Skocz do zawartości

buulee

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O buulee

Informacje

  • Imię
    Rafał
  • Miasto
    TST

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2010
  • Silnik
    1.8
  • Kod silnika
    CDHB
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia buulee

3

Reputacja

  1. Dziękuje kolego, rozwiązałem problem ! - zgodnie z Twoją radą przejrzałem adaptacje w MCE 09 (login 20113) Widocznie komuś przeszkadzały spryskiwacze reflektorów i w kanale 06 był ustawiony czas spryskiwania na 0, ustawiłem na 2000 (choć nie wiem do końca ile ma być ) i już spryskują co piąty raz (to ustawia się w adaptacji kanał 26) również na postoju. Może ktoś wie albo zerknie u siebie i napisze jaka wartość domyślna ma być w kanale 06 ?
  2. Próbowałem podczas jazdy ale nie 10 razy, ale mimo to za pierwszym razem po ruszeniu powinny chyba zadziałać?
  3. Panowie proszę o pomoc. Audi A4 B8 posiada oryginalne ksenony i spryski, problem w tym że nie działa spryskiwanie lamp. Spryskiwacz szyby działa normalnie. Trzymam manetkę 5 - 10 sekund , zbiorniczek napełniony i nic. Włącznik próbowałem na AUTO i na ON światła - bez różnicy. Co ciekawe : w MCE w długim kodowaniu (18bajt) mam zaznaczone że mycie reflektorów jest aktywne i robiąc test el. wykonawczych pompa normalnie działa i pryska na lampy. Czy jest gdzieś jeszcze w MCE możliwość przestawienia jakiejś adaptacji ? - nie wiem czy było dobrze bo kupiłem auto niedawno i już nie działały spryski na lampy . Może ktoś sobie to wyłączył i teraz nie umiem znaleźć gdzie to włączyć z powrotem...
  4. Dzięki bardzo za szybką odpowiedź.
  5. Odgrzewam temat żeby nie zakładać nowego , montuje właśnie halogeny z tym , że wiązkę zrobiłem sam (kupiłem oprawki żarówek H11 i przewody). Potrzebuje pomocy czy ktoś zna numer oryginału tego pinu który wchodzi w kostkę modułu ? - kostka jest na zdjęciu pin zaznaczony kółkiem. Proszę o pomoc bo nikt akurat nie ma w okolicy z używki , więc zamówię w serwisie.
  6. Witam . Pewnie sporo ludzi o tym myśli , a że jestem świeżo po takiej właśnie modyfikacji postanowiłem się podzielić zgromadzoną wiedzą na ten temat. Napisze co i jak póki pamiętam. Wszystko w temacie dotyczy ośki - nie quattro. Zakres modyfikacji jest naprawdę mały – ale pod warunkiem że mamy model z końca 2006 roku – bez czujnika prędkości w skrzyni. Bardzo łatwo to sprawdzić – trzeba spojrzeć na skrzynie biegów spod maski, mniej więcej pod zbiorniczkiem od płynu chłodniczego widać flanszę lewej półosi. Starsze wersje mają tam czujnik z kostką – sterczy prosto do góry. Nowsze wersje mają plastikowy korek i nie ma kostki z kablami. W wersji z czujnikiem po przeróbce gdy nie ma miejsca na czujnik w 6-ścio biegowej skrzyni, pojawia się problem gdyż czujnik prędkości ze skrzyni daje sygnał do ecu silnika i nie będzie działał np.tempomat. Da się to obejść podając sygnał z zegarów jednak nie wiem dokładnie jak to zrobić - może ktoś wie to dopisze. Dla posiadaczy nowszej wersji przeróbka jest banalna pod względem elektrycznym i mechanicznym. Tą wersję opisze gdyż mam auto z 2007roku. Najpierw napisze co pasuje : Półosie , Rozrusznik, Koło dwumasowe i sprzęgło Aluminiowy trawers pod skrzynią biegów Teraz co nam potrzeba do przeróbki – czyli co nie pasuje od skrzyni 5b: Wybierak (lewarek) – pasuje od B7 TFSI i benzyna 6cyl – musi być 6 biegów Numer 8E0711055L 8E0711055P cena używki 80-200zł Łapa skrzyni – sama część z gumą pasuje – nie pasuje natomiast aluminiowy odlew przykręcany do skrzyni i do poduszki. Ta część pasuje od wszystkich manualnych skrzyń 2.0 TFSI 1.9/2.0 TDI 6 biegów Numer 8E0399105HM , sprzedawcy używek cenią ją mocno bo podobno pęka nawet przy małym dzwonie no i idzie do każdej przekładnika 6b. Sprzedawcy podają często numer samego odlewu który nie występuje w etka 8E0399115P ceny 280-350zł za używkę - nowa w Aso 370zł po rabacie. Łapa sprzęgła - ta od 6 biegów ma inny kształt - numer 01X141719B - najlepiej kupić ze skrzynią. Gałka biegów – do wyboru jak kto woli – ja kupiłem sam kapselek 6 biegów za 20zł Olej - w razie jakby skrzynia była sucha - Shell Spirax S4 G 75W-90 VW 501.50. cena ok. 30zł/litr Kostka do czujnika wstecznego – typowa 2 pinowa VW średniej wielkości, plus 20cm przewodu. Trzeba uciąć starą kostkę przy budzie , przedłużyć dolutowując 20cm przewodu i dołożyć kostkę pasującą do czujnika w skrzyni 6b - cena 20zł używka Jedna śruba mocująca skrzynię 6b do bloku jest dłuższa - taka akurat poniewiera się w każdym warsztacie numer N90524203 No i Skrzynia - mamy do wyboru w zasadzie dwa typy skrzyń 6b do benzyny : GVC 6 biegowa stosowana np. w A6 C6 2.0 TFSI lub A4 3.0 ma praktycznie takie same przełożenia 1-5 i dłuższą 6 ceny od 480 – 1200zł używka. Wybrałem właśnie tą ze względu na fajną dynamikę na 6 tym biegu. GVD 6 biegowa stosowana w A4 B7 2.0 TFSI - ma praktycznie takie same przełożenia 1-5 i ta ma naprawdę dłuuugi 6 bieg. W moim odczuciu daje rade w 2.0TFSI i w mocnym 1.8T . w seryjnym znacznie zamula silnik na 6 biegu. Ceny j.w. Przełożenia : 6 biegów GVD 6 biegów GVC 5 biegów ( całkowite) 1 - 3.778 (13.98) 3.667 (13.75) 3.667 (13.75) 2 - 2.176 (8.05) 2.053 (7.7) 2.053 (7.7) 3 - 1.429 (5.29) 1.423 (5.34) 1.37 (5.14) 4 - 1.092 (4.04) 1.065 (3.99) 1.032 (3.87) 5 - 0.838 (3.1) 0.853 (3.2) 0.8 (3) 6- 0.73 (2.74) 0.658 (2.47) R- 3.444 3.4 3.4 Główne - 3.7 3.75 3.75 Ogólnie polecam tą modyfikacje jak ktoś lata sporo w trasie Wybrałem skrzynie GVC – teraz przy 3000obr mam nie 120km/h a 140km/h 4000obr było 155km/h jest 180km/h (licznikowe) Jest sporo ciszej i od 140km/h przyspiesza na 6 biegu całkiem żwawo – silnik jeszcze seria BFB Całkowity koszt wyniósł mnie około 1100zł bez robocizny. Nie opisuje jak się wyjmuje skrzynię – kto się sam decyduje na taką robotę ma o tym pojęcie a jak nie ma to niech da wszystkie graty mechanikowi
  7. Przepraszam , mój błąd - chodzi mi o elektryczne szyby tył.
  8. Tak , lampki mam czerwona i biała na dole i jeszcze ledy w klamkach.
  9. Witam, po przewertowaniu całego wątku spory mętlik w głowie i takie pytanie : 1. Czy jak mam b7 2007 rok i kupię wiązki od słupka do modułu od rocznika 2001 (takie akurat mam w okolicy) to jak wezmę jeszcze złącza ze słupka od tego samego auta 2001 - to będzie grało? 2. Czy wiązka od boczka 8E0 971 693 L czyli po 2002 roku zgra się wtedy z silniczkiem z koncówką A lub E ? 3. Czy wyżej wymieniona wiązka ma podświetlanie klamek (mam teraz w aucie na korbach) - czy musi być inny numer?? Z góry dzięki za odpowiedź , pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...