Tajny
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
6 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O Tajny
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia Tajny
0
Reputacja
-
a więc koło wałka rozrządu luzować po to rzeby wałek rozrządu był odpowiednio ustawiony w stosunku do wału korbowego, a napinamy pasek z wyjeta blokada pompy wtryskowej po to by podczas napinania część paska miedzy pompą a wałem mogła sie takze swobodnie napiać i to ma zapewnić własnie swobodny obrót koła pompy a nie wału w przypadku pozostawionej blokady
-
W AFN niema wałka pośredniego, jest tylko wał rozrządu, napędzany kołem rozrządu po przez pas rozrządu, i jest łożyskowany na panewkach ślizgowych. Wyciek masz z pod wałka rożrządu od strony koła pasowego, natomiast luzy boczny (lewy-prawy) wynika z wypracowania się części. Uwierz mi że jest wałek posredni który napędza pompe oleju, łozyskowany jest na dwóch panewkach (przód wymiar 46/42 tył chyba 45/42 dokładnie nie sprawdzałem bo interesował mnie tylko przód) i o ile na chasło czy sa panewki do wałka pośredniego z AFN'a mozemy sie spodziewac odpowiedzi negatywnej to wystarczy zapytac czy sa do 1,6 TD i sprawa załatwiona koszto to ok 24 zł za sztuke P.S. troszeczke pojęcia o mechanice mam, więc wiem jak wyglada wałek rozrządu i z czego bierze sie luz na współpracujacych ze soba częściach
-
Witam nie chciałem zakładac nowego tematu więc pozwolicie panowie że sie podepne Pytanie za 100 punktów Czy wałek pośredni silnika AFN napedzany przez zewnetrzna część paska rozrządu jest łożyskowany w panewkach czy bezpośrednio w bloku? włąsnie jestem przy wymianie rozrzadu i zauważyłem wyciek spod tej "flanszy" wałka pośredniego no i ściagam ja a tam luz poprzeczny wałka jakiś 1mm tylko prawo lewo, gora dół natomiast jest bez luzu Ktos moze przerabiał ten temat ?
-
tego mi było potrzeba Czyli wał juz wiemy jak ustawić, teraz jeszcze pytanie czy podczas napinania paska rozrządu koło pompy wtryskowej powinno byc zablokowane czy moze blokade trzeba zdjąć a pozostawic tylko tą na wałku rozrządu, który podczas napinania powinien mieć obluzowane koło które po całej operacji napinania dokręcamy?.
-
czyli? kręce wałem zgodnie z ruchem wskazówek zegara, przez okienko "przechodzi" kreska chowie sie i w momencie jak pojawia sie zero to zatrzymuje wał? ale czy to zero ma być w środku okienka czy może z jego lewej lub prawej strony Przepraszam że tak dociekliwie ale widze że nie tylko ja mam wątpliwości co do prawidłowego ustawienia wału a tym silniku
-
Witam! Przebrnołem przez wszystkie watki dotyczące AFN i rozrządu i znalazłem dwie wersje otóz: Jak powinien byc prawidłowo ustawiony wał korbowy podczas wymiany rozrządu ? na kole zamachowym jest wybite "0" i kawałek dalej znak " -- " zakładając że stoimy twarzą w kierunku przedniej szyby to czy przy prawej krawędzi otworu powinno znajdować się "--" czy może "0" ? Dwa wątki z których mozna wyciągnąć różne wnioski: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=10630.0 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=17530.0
-
Jako że ojciec stał się posiadaczem A4 Avant '97 AFN no to trza było zaczerpnąć troszke pdstawowych informacjii dot. tego modelu. Wpisuje w googlach "a4 forum" i pac jest Pare minut na ogarnięcie forum po czym pobiezna analiza tego co mam na ekranie i tu spotyka mnie dosyc duże zaskoczenie Wszystko ładnie uporządkowane czytelne i od groma fachowej wiedzy dzieki której człowiek nie zostaje sam na sam z swoim swieżym nabytkiem. Sam na codzień poruszam sie VW golf 3 1Z, tak więc początki moje w zdobywaniu wiedzy na temat silnikow TDI były na forum vwgolf a u Was bede kontynuował to czym zaraziłem sie po kupnie golfa czyli wszystkim tym co jeżdzi i klekocze:) Witam więc jeszcze raz wszystkich