5 bara w zakresie 2500-4500 obrotów, więcej nie kręciłem. Pomiar robiłem bo powyżej 2000 rpm jak schodzi z obrotów łańcuch trze o obudowę i rzęzi, dzieję się tak tylko na ciepłym silniku. Napinacz(a dokładniej nastawnik) i łańcuch wymieniałem jakieś 14000 km temu przy okazji wymiany rozrządu, kilka dni temu nagle zaczęło rzęzić(stało się to od razu po wywaleniu kata i wstawieniu tłumika-nie rurki lub strumienicy, ale to chyba przypadek?). Olej świeżo zmieniony Mobil 10w40. Najgorsze jest to że zaczęło rzęzić przed wyjazdem, gdzie musiałem zrobić 1200km i teraz się boję czy nie przytarłem silnika jak pół trasy przejechałem ze średnią prędkośćią 150 km/h i:( Doradźcie proszę czy lepiej czyścić oryginalną pompę czy od razu wymieniać, i co sądzicie o pompie MILE? ---------- Post dopisany at 22:59 ---------- Poprzedni post napisany at 22:57 ---------- P.S. Szklanki w zasadzie nie stukają, czasami tylko jak jest ciepły i odpalę po krótkiej przerwie to wtedy, jak przegazuję to cisza.
-
Witam wielbicieli marki AUDI, od kilku dni jest posiadaczem modelu A4 B5 Avant z 99r pakietem S-Line, mieszkam i pracuje w Wałbrzychu, mam nadzieje że autko będzie mi lepiej służyć niż Opel, którym jeździłem do tej pory. Pozdrawiam wszystkich!