Skocz do zawartości

money555

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O money555

Osiągnięcia money555

0

Reputacja

  1. ja74687 trudno mi w to uwierzyć, bo w ani jednym z silników AGN 1.8 (a jeżdżę dwoma autami z tym silnikiem) nie ma takiego zachowania jak piszesz... Jeżeli to co piszesz to prawda to jestem załamany, bo odrazu przypomni mi się moja ponad pół roczna walka z podnoszącymi obrotami w Vectrze B, dla mnie jest to nieakceptowalne aby silnik dodawał sobie obroty (tzw. międzygaz? ) przy zmianie biegu i odrazu takie auto skreślam z listy do kupienia ( w innym wątku dopytuję się jak najwięcej o tym aucie przed zakupem aby się nie potrzebnie wpakować w kłopoty)... Czy to występuje tylko w 1.8 ADR czy także w 1.6 czy innych silnikach?
  2. No faktycznie nie udało mi się jeszcze zlokalizować go (może faktycznie go nie ma ten silnik ale objawy identyczne jak miałem w Oplu) ale nawet jak brat miał w citroen jumper odczuwalny brak mocy to tam tez okazał się zawór EGR a auto z 2007 roku...
  3. Panowie, może jestem nowy tutaj na forum ale miałem to samo w Vectrze B z silnikiem 1.6 16V Ecotec (na forum Opla jest o tym chyba z 6 stron). Sytuacja nie tylko u mnie była, problem był na szeroką skalę przynajmniej w Oplach... Nie ma prawa silnik sam dodać gazu przy normalnej zmianie biegu... Dla testu sprawdźcie czy powyżej 3 tys. obrotów jak zmieniacie bieg lub nawet 4 tys. (u mnie wszystko było ok jak zmieniałem bieg powyżej 3 tys. obrotów, przy zmianie od 1500-2500 za każdym razem prawie podnosił obroty zwłaszcza na ciepło!) to czy podnosi także obroty (u mnie też nie było to zawsze i na każdym biegu ale jak już zaczął to przez dłuższą chwilę nie mógł się uspokoić i szalał z obrotami)... Już piszę co było winą u mnie, a mianowicie był to zawór recyrkulacji spalin tzw. zawór EGR. W rodzinie mam 2 fury z 1.8_20V 125 KM i żaden nie ma takiego problemu, więc to nie jest normalne (Toledo II i Octavia I)... U siebie w Oplu chciałem zregenerować ten zawór (jest firma w Mielcu), ale elektronika w nim pracująca po 15 latach pracy była tak zniszczona, że nie dało rady go zregenerować... Kupiłem zamiennik ale on też padł po miesiącu (może wadliwy, może za słaby konstrukcyjnie), dopiero kupno oryginału za 450 zł. postawiło auto na nogi. W między czasie wymieniłem silniczek krokowy, czujnik temp. silnika, sprawdzałem czy nie łapie gdzieś "lewego powietrza", a także przepustnica była ok. i nic to nie pomogło. Na 99% u Was to zawór EGR, który odpowiada za powtórne spalanie "połowy" spalin aby auto było bardziej ekologiczne (mniej więcej...). U mnie też po odłączeniu zaworu obroty wskoczyły na luzie na 2500 co potwierdziło mi, że od 2500 obrotów EGR już nie pracuje w tym silniku (może zbyt duża dawka była wtedy spalin i dlatego zawór był ustawiony tylko na pracę do 2500 obrotów, kto wie)... Ale się rozpisałem, mam nadzieję, że coś z tego zrozumieliście... P.S. Przy jakim przebiegu zauważyliście ten problem (będę wiedział kiedy mniej więcej spodziewać się wymiany zaworu u Siebie)...
  4. Witam. Mam na imię Szymek i jestem z Torunia. Co prawda jeżdżę innym autem ale także z grupy VW, a mianowicie Skodą Octavią I 99 r. z silnikiem 1.8 125 KM... To naprawdę twarde auto! Witam wszystkich gorąco i czas pomęczyć Was trochę moimi pytaniami...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...