Skocz do zawartości

noxix

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O noxix

Osiągnięcia noxix

0

Reputacja

  1. Panowie, trochę grzebnąłem w temacie, poszukałem jak działają siły fizyki i jakie są na to rozwiazania. Mianowicie jeżeli drgania pojawiają się i znikają to możemy mówić o sumowaniu lub odejmowaniu sił jeżeli osiągają 0 ( brak drgań ) jakakolwiek inna wartość różna od 0 powoduje drgania. Sprawdźcie czy jazda po łuku powoduje że drgania znikają- tutaj koło zewnętrzne pokonuje większą odległość = zwiększa ilość obrotów / zmienia się jego położenie i dlatego nie czujemy drgań na zakrętach i następuje kompensacja różnic w niedoważeniach w dwóch płaszczyznach. Znalazłem informacje na stronach niemieckich że w ASO AUDI MERC I BMW standardowo znajdują się maszyny do wyważania dynamicznego. Względem polskich ASO producent nie ma takich wymagań, ponieważ nie wpływa to znacząco na zużycie zawieszenia.
  2. Panowie, ja o skrzyni nic nie wyczytałem na forum przytoczonym powyżej. Piszą natomiast o zbyt twardych tulejach, o tym, że ktoś je wymienił i jest ok. Kolejna osoba wymieniła całe wahacze ale to nie pomogło - dopiero zamontowanie nowych tulei. Pewnych jest kilka rzeczy: -konstrukacja wahacza w tym samochodzie jest trapezowa -niestety sprzyja to przenoszeniu jakichkolwiek drgań -drgań od felg opon czy tarcz, -do tego zbyt twarde tuleje i mamy efekt dużego fiata na oponach bieżnikowanych Rozwiązaniem zatem jest : -kupowanie opon z oznaczeniem AO [ zaledwie kilku producentów i tylko kilka modeli ] jest to homologowane via VAG do Audi -proste i oryginalne felgi -na niskim profilu 45 i mniej ważenie kół co 8 tyś km [ u mnie dokładnie po takim przebiegu od początku kwietnia pojawiły się różnice na wagach przy każdym kole ]
  3. noxix

    B8 2.0 TDI quattro - drgania

    mam Q i silnik 143 PS
  4. noxix

    B8 2.0 TDI quattro - drgania

    Panowie - od niedawna jestem właścicielem B8 quattro 2.0 143 KM s-line 125 kkm Założyłem zimowe koła na felgach stalowych i przy prędkościach 70-80 km/h oraz 140-150 pojawiają się drgania - takie jak na źle wyważonych kołach. Nowe opony - wyważam zawsze u jednego mechaniora więc to raczej nie to. Słyszałem że zawias w b8 jest cholernie wyczulony na opony i powinno się stosować do tego samochodu opony z oznaczeniem sortu AA - czy to prawda? Mam do wymiany również poduszkę pod skrzynią - ale czekam na przegląd - czy to może powodować drgania ? Mam też wrażenie że przy wyższych prędkościach (160-180) słychać lekkie buczenie z tylnego dyfra - czy to normalne w quattro ? Ogólnie trochę podcięło mi skrzydła ponieważ przesiadłem się z B7 2.0 TDI BPW, którym zrobiłem lekko ponad 100kkm w niespełna dwa lata i szok. Cieszę się że B8 nie zamówiłem w salonie bo tego bym nie rozchodził... Mam s-line ze sportowym fotelem i zawiasem ale patrząc na detale w b8 mam lekką załamkę, autko nowsze - teoretycznie powinno być lepsze a tu mizerna jakość wykonania. To już moje trzecie audi i nie biadole baboli nawet teraz jak wsiadam do b7 to czuć że b7 to audi w b8 niestety widać z zewnątrz że to audi ---------- Post dopisany 22-05-2013 at 11:59 ---------- Poprzedni post napisany 24-03-2013 at 10:32 ---------- Panowie, może ktoś podpowie, skąd takie drgania / czasem przechodzące w wibracje lub lekkie buczenie ? Sam już nie wiem, czy to kwestia opon, felg ? Niby mam 19 cali na profilu 35 ale na zimówkach na wyższym profilu było zdecydowanie gorzej. Sprawdzić fele czy nie są pogięte ? Co radzicie ?
  5. Super ! To czekamy na wykres, mam nadzieję, że wszystko wyjdzie pomyślnie.
  6. No tak, sugerując się tymi wykresami - moment rośnie od 2000 obrotów i osiąga max przy 4000 moim zdaniem opcja, którą wrzucili mi w V-TECH jest ok dostaje max niutków przy 2100 obrotów, podobnie jak był fabrycznie. Ja czuję niesamowitą różnicę. Dobrze by było aby ocenił to jeszcze ktoś, kto jest profesjonalistą w temacie. Gdzie zamierzasz zostawić swój wóz na chip'a ?
  7. hmm zaskoczyłeś mnie, ja nic sobie nie życzyłem, wpadłem do nich powiedzieli że sprawdzą co da się zrobić i zrobią co w ich mocy oczywiście w granicach zdrowego rozsądku. Moim zdaniem = laika jest ok max moment na 2200 później lekko opada. Biorąc pod uwagę że jeżdżę już 6 tym dieslem i nie przekraczam 3 tyś obrotów to dostępność maksymalnego momentu w zakresie pomiędzy 2 -3 tyś obr jest całkiem uzasadniona. Chyba że się mylę ?
  8. W załączeniu wykres jaki dostałem z firmy V-TECH. Proszę o ocenę. Ogólnie powiem że samochód reguje fajnie na gaz, jest bardziej elastyczny i spalanie spadło ok 1l /100 km w trasie
  9. Witam, zrobiłem 4 tyś km i wszystko wygląda ok, czy czegoś powinienem się doszukiwać ? Czy zwyczajnie jeździć i zapomnieć o tym, że zrobiłem to w firmie V-TECH ?
  10. Hmm no to troszkę za późno Ogólnie robią to tak biorą autko na hamownię na moim wyszło 146 KM zrobili mu 182 i 402 nm / generalnie już po przejechaniu 200 km przy takim samym stylu jazdy mogę spokojnie powiedzieć że mniej zużywa paliwa. Zapytam trochę inaczej, to co oni mogą spartolić, na coś powinienem zwrócić uwagę ? Mam kilku znajomych, który zrobili chip'a w V-TECH'u i nie było żadnych problemów.
  11. Witam, jestem umówiony na jutro w firmie VTECH w Krakowie. Czy ten tuner to dobra opcja ? Dodam, że zależy mi na tym aby zrobił to ktoś kompetentny i czy podniesienie mocy na 180KM jest bezpieczne dla takiego samochodu ? Jeżdżę sporo po trasach i 143 KM w quattro to słaby pomysł Jakie są plusy i minusy zmiany mocy oczywiście mam na myśli uszkodzenia i obciążenia. Czy jest się czego obawiać ?
  12. Hej, dzięki za ocenkę ogólnie wydaje mi się że w specyfikacji samochodu - dokładnie mówiąc konfiguracji tego konkretnego pojazdu są lusterka - ponoć niekoniecznie musi być do tego przycisk opcji jest kilka między innymi przycisk przy sterowaniu lusterkami lub integracja grzania luster z tylną szybą, jeszzcze tego nie testowałem Pozdrawiam i wesolutkich zajączków na święta Wam życzę Może zaglądnę na jakiś spocik krakowski to zerkniecie na to moje B8 !
  13. Panowie, od kilku tygodni mam okazję cieszyć się z nowego zakupu Ogólnie kilka info: 2009 r 135 kkm przebieg s-line środek + zawias leeko jestem zaskoczony - negatywnie bo przesiadłem się z b7 2.0 TDI BPW 140 km avant gdzie jakość materiałów była dużo lepsza, tam czułem że wsiadam do audi a tu muszę zobaczyć z zewnątrz że wskakuję do Audi no i te drzwi zamykają się jak nie w Audi. Założyłem koła zimowe Nokian WR D3 na ory felgach a tu bicie przy 160 - wyważka pokazuje że koła OK. Dowiedziałem się że do tego samochodu należy stosować opony z indeksem AA Mam nadzieję że to autko wytrzyma 100kkm w dwa lata B7 sprawuje się rewelacyjnie pomimo negatywnych opinii! Czy przy mojej wersji B8 powinienem na coś nietypowego uważać zwrócić uwagę / wykonywać jakieś dodatkowe czynności ??
  14. Witam wszystkich serdecznie, jestem świeżak na forum, śmigam obecnie A4 AVANT B7 w s-line 2.0TDI DPF BPW. Należę do grupy zadowolonych właścicieli tego pojazdu. Jest to mój pierwszy samochód audi kupiony w niemieckim salonie z przebiegiem 143 kkm obecnie mam 236 kkm prawie 100 kkm zrobione w 18 miesięcy. W kolejnych postach będe Was prosił o ocenę pojazdu, którę chcę kupić a będzie to A4 B8 Avant 3.0TDI quattro s-line manualna skrzynia. Serdecznie pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...