Skocz do zawartości

aaron92

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O aaron92

Osiągnięcia aaron92

0

Reputacja

  1. No ja myślę, że jednak zostanę przy aktualnej dawce 3,8-4,0 tak się waha jakoś, a najważniejszy dla mnie to teraz jest kąt wtrysku, mam nadzieje, że to tylko wystarczy ustawić kąt i pompa będzie ok. Sprawdzę ponadto te ciśnienia na vacum i n75 jak to kolega wyżej napisał i wtedy zobaczymy. Jeszcze ktoś ma jakieś propozycje, spostrzeżenia itp? Gdzieś czytałem, że różnica między ciśnieniami przy EGR włączonym i włączonym musi być minimum 80, a u mnie jest 40, także jak to jest i co w związku z tym?
  2. Chodzi Ci o czujnik G2? A z ustawieniem dawki paliwa przez Vag oczywiście? Czy jakoś mechanicznie?
  3. Witam, zwracam się z prośbą o analizę logów, które dzisiaj zrobiłem (są to moje pierwsze logi, także proszę o wyrozumiałość). Otóż, mam problem taki, że samochód słabo jedzie, nie zbiera się tak jak rok, dwa lata temu, zauważyłem zwiększone spalanie, a przy temp. ok 0-5 stopni gorzej odpala (kąt wtrysku raczej, bo cuda wyszły po podpięciu pod lapka, zresztą zobaczycie poniżej). Nie wiem dokładnie w czym rzecz stąd zrobiłem logi i proszę o podpowiedzenie mi co do wymiany, turbo, czy coś z egr robić, przepływka? Na moje oko turbo już ciężko chodzi i coś może być z przepływką. Może coś jeszcze znajdziecie i dokładnie mi powiecie. I tak przy okazji, sprawdzałem temperatury na zimnym silniku w 01>08>007 (po kolei: temp. paliwa ok. 9 stopni (po rozgrzaniu silnika - 30-32 stopnie), temp. pow. 9 stopni, a temp. płynu chłodniczego na początku 4 stopnie później ok 86), a w Intruments > 003 temp. płynu na początku 30 stopni a później ciągle się zmieniała szybko od 76-86 stopni jakoś tak i w trakcie postoju i przeprowadzania logów na budziku wskazówka spadła do ok. 70 stopni i po 3-4 min wróciła do 90). Także nie wiem chyba czujniki do wymiany, co myślicie? Poniżej logi: http://vaglog.pl/log_250809.html 000 statyczne http://vaglog.pl/log_250810.html 001 statyczne http://vaglog.pl/log_250811.html 003 statyczne http://vaglog.pl/log_250812.html 004 statyczne http://vaglog.pl/log_250817.html 013 statyczne http://vaglog.pl/log_250818.html 023 statyczne http://vaglog.pl/log_250813.html 000 bs http://vaglog.pl/log_250815.html 004 bs http://vaglog.pl/log_250814.html 003 bs + dynamiczne http://vaglog.pl/log_250819.html 011 bs + dynamiczne Dodam tak, jutro jadę wymienić olej na motul 6100 synergie 10w40 z castrola 10w40, i filtr oleju na Knechta, przy okazji mechanik mi ustawi kąt wtrysku na taki jaki ma być i zrobię ponownie logi i też wkleję, zastanawiam się czy czujnik G2 czy tam G62 nie wymienić, jeśli wskazówka na budziku zmienia pozycje to chyba czujnik g2 z tego co się orientuję. I tak na moje oko jak patrzyłem na te moje logi 003 i 011 i porównywałem z innymi i komentarzami to turbo trochę za późno wstaje, a przepływka do wymiany, co wy na to?
  4. Witam, zacznę od początku, otóż pozostawiłem samochód na parkingu na czas około tygodnia czasu (zeszła zima/ minusowa temperatura), zawsze na biegu zostawiam samochód, po odpaleniu i odczekaniu paru minut (aż się szyby odparują itp itd), ruszyłem po czym usłyszałem trzask. No i od tamtego czasu miałem problem taki, że podczas hamowania słychać było stuki, podczas jazdy nie pamiętam. No widać na tarczy było jakąś dziurkę, zerwano trochę tarczy, także w tym roku wymieniłem tarcze i klocki (Meyle- niepotrzebnie się posłuchałem mechanika, bo chciałem tarcze brembo + klocki ferodo). No i ok, fajnie pięknie, jeździło nic nie stukało, nic nie blokowało, trochę rdzewieją ale chyba każde tak mają :/ No a zaczęły się temperatury bliskie zera i już problem. Dzisiaj po postoju na parkingu ok. 3 dni, odpaliłem (temp. ok. 5-10 stopni), ruszyłem i było słychać lekki trzask, jakby hamulce były zblokowane i trzymały. No podjechałem na garaż i na tarczy z lewej strony widać jakby zarys klocka na tarczy. Płyn hamulcowy był wymieniany w tym roku po tym pierwszym incydencie co opisałem powyżej. Ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Aha, jeszcze dodam, iż jakieś 3-4 tygodnie temu z ojcem rozebraliśmy przód, wyczyściliśmy w zacisku te cylinderki jakieś wd psikaliśmy do środka, jakieś środki smarne do hamulców popsikaliśmy, syf wypłynął). Jakieś pomysły co robić? Ogólnie tył mi słabo chyba łapie, z prawej strony z tyłu tarcza pordzewiała, nic nie łapie przy hamowaniu a lewa ciut lepiej, środek tarczy wytarty, natomiast krawędzie już nie. Tył będę wymieniać (tarcze brembo klocki ferodo tak myślę). A i układ odpowietrzony. Nikt nie ma pomysłu co to jest z hamulcami? Dzisiaj temp. ok. 8 stopni po dwóch dniach stania samochodu pod blokiem, hamulce złapały. Coś jest nie tak. Płyn hamulcowy wymieniany, klocki i tarcze (niestety Meyle) wymienione z 1k km temu.
  5. Witam ponownie, pytanie odnoście sprzęgła ponownie, na allegro znalazłem takie oferty: Sprzęgło + dwumas: Sprzeglo kolo dwumasowe Audi A4 B5 1.9 TDI 110 KM (2812399038) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. 1650zł Sprzęgło: SACHS SPRZĘGŁO AUDI A4 A6 PASSAT B5 i FL 1.9TDI (2806099702) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.- 690zł Sprzęgło + koło zamachowe (sztywne): SPRZĘGŁO + KOŁO KPL AUDI A4 B5 1.6 1.8 1.8 T VALEO (2833068380) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. 1377zł No i że tak spytam. O co chodzi? ;p Myślałem, że kupie sprzęgło za 690zł włożę do autka i gitara, a widzę że jeśli z kołem sztywnym to trzeba 1377zł wydać. To po co jest te za 690zł? Po to by kupić i jeśli się ma dobre dwumasę to do tej dwumasy? Nie można na nim jeździć no nie? Bo mechanik powiedział mojemu tacie, że za 700zł sprzęgło jest z kołem sztywnym, nie wiem gdzie on to znalazł, chyba nie da się jeździć na samym sprzęgle za 690zł no nie? Sory za głupie pytania ale kompletnie się na tym nie znam. Więc o co chodzi z tym sprzęgłem za 690zł?
  6. aaron92

    Czy nie za duże spalanie?

    No teraz tak robię, czekam aż przejadę spokojnie te 100km, może 200 i sprawdzę ponownie. Teraz tak spokojnie będę jeździć, znaczy jeszcze bardziej spokojnie i zobaczę. Myślałem jeszcze nad chipem do niego i wtryski bosio 216 tak do 130km to spalanie ponoć by spadło jeszcze.
  7. aaron92

    Czy nie za duże spalanie?

    Witam, po pierwsze nie wiem czy w dobrym dziale zakładam ten temat, więc z góry wybaczcie. Chodzi mi o to że mam Audi A4 B5 1,9 TDI 110KM i spalanie jest na poziomie 7,5l na 100 km. Znaczy ostatnio obliczyłem i takie było, komputerka pokładowego nie ma więc musiałem się zadowolić kalkulatorem. Na jakim poziomie macie spalanie w Waszych B5? W większości jeździłem po mieście i to spokojnie bez większych zrywów, i zdarzyło się pare wyjazdów do miejscowości obok (15km około), drogą dwupasmową i to z prędkością tak wachającą się od 120 dochodzącą do 160km/h a w jednym z dni do 200km/h (sprawdzałem jego prędkość maksymalną, gdyż kilka dni wcześniej ustawiali mi zapłon w serwisie Audi/VW). No i nie wiem czy trochę nie za duże spalanie jak na ten samochód, jeszcze raz sprawdzę jego spalanie w tym miesiącu, ale chciałbym wiedzieć mniej więcej co może być na tak, wtryski czy co? I jakie Wy macie spalanie. Mój tata nim wcześniej jeździł to mówił że 7l maksymalnie palił a zdarzało się, że spalanie było na poziomie 6,5 l w mieście większość jeżdżenia, nie wiem czy to możliwe ale tak mówił bo sobie obliczał.
  8. No skoro tak mówisz i nic się nie stanie mu to spoko, dzięki za pomoc.
  9. Aha, no i takie odpowiedzi się spodziewałem, dzięki wielkie. Jeśli tak można jak mówicie to sprawdzę dwumase i jak coś to tylko sprzęgło AWX wstawię. ;] A i pytanie, mogę tak jeździć nawet jak nie będę teraz chipować go? Bo tak myślę, że dopiero z chipuje jak mi turbosprężarka siądzie bo trochę mi jej szkoda, się trzyma i nie widzę sensu jej wymieniać, jak siądzie to wtedy jeszcze wtryski 216 wymienie i chip. To jak? Jak wstawię sprzęgło AWX do dwumasy AFN to mogę np. z rok-2 lata tak jeździć bez chipu? Nic mu się nei stanie? Sory za głupie pytania, ale nie jestem mechanikiem, nie znam się za bardzo na tym. Skończyłem liceum ogólnokształcące o profilu biol-chem więc wiecie... Wiedzy nie ma na temat mechaniki. WIęc jeszcze raz sory za głupie pytania.
  10. A na przykład nie lepiej dwumasa AWX? Ja mam AFN, więc nie wiem. Taka: Sprzeglo kolo dwumasowe VW Passat 1.9TDI 130KM AWX (2697980278) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. czy taka: Sprzeglo kolo dwumasowe VW Passat B5 1.9TDI AWX (2697980480) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.?? I czy ktoś jeździ na sztywnym, jaki komfort jazdy, coś się zmieniło i czy dużo i czy na gorsze. No nie wiem, jakie odczucia, ktoś jeździ na takim??
  11. Znaczy tak myślę, aby góra go do 150km i tak myślę, że spalanie wzrośnie pewnie z 0,5l może nawet 1l i nie chce by się coś posypało ;D Ale mam nadzieje, że ludzie na hamowni wiedzą co robią. ---------- Post dopisany at 17:40 ---------- Poprzedni post napisany at 06:54 ---------- No to jak, lepiej z dwumasą brać czy to sztywne koło? Niech się ktoś wypowie co jeździ na kole sztywnym jak to ktoś określił. Będę wdzięczny, bo nie wiem co brać.
  12. Kase mam, mam też lekki problem ze wspomaganiem, ale to też wiosną zrobię, teraz akumulator muszę wymienić, i chyba jednak poczekam aż turbina padnie a to trochę potrwa, i wtedy turbinę wymienię, może wtryski jeśli trzeba do chipowania, i coś pisali, że musiałbym jeszcze IC wymienić, aby ze 140-160km wyciągnąć z niego. Tutaj na forum napisali, że turbinę i IC wymienili i będzie git a nic o wtryskach nie napisali. No ale głównie chciałem się dowiedzieć jak ze sztywnym kołem jak ty to napisałeś, chodzi te sprzęgło i jakie różnice. I czy dwumasa do chipowania czy lepiej to sztywne brać jeśli autko będzie chipowane.
  13. aaron92

    Chipowanie 1,9 TDI 110KM

    Witam, na wiosnę chciałbym swojej a4 podnieść trochę mocy, wymienić sprzęgło, wtryski (jeszcze nie wiem na jakie) i jechać wtedy na hamownie. Turbina już ma trochę przejechane ale to chyba nie żaden problem co? No ogólnie chciałem się dowiedzieć jakie macie spalanie po chipie, jakie było, jakie teraz jest, ile mieliście mocy przed i po chipie. Chciałbym mniej więcej wiedzieć z czym mam się liczyć, teraz średnio 7,5l w mieście mi pali, a mam 1,9TDI 110KM, a chciałbym tak ze 130-140km wyciągnąć z niego jeśli by się dało, a 150km to już byłbym w niebie, tylko nie wiem czy da rade.
  14. Witam, na wiosnę czeka mnie wymiana sprzęgła, i z tego co tutaj czytałem i widziałem na allegro to mam do wyboru sprzęgło z kołem dwumasowym (za 1200-1500zł jakoś) i co jednomasowe (za 600 -800zl jakoś) tak? Mam pytanie które wybrać jeśli na wiosnę będę chciał trochę podnieść moc, czy brać z dwumasą czy jeśli to możliwe "zwykłe sprzęgło" czy jak je nazwać, (jednomasowe czy co). Jaka jest różnica między nimi, z tego co słyszałem to dwumasa trochę drgania jakieś tłumi i powoduje, że płynnie zmienia się biegi czy coś takiego.
  15. Witam, Mam na imię Arek, jestem tu nowy jak widać. Posiadam Audi A4 B5 1,9 TDI 110KM, wspaniały samochód. Mam nadzieję, że się paru rzeczy tutaj jeszcze dowiem, na wiosnę myślę o wymianie sprzęgła w końcu, mechanik już 3 lata temu mówił, że trzeba wymieniać, ale nie było kiedy a poza tym jeszcze trzymało, mam nadzieję, że nic się nie stało. A i myślę, aby wiosną coś mu troszkę mocy podnieść. Chyba na tyle. Pozdrawiam i czekam bym mógł stworzyć nowy temat (chodzi mi o sprzęgło, o spalanie, wtryski itp.).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...