Skocz do zawartości

Tajny

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Tajny

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Tajny

0

Reputacja

  1. a więc koło wałka rozrządu luzować po to rzeby wałek rozrządu był odpowiednio ustawiony w stosunku do wału korbowego, a napinamy pasek z wyjeta blokada pompy wtryskowej po to by podczas napinania część paska miedzy pompą a wałem mogła sie takze swobodnie napiać i to ma zapewnić własnie swobodny obrót koła pompy a nie wału w przypadku pozostawionej blokady
  2. W AFN niema wałka pośredniego, jest tylko wał rozrządu, napędzany kołem rozrządu po przez pas rozrządu, i jest łożyskowany na panewkach ślizgowych. Wyciek masz z pod wałka rożrządu od strony koła pasowego, natomiast luzy boczny (lewy-prawy) wynika z wypracowania się części. Uwierz mi że jest wałek posredni który napędza pompe oleju, łozyskowany jest na dwóch panewkach (przód wymiar 46/42 tył chyba 45/42 dokładnie nie sprawdzałem bo interesował mnie tylko przód) i o ile na chasło czy sa panewki do wałka pośredniego z AFN'a mozemy sie spodziewac odpowiedzi negatywnej to wystarczy zapytac czy sa do 1,6 TD i sprawa załatwiona koszto to ok 24 zł za sztuke P.S. troszeczke pojęcia o mechanice mam, więc wiem jak wyglada wałek rozrządu i z czego bierze sie luz na współpracujacych ze soba częściach
  3. Witam nie chciałem zakładac nowego tematu więc pozwolicie panowie że sie podepne Pytanie za 100 punktów Czy wałek pośredni silnika AFN napedzany przez zewnetrzna część paska rozrządu jest łożyskowany w panewkach czy bezpośrednio w bloku? włąsnie jestem przy wymianie rozrzadu i zauważyłem wyciek spod tej "flanszy" wałka pośredniego no i ściagam ja a tam luz poprzeczny wałka jakiś 1mm tylko prawo lewo, gora dół natomiast jest bez luzu Ktos moze przerabiał ten temat ?
  4. tego mi było potrzeba Czyli wał juz wiemy jak ustawić, teraz jeszcze pytanie czy podczas napinania paska rozrządu koło pompy wtryskowej powinno byc zablokowane czy moze blokade trzeba zdjąć a pozostawic tylko tą na wałku rozrządu, który podczas napinania powinien mieć obluzowane koło które po całej operacji napinania dokręcamy?.
  5. czyli? kręce wałem zgodnie z ruchem wskazówek zegara, przez okienko "przechodzi" kreska chowie sie i w momencie jak pojawia sie zero to zatrzymuje wał? ale czy to zero ma być w środku okienka czy może z jego lewej lub prawej strony Przepraszam że tak dociekliwie ale widze że nie tylko ja mam wątpliwości co do prawidłowego ustawienia wału a tym silniku
  6. Witam! Przebrnołem przez wszystkie watki dotyczące AFN i rozrządu i znalazłem dwie wersje otóz: Jak powinien byc prawidłowo ustawiony wał korbowy podczas wymiany rozrządu ? na kole zamachowym jest wybite "0" i kawałek dalej znak " -- " zakładając że stoimy twarzą w kierunku przedniej szyby to czy przy prawej krawędzi otworu powinno znajdować się "--" czy może "0" ? Dwa wątki z których mozna wyciągnąć różne wnioski: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=10630.0 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=17530.0
  7. Jako że ojciec stał się posiadaczem A4 Avant '97 AFN no to trza było zaczerpnąć troszke pdstawowych informacjii dot. tego modelu. Wpisuje w googlach "a4 forum" i pac jest Pare minut na ogarnięcie forum po czym pobiezna analiza tego co mam na ekranie i tu spotyka mnie dosyc duże zaskoczenie Wszystko ładnie uporządkowane czytelne i od groma fachowej wiedzy dzieki której człowiek nie zostaje sam na sam z swoim swieżym nabytkiem. Sam na codzień poruszam sie VW golf 3 1Z, tak więc początki moje w zdobywaniu wiedzy na temat silnikow TDI były na forum vwgolf a u Was bede kontynuował to czym zaraziłem sie po kupnie golfa czyli wszystkim tym co jeżdzi i klekocze:) Witam więc jeszcze raz wszystkich
×
×
  • Dodaj nową pozycję...