Skocz do zawartości

leaf79

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O leaf79

Informacje

  • Imię
    Jacek
  • Miasto
    Legnica

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2009
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CAGA
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

385 wyświetleń profilu

Osiągnięcia leaf79

0

Reputacja

  1. Dzień dobry, multitronic 0AW (LLA) w A4 B8 przy niższych temperaturach tj. ok. +5 stopni i niżej dziwnie zachowuje się rano po pierwszym uruchomieniu silnika i przełączeniu na bieg (niezależnie czy to D, S czy R). W momencie zapięcia Drive skrzynia stawia mocny opór i obroty silnika spadają czasem poniżej 500, a ekstremalnie może nawet raz na jakiś czas zdarzyć się zadusić silnik. Co może być przyczyną, czy ktoś miał takie objawy i jak został ten problem rozwiązany ? Dziękuję za odp. Pozdrawiam
  2. Nawiązując do moich postów, w których pisałem o kanale 031, gdzie temp. była -40, aktualnie po aktualizacji softu skrzyni (o tym również pisałem powyżej do wersji 0009) wartości w tym kanale są "normalne", tzn. nieujemne.
  3. Soft jest dostępny na portalu erwin audi. Wysłane z mojego XT1635-02 przy użyciu Tapatalka
  4. Softy można ściągnąć z oficjalnego portalu technicznego audi, natomiast co do flashowania, to należy zaopatrzyć się w odpowiedni interfejs. Ja używam VCP. Tak jak napisałem kilka postów wyżej, niestety nie udało mi się dotychczas zaktualizować mojej skrzyni (soft 0007 -> 0009). Do dzisiaj, kiedy podczas kolejnej próby, zaktualizowaną już wersją VCP, błąd który wystąpił, unieruchomił całkowicie komunikację sterownika skrzyni, więc tak jakby go nie było w sieci CAN. Tym razem jednak po ponownym flashowaniu.... eureka, mam nowy soft, audi odpaliło i jeździ Dodam, że w niniejszym wątku, a także z ASO oraz od wsparcia producenta VCP otrzymałem jedną wskazówkę -> component protection blokuje możliwość upgrade softu. Do dzisiaj tak myślałem, a teraz już wiem, że tak nie jest Pozdrawiam
  5. Witaj w Nowym Roku ! ja znalazłem wersję 0003 w najnowszej paczce z 13 grudnia. Pozdrawiam
  6. Nie znalazłem tyko listy zmian wg wersji... ? Wysłane z mojego XT1635-02 przy użyciu Tapatalka
  7. Witajcie, taki problem: podczas próby flashowania skrzyni 0aw z wersji bieżącej 0007 do nowej wersji oprogramowania 0009, otrzymałem komunikat jak na załączonym obrazku. Czy ktoś coś nt. może podpowiedzieć ? Dodam, iż błędów w ECU brak oraz ECU silnika zaktualizowałem bez problemu. Pozdr.JC
  8. Mam plan być w Poznaniu we wrześniu lub październiku, więc chętnie podjadę, być może wcześniej, ponieważ planuję również odwiedzić rodzinę w Nekli... Pozdrawiam JC
  9. Dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienie. Nie mniej jednak, pomijając Coolant temp. , które cały czas jest na wartości -40, niepokoją mnie te w zasadzie dość delikatne, ale jednak szarpania przy ruszaniu, szczególnie pod górkę oraz przy delikatnym hamowaniu. Wydaje mi się, że nasilają się one przy bardzo wysokich temperaturach zewnętrznych, powiedzmy ok 30 stopni C. Czy należałoby wyczyścić sterownik albo objawy wskazują na coś... no właśnie na co ew. ? Pozdrawiam JC
  10. Przeglądałem wczoraj wartości w silniku oraz w zegarach, niestety albo właśnie stety, tam wskazania były normalne, czyli zgodne z oczekiwanymi. Niewątpliwie sytuacja jest dla mnie dość ciekawa i jeśli ktoś miałby skrzynię 0AW, to proszę o podanie wartości Coolant temperature (u mnie kanał 031 w AMV) w celu porównania. Kolejny wątek, który mnie interesuje to dalej proces adaptacji, który jak napisałem przechodzi w stan successfull, zgodnie z instrukcją. Jednak dalej nie potrafię w rzeczywistości zidentyfikować procesu zapamiętania adaptacji. Po odczekaniu >6 minut i wyłączeniu zapłonu (utrzymanie zasilania na terminalu 15) nie widzę, aby status był zapamiętany. Czy po adaptacji i ponownym uruchomieniu samochodu w kanałach 013/014 status adaptacji ma być: running... ? Spostrzegłem, że jadąc spokojnie (podobnie do procedury adaptacji), podczas jazdy sterownik jest w stanie ten status zmienić na successfull. Jak to w końcu poprawnie działa na tym moim przykładzie ? (tak, przeczytałem wiele wątków nt.) Załączam obrazek pokazujący temperatury i status adaptacji. Pozdrawiam JC
  11. Domyślam się i sprawdziłem ten przy silniku oraz wartości kanałów i niestety nic niepokojącego. Błędów również brak. Nie rozumiem, jaki to miałby być czujnik, etc... Tak jak napisałem wcześniej jestem po wymianie oleju w 0aw, która już troszkę przed wymianą potrafiła szarpnąć przy ruszaniu. Teraz po wymianie jest lepiej, ale jeszcze czasem takie objawy wychodzą.
  12. Witam, jestem po wymianie oleju w A4 B8, skrzynia 0AW, olej ORI + filtr, wymiana wg procedury. Przy okazji zrobiłem reset adaptacji i podczas adaptacji w adv. mes. values na kanale 031 Coolant temperature mam wartość -40 (minus). Temp. fluid oraz sterownika w normie (>80). Adaptacja successfull za pierwszym przejazdem. Czy ta ujemna temp. to jest z ECU silnika podawana ? Jeszcze nie sprawdzałem poza sterownikiem skrzyni. Czy mogę prosić o jakieś sugestie ? Dzięki JC
  13. 0AW została na pewno poprawiona względem wcześniejszych wersji Multi. Wg mojej wiedzy istotne jest, aby stosować w niej odpowiedni olej, tj. tylko OE z ASO, który ma inny nr niż w poprzednich wersjach w B6/B7. Ja kupiłem swoje B8 przez przypadek, będąc w DE (miało być zupełnie inne auto) z uszkodzonym delikatnie bokiem (blacharsko). Przebieg 260 tys., serwis na bieżąco, olej w skrzyni co 60 tys. km, pełna dokumentacja. Na razie jeździ dobrze, za chwilę wymieniam oleje. Wykonałem już adaptację mojej skrzyni, ponieważ przy zmianach drążka biegów były wyczuwalne szarpnięcia, po adaptacji i przejechaniu kilkuset km nie czuję żadnych drgań przy zmianie biegów. Nie potrafię jeszcze ocenić 0AW, chyba jest zbyt młodą skrzynią (10 lat na rynku) albo nie tak awaryjną jak jej poprzedniczki.
  14. Wszystkie silniki TDI były w ośce sprzęgane z Multitroniciem 0AW, który był w różnych wersjach (na pewno różniły się oprogramowaniem pod dany motor). Wg dokumentacji A5 max nm dla 0AW to 380 Nm i tyle wg tej samej dokumentacji miał V6 2,7TDI, natomiast wg dokumentacji A4 B8 skrzynia 0AW stosowana do wszystkich silników do 400 Nm. Z różnych źródeł informacji moje wnioski są takie, że modyfikowane np. CAGA nie przekraczało 380Nm. Reszta to oprócz stanu technicznego, sposób traktowania swojego auta. Być może dobrze byłoby zebrać te oznaczenia multi sprzęganego z 2.7 TDI.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...